minniepus Skrevet 27. februar 2004 #1 Skrevet 27. februar 2004 En niåring kysser en jente på skolen på kinnet, og blir utvist fra skolen. :o Er det seksuell trakassering???? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216655
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2004 #2 Skrevet 27. februar 2004 Det måtte jo være i USA, for der skal jo de fleste vite hva alt er før de kommer ut av magen. Latterlig spør du meg.
Maxine Grey Skrevet 27. februar 2004 #3 Skrevet 27. februar 2004 Dette er ille. Greit nok at jenta føler seg usikker og kanskje truet, men et barn er et barn, og burde ikke "straffeforfølges" på denne måten. Det burde holde med en felles samtale og en unnskyldning, kanskje? Det beste ville jo ha vært om gutten kunne ha lært at jenter har grenser?
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2004 #4 Skrevet 27. februar 2004 Minner meg om en annen og minst like horribel sak for noen år siden, men der var overgriperen seks år eller noe sånt, og offeret var tre tror jeg. Hurra for USA liksom... :o Denne jentungen som ble så skremt av det kysset på kinnet må være nøye indoktrinert om egen space og retten til å si nei fra sine foreldre vil jeg tro, ellers hadde ikke dette skremt henne.
VesleBråka Skrevet 27. februar 2004 #5 Skrevet 27. februar 2004 Vet dere at lærere ikke har lov å ta på elevene sine i USA? Ikke et klapp på skulderen eller noe. Det er for å beskytte lærere på en side, så de ikke blir beskyldt for utilbørlig berøring av elevene, og på den andre beskytte elever for klåfingra lærere. På en måte er det litt ekstremt, men på den annen måte så er det kanskje så streng man må være? Jeg har iallefall opplevd klåfingra lærer, som jeg godt kunne klart meg helt uten kroppskontakt med.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #8 Skrevet 1. mars 2004 Ja selfølgelig måtte det være USA. Der tåles det jo ikke å se en pupp på tv før hele USA koker. Nei, dette er ingen sexuell trakasering, men barns spontanitet. Det var vel en gutt som viste sin glede. Blir aldri klok på Amerikanere.
*Shira* Skrevet 2. mars 2004 #9 Skrevet 2. mars 2004 Helt utrolig! Fatter ikke hva som forgår i hodene til de som har iverksatt denne "avstraffelsen".
Saga Skrevet 2. mars 2004 #10 Skrevet 2. mars 2004 Vet dere at lærere ikke har lov å ta på elevene sine i USA? Ikke et klapp på skulderen eller noe. Det er for å beskytte lærere på en side' date=' så de ikke blir beskyldt for utilbørlig berøring av elevene, og på den andre beskytte elever for klåfingra lærere. På en måte er det litt ekstremt, men på den annen måte så er det kanskje så streng man må være? Jeg har iallefall opplevd klåfingra lærer, som jeg godt kunne klart meg helt uten kroppskontakt med.[/quote'] Dette kan ikke være tilfelle på alle skoler i USA. Var mye kontakt når jeg gikk der på skole og jeg syntes det var helt normalt. Iallfall så har de lov til å bruke en slags treplanke til å slå over fingrene til elevene om de har gjort noe ille. Det ble derimot praktisert mye når jeg gikk på skole der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå