AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Hvordan er det å "avvise" noen etter en første date, tenker dere? Altså at man takker nei til en andre date? Jeg møtte en fra en nettdatingside. Det var et hyggelig møte, vi var absolutt på bølgelengde, og han er nok min type sånn på papiret. Men jeg er av den oppfatningen at man merker fort om det er noe som helst der som gjør at man kan komme til å bli interessert i personen på den måten. Her følte jeg ikke at det var det - det var ingen sommerfugler, ikke noe gnist, ingen lyst til noe. Forventer ikke å bli tatt med storm eller lignende, men pleier som regel å merke velidg fort om man blir nysgjerrig på mer, eller iallefall håper at det skal bli litt spennende og skje noe på sikt. Har ikke tenkt på han etterpå, og tenkte ganske umiddelbart at - han er jo en bra fyr, dette var hyggelig, det gikk bra, MEN han er ikke noe for meg. Skal man stole på en sånn magefølelse? Føler det blir for lett å avskrive noen - men akkurat den følelsen der føler jeg er litt alfa omega...? Også tenker jeg at det virker ganske dumt å avslå et andre møte. Da bilr det liksom "ja jeg ville møte deg, det var hyggelig, men nå etter at jeg har snakka med deg så vil jeg ikke mer". Da er det jo innmari tydelig og kan misforstås at jeg virkelig ikke liker fyren. Syns det er vanskelig nettopp fordi det var hyggelig og vi hadde en del til felles, og prata bra sammen. Men for meg så ble han litt lillebroraktig selv om han er eldre. Klarer ikke helt å forklare. Kjenner hvertfall at jeg blir stressa av å tenke på å møte han igjen, og er livredd for at han skal være litt "på". Så, er det greit å avslå en andre date, eller må man liksom bare fortsette, når man først har begynt? Anonym poster: 2735c7fbc34e402aab9082da6cef11f6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Selvfølgelig kan du avslå - man må ikke bare fortsette. Du kaster jo på en måte bort hans tid også, hvis du allerede nå vet du ikke kan bli interessert Jeg har vært på "mange" førstedater som ikke har ført til flere, det har vært helt greit, og jeg legger ikke så mye i hvorfor. Noen ganger har jeg hatt den følelsen du beskriver, andre ganger er det mannen som ikke har syntes jeg var den rette (på et eller annet plan). Til slutt traff jeg en det klaffet med, det hadde jeg jo ikke gjort om jeg drev og tværet på en av de jeg ikke var interessert i Anonym poster: 5ef4885cf740ada0ea5047bb5793d9f5
Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Hvis du ikke er interessert i mannen, skal du selvsagt ikke gå på en ny date. Gjør du det, vil du jo gi ham inntrykk av at du er interessert og falske forhåpninger.
Gjest Sakone Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Beste er bare å avslå Ingen vits å gjøre noe du ikke har lyst til samtidig som det ville gitt mannen forhåpninger. Avslag må vi alle tåle til tider:) 1
frøkna Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Avslå, som du sier så burde man ha litt sommerfugler, spenning og lyst til å se den andre personen igjen. Det er jo helt vanlig å avslå, selv om man har ting til felles trenger man ikke å utvikle et forhold for det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har vært på date med flere hvor vi har snakket bra sammen, og hvor fyren har vært akkurat det jeg søker etter på papiret. Men så er det ett eller annet, som gjør at jeg absolutt ikke har lyst til å kysse ham. Bare tanken på det gjør at jeg blir stresset og ikke har lyst til å se ham igjen. Da er det rett og slett feil. Jeg mener ikke at man skal få lyst til å gjøre noe intimt, kysse eller noe på førrste date. Men den tanken skal ikke få deg til å grøsse. Hvis du gjør det, eller føler at han er som en lillebror da er det feil. Og das tror jeg ikke du vil få de følelsene uansett om du gir ham en sjanse til. Anonym poster: 7c8614fcc78be2bf9309dd2dd9eb2357 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå