Gå til innhold

Trene å forbrenne 300 kcal, eller la være å innta 300 kcal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg en dag går en powerwalk hvor jeg forbrenner 300kcal, kunne jeg like godt ha latt vær å spise de 300 kcal den dagen, og sluppet powerwalken?

Anonym poster: 6919db60c3591270a196e377bf190001

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Dersom kaloriunderskot er målet: ja. Men powerwalken er jo mosjon, og all mosjon er bra for ein skrott.

Skrevet

På sikt er det jo supert med trim, da det vil gjøre at muskelmassen øker og forbrenningen blir generelt bedre ettersom muskler forbrenner mer fett.

Skrevet

Fysisk er dette hipp som happ. Praktisk er det ikke det.

Du vet ikke at powerwalken kommer til å koste deg akkurat 300kcal selv om klokken beregner det.

Du vet ikke at maten du inntar vil omsettes til 300kcal energi i kroppen.

Hvor mye energi er egentlig 300kcal?

Noen studier viser faktisk at det kan være rundt 300kcal forskjell i hvileforbrenningen ut i fra hvilket kosthold en spiser.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22735432 - Se på tallene og gjør opp din egen mening.

Skrevet

Hvis jeg en dag går en powerwalk hvor jeg forbrenner 300kcal, kunne jeg like godt ha latt vær å spise de 300 kcal den dagen, og sluppet powerwalken?

Anonym poster: 6919db60c3591270a196e377bf190001

Mange har for store forventninger til trening og forbrenning. I ditt eksempel er nettoeffekten av en powerwalk atskillig mindre enn 300 kcal, du må trekke fra de kaloriene du ville forbrent hvis du hadde hengt opp klesvask istedenfor å gå en tur. Nettoen blir liten. Ha fokus på hva du spiser og lev normalt, er mitt råd. Den viktigste effekten av trening er psykisk, og at du ikke spiser når du er på trening. Differansen mellom trening og vanlige gjøremål(ikke sofaliv), målt i kaloriforbruk, er ikke mer enn et par grove brødskiver. Finn riktige matretter, sett disse på en fast meny, vær nøye med hva du drikker, lev et normalt og aktivt liv, ikke tenk mer på vekt og kalorier, da blir du lykkelig og slank. :)

Gjest Tidssone
Skrevet

...men det _føles_ uansett bedre å ha svidd av noen kalorier på å være i bevegelse, enn å la vær å spise dem. Synes jeg, da.

• Liker 1
Skrevet

Det der er nok helt individuelt hva som fungerer best. Hvis du har et kosthold som inneholder mye kaloririk mat er det ganske lett å gjøre noen få endringer for å kutte ned 300 kalorier i det daglige inntaket. Det er lettest å regne på kaloriinntak i forhold til å regne på hvor mye ekstra du forbrenner ved trening, og siden trening kan gjøre deg mer sulten må du i så fall passe på at matinntaket fortsatt er det samme som før.

Skrevet

De fleste eksperter på dette anbefaler vel litt fysisk aktivitet pr. dag - så avh. av hva annet trim/trening du gjør så sier svaret seg selv.

Litt trim pr. dag gir en stor helsegevinst.

Skrevet

Noe aktivitet er alltid bedre en ingen aktivitet. For kroppen handler det ikke bare om kaloriene men om totalpakken.

Skrevet

Kroppen er lagd for å brukes! Med tanke på vekt (kalorier inn/ut) er det vel det samme, men muskler og ledd har godt av bevegelse! Og ikke minst: hodet har godt av en frisk tur ute i høstværet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...