Anciol Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg nekter å tro det de kverket Jon Snow i siste bok, han ble knivstukket 4 ganger og er nå død!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Så vidt jeg husker fikk vi vel ikke vite om han døde eller ikke? Anonym poster: 2e66b3a5c43554e05733f7f07d723c62
Gjest Chillpill Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Tja, si ikke det for sikkert - de har jo vekket folk "til live" før, jmf. Catelyn. Og hun ildgud-prestinnen var vel der? Hun har jo noen triks i ermet i så måte. Og som Bran og de andre Stark-ungene har jo Jon har også et bånd til ulven sin, Ghost - kanskje han kan "flytte" seg over i hans kropp. Kanskje prologen var et forvarsel om det (han gamle "shapeshifter"-mannen som flyttet over i ravnen sin, eller hva det var). Det er en stund siden jeg leste boka, så husker ikke alle detaljene, men de færreste tror vel han dør "på ordentlig".
HedvigR Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Han er absolutt ikke død på slutten, det ender jo i en skikkelig cliffhanger. Jeg vil tro han overlever sånn at han kan finne ut han egentlig ikke er Neds sønn, men av kongelig blod :D 1
Thought-Fox Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg blir like overrasket hver gang jeg kommer over noen som faktisk tror at Jon er død. Kroppen hans kommer muligens til å være død i en periode, men bevisstheten hans er fremdeles i live, og det er bare et tidsspørsmål før kroppen er i orden igjen. 1
Anciol Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2012 Så han dør ikke? er jo kjempe bra:) gleder meg til å møte han i bok 6 igjen:) og Melisandre:)
HedvigR Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Vel, vi vet jo aldri bombesikkert. Men jeg tror ikke han dør, tegnene peker mer mot at han overlever
Thought-Fox Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Så han dør ikke? Det kan godt hende at han dør, men ikke helt enda.
Missandei Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Med så mye løse tråder rundt Jon (som hvem foreldrene faktisk var), hadde det vært utrolig rart om han faktisk hadde dødd nå. Så jeg er rimelig sikker på at han er i live, litt usikker på hva jeg tror om teorien om at han lever videre gjennom Ghost. Utifra teksten i siste kapittelet virker det jo som at han faktisk dør, men jeg tipper Melisandre har noen kort i ermet og får liv i han ganske kjapt, om han faktisk skulle ha blitt drept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå