Gå til innhold

Vært sammen i 6 måneder, normalt med gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kjæresten og jeg har vært sammen i 6 måneder neste uke, og i den anledning lurte jeg på om det var normalt å kjøpe en gave etter å ha vært sammen 6 måneder? Isåfall, er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe til han?

Anonym poster: 9ec51387b5e2ee500b58a3afca8485d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på å gi noe til typen min etter 6 måneder, men han gav med en rose og noen fiskekroker (ja du leste riktig) :laugh: syntes det var ganske søtt siden jeg hadde fiske stanga men manglet krok og vi hadde tenkt oss på fisketur:)

• Liker 2
Skrevet

Aldri hørt om noen som har gjort det.

Skrevet

Det gjør man som man selv vil med. Hvis du ønsker å markere dagen kan du f.eks. be han med ut å spise, eller bare lage en god middag hjemme. Må ikke nødvendigvis kjøpe en gave til han, felles opplevelser er minst like hyggelige, om ikke mer. Jeg og min kjæreste feirer kun årsdager, men det gjøres med noe vi begge liker å gjøre, men som kanskje ikke vi får gjort så ofte.

Skrevet

Hva som er normalt eller ikke spørs litt på forhold og hva en selv ønsker. Har et vennepar som feirer hver mnd, noen som feirer halvår og år, og meg og samboer som har vært sammen i 5år og ikke feiret en eneste gang ;) Vi tar heller å kjøper noe fint til hverandre når vi finner noe, og tar en tur på restaurant når vi føler for det :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis man et 14 år: ja. Ellers blir det litt overdrevet.

Skrevet

Her hjemme er det kun årene som blir markert og da gjerne med middag ute i stedet for gave. Blir så mye unødvendige gaver som blir kjøpt bare for å gi noe så det dropper vi. Har også årsdag veldig nære jul, så det blir nok gaver uansett.

Anonym poster: 98f20cc51147655b29c0ca11d96ca542

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt noen gave for 6 mnd. Tror ikke jeg ville gjort det for et år heller. Men så er ikke jeg spesielt glad i sånn gaveopplegg, og det hadde en evt. kjæreste visst om. Man kan heller gå ut og spise en god middag på restaurant eller noe sånt om man føler for å feire sånne dager! :)

Skrevet

Jeg og en av eksene gjorde det. Men vi var 16 og 17.

Anonym poster: 5fe19abbd3b4a44e477e9dbb896b346b

Skrevet

Jeg tenker det komner ann på hvor man er i forholdet. Jeg fikk gulløredobber og blomster av min kjæreste da vi hadde vært sammen 6 mnd. Nøyaktig ett år etterpå giftet vi oss. Det vil si at vi kun hadde to merkedager som kjærester (6 mnd og 1 år). Så jeg satte stor pris på at han faktisk markerte den dagen.

Jeg selv hadde forresten ikke kjøpt noe til ham.Vi skulle ut og spise, så tenkte det var feiringen :rodme:

Skrevet

Det er kanskje mest når man er yngre at man bryr seg om de dagene.

Men kjæresten min bryr seg om de dagene. Kanskje fordi jeg er den første ordentlige kjæresten hans. Vi gikk bare ut og spiste på halvt års dagen vår.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er 22 og det hadde ikke falt meg inn å gi gave på halvtårsdag. Kanskje jeg ville vurdert å lage kake/spise på resturant/drikke vin på ettårsdagen.

Men folk er f orskjellige. Har du (og kjæresten) lyst, har du lov.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var nitten på halvårsdagen vår. Vi feiret den ikke, fordi vi ikke aner datoen da vi ble sammen, og vi driter litt i det:p

Gjest blah blah
Skrevet

Hadde aldri hört om at man feiret slike dager för jeg begynte å lese innlegg på KG :)

Skrevet

Vi er i slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og jeg syns ikke det er "barnslig" å feire slike dager. Jeg tenker at det er en måte å ta vare på forholdet og vise hverandre at vi setter pris på det vi har sammen.

Vi gikk ut og spiste på restaurant for å feire halvtårsdagen vår, da. Ingen gave (det er vanskelig nok å finne noe vi "trenger" til bursdagsgaver og julegaver, om vi ikke skal kjøpe gaver i hytt og vær ellers også).

Anonym poster: 8a37c6a347ad02f0cc8175f8cfa3f1ec

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi gir ikke gaver som markering av forholdet, men vi prøver å dra på et ordentlig restaurant rundt bryllupsdagen vår - men det eneste som kan sies å ha blitt til en fast tradisjon er at vi spiser alltid på Statholdergaarden før jul :)

Anonym poster: e49a40a981bc39cb32c354f9fb4d390c

Skrevet

feire at man har vært sammen i 6 mnd?? hjelpes..

Skrevet

Vi markerte dagen, fordi vi synes slikt er koselig!:) Det første året er man jo som regel mer bevisst på datoer og milepæler...:)

Og jeg synes det er fryktelig unødvendig med de som absolutt skal gjøre narr av slikt..

• Liker 1
Gjest tarandus
Skrevet

Hvorfor bry seg om hva alle andre ville gjort da?? Gjør som du selv vil. Man trenger ikke kjøpe noe stort og dyrt, men en rose og et hyggelig brev kanskje? :)

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på. Er det en sånn "Takk for at du har holdt ut med meg så lenge, vær så snill å være sammen med meg videre også"-gest?

Jeg kjøper noe når jeg føler for det, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...