AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Selv om han ikke er en av de mest praktiserende? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f
Gjest Chin Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Nei. Jeg dater ikke religiøse, punktum. 9
Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Nei. Vi har litt forskjellige oppfatninger av hvordan man behandler kvinner for å si det slik. Edit: Glemte en bokstav Endret 13. oktober 2012 av Dreamdrops 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Selv om han har mange norske venner og både han og familien er åpne for alle typer forhold? Noen som nevnte her at man har forskjellig oppfatning av kvinner, da lurer jeg på hvilken oppfatning har en muslimsk mann av kvinner da? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f
Gjest Søgni Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Ja, det kunne jeg vel sikkert, siden muslimer ikke er en homogen gruppe, og jeg trenger litt mer info enn at en mann er muslim for å utelukke han. Jeg kunne jo ikke blitt sammen med en med holdninger og verdier som er langt unna mine, og det utelukker jo en del religiøse (og ikke-religiøse), men slettes ikke alle. En muslim trenger ikke nødvendigvis å ha et dårlig kvinnesyn. 7
Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Selv om han har mange norske venner og både han og familien er åpne for alle typer forhold? Noen som nevnte her at man har forskjellig oppfatning av kvinner, da lurer jeg på hvilken oppfatning har en muslimsk mann av kvinner da? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f Nå skal jeg ikke skjære alle over en kam, men mange muslimske menn har lite respekt for kvinner, vi er "fødemaskiner" og vi skal tildekkes, (for å nevne noe). Uavhengig av disse grunnene kunne jeg likevel ikke datet en kristen, jødisk, osv. Religion er for meg helt feil, så det hadde ikke funket. Endret 13. oktober 2012 av Dreamdrops 3
pantertante Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Selv om han har mange norske venner og både han og familien er åpne for alle typer forhold? Noen som nevnte her at man har forskjellig oppfatning av kvinner, da lurer jeg på hvilken oppfatning har en muslimsk mann av kvinner da? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f Det finnes helt klar muslimer som lever stort sett som oss ikkemuslimer. Jeg kjenner et par stykker selv. Når det kommer til mer tradisjonelle/ytterliggående muslimer som lever etter koranen så synes jeg kanskje det er litt merkelig at du ikke har fått med deg kvinnesynet de har. Kanskje du skal google litt? Det er mange elementer der som du neppe ønsker å leve etter. Endret 13. oktober 2012 av pantertante
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Selv om han har mange norske venner og både han og familien er åpne for alle typer forhold? Noen som nevnte her at man har forskjellig oppfatning av kvinner, da lurer jeg på hvilken oppfatning har en muslimsk mann av kvinner da? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f Vel mange av de muslimske landene ligger århundrer tilbake i tid når det gjelder kvinnesyn. Ville du hatt det slik som norske kvinner hadde det for 150 år siden? Hjemme med barn, glem karriere Tie i forsamlinger Ingen rett til utdannelse Ingen stemmerett Tekke mannen, ha sex når han vil. Total økonomisk avhengighet av mannen. Å tildekke hår og kanskje kropp +++++ 6
Gjest Søgni Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Vel mange av de muslimske landene ligger århundrer tilbake i tid når det gjelder kvinnesyn. Ville du hatt det slik som norske kvinner hadde det for 150 år siden? Hjemme med barn, glem karriere Tie i forsamlinger Ingen rett til utdannelse Ingen stemmerett Tekke mannen, ha sex når han vil. Total økonomisk avhengighet av mannen. Å tildekke hår og kanskje kropp +++++ En mann som mente dette ville jeg jo aldri datet da, bare for å presisere det. Jeg mener likevel at dette muligens ikke representerer holdningene til alle muslimer man støter på her i landet. 3
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Nei det skrev jeg ikke heller. Men jeg hadde vært redd for at han skjulte disse holdningene og da hadde jeg ikke tatt sjansen. 3
Månestråle** Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Nei, jeg ville aldri datet, vært intim eller i et forhold med en muslimsk mann. Praktiserende eller ei. 4
Gjest Wilhelmine Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Det kunne jeg godt gjort - så sant han var av den liberale typen. Ellers hadde vi nok blitt for ulike, men har møtt mange muslimer som er veldig "normale", hvis man kan kalle det det
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Det kunne jeg godt gjort - så sant han var av den liberale typen. Ellers hadde vi nok blitt for ulike, men har møtt mange muslimer som er veldig "normale", hvis man kan kalle det det Hva om de bare later som? Sett filmen "Ikke uten min datter" ? Anonym poster: 1d36c830f833e2bbf08ea9a2dc83ba3f 3
Miss Lucky Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ville i utgangspunktet sagt nei. Men jeg startet å date en fyr som viste seg å være mannen i mitt liv, uten å egentlig være klar over at han var muslim. Eller muslim og muslim, han har delvis vokst opp i et muslimskt land på samme måte som jeg er oppvokst i et kristent land, jeg vil alikevel ikke kalle meg kristen. Han har ikke et typisk europeisk syn på kvinner, men heller ikke et typisk muslimskt syn der kvinner skal stelle barn, hus og hjem. Kvinner skal derimot behandles som prinsesser, skal skjemmes bort og gjøre minst mulig Så jeg har da endt opp med en mann som nekter å la meg betale for noe. Skjemmer meg bort med svindyre gaver og reiser. Betaler for vaskehjelp, og er den av oss som gjør mest i huset sånn ellers. Verdens beste reservepappa er han også
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har vært sammen med en muslim. Han er født og oppvokst i Norge. Han sa hele tiden at han ikke var praktiserende muslim, men jeg opplevde stadig vekk ting som gjorde at jeg ikke orket mer. - Lagde aldri mat, og forventet at jeg skulle gjøre det - Ba meg om å ikke sove på magen fordi da kom djevelen inn i kroppen.. (ehhh??) - Sa jeg var velkommen til familien hans, men ble aldri invitert dit (han var hos oss hele tiden. (blant annet på julaften o.l) - Ba meg om å kle på meg (hadde på meg en singlet) - Ekstremt sterkt hat mot homofile, transseksuelle o.l - Gjorde aldri husarbeid Og en rekke andre ting.. Anonym poster: 72180f1eaff476a94eeeb6ebe3fc58f4 5
Helena83 Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 I utgangspunktet nei,men så kan man ikke kontrollere hvem man faller for å da ble det bare sånn
Tabris Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Ja, det kunne jeg. Det er ikke en persons tro, eller mangel på tro, som er avgjørende for min del. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå