Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at man skal være forsiktig med å kalle noen psykopat, men synes dette ligner veldig.

Kanskje du skal finne litt informasjon på nettet og vise det til din svigermor?

Får skikkelig vondt av både deg, mannen din og resten av familien. Men spesielt hun som må leve med denne mannen, som både ødelegger henne som person og hennes forhold til de hun er glad i.

Har ikke gode råd å komme med, siden dette er noe jeg ikke har erfaring med, men håper virkelig dere klarer å overbevise henne om å kvitte seg med denne mannen, som ikke er bra for noen av dere. :klemmer:

Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
Skrevet

Denne mannen er psykopat. Han ble nok helt sikkert ikke undertrykket i sitt forrige forhold, han har bare fremstilt det slik. Er sikker på han var like ille da. Jeg ville forsøkt å få moren til din mann i terapi slik at hun kan bli sterk nok til å forlate han. Dette kommer ikke til å ende godt om hun ikke kommer seg ut av forholdet.

Anonym poster: c852d8225e93cb7b15bdc42f8dad4335

• Liker 5
Skrevet

Takk for gode tanker, dette er ikke en god situasjon å være i, hun er liksom limet i familien, så at han ødelegger idyllen er veldig vondt.

For å være ærlig tror jeg ikke jeg tør å ta opp dette med svigermor... Jeg er redd for å ødelegge vennskapet vårt for alltid. Hun (og han) vet at jeg ikke er noen fan av ham, og jeg vet at han har lagt meg for hat fordi jeg har avslørt løgnene hans og trykket på den såkalte bullshit-knappen så mange ganger. Men jeg vil gjerne beholde det lille som er igjen av gode følelser mellom meg og svigermor, og da tror jeg rett og slett ikke jeg tør å snakke med henne om at mannen hennes muligens kan være psykopat.

Dessuten føler jeg at det ikke er rett at jeg griper inn, ettersom hun ikke er min mor. Likevel er det vanskelug å sitte å se på at hun visner hen og familien imploderer..

Da må du få mannen din og noen andre av brødrene til å ta fatt i det, og så får du heller stå bak og støtte din mann.

Anonym poster: c852d8225e93cb7b15bdc42f8dad4335

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Hent svigermor hjemme hos henne, ta henne med på shopping bare dere to jentene. Så kan dere snakke litt.

• Liker 1
Skrevet

Bruk mail, for det kan alle opprette anonymt på 30 sekunder. Ta med svigers på en "jentekveld".

Skrevet

Helvete, det er ikke akkurat behagelig å høre om slike alvorlig sjuke individer gitt.

Vanskelig situasjon tydeligvis.

Eneste måten må være å få snakket med henne alene.

Skrevet

Selvsagt lyver han om at han ble undertrykket i sitt forrige ekteskap, det er for at dere skal få sympati for han. At han truer med selvmord bør dere ikke tenke på, de fleste som truer med det tar aldri livet sitt, og velger han å gjør det så er det hans valg. Uansett så kan han ikke ødelegge en annen person slik som han holder på, han ødelegger din svigermor. Han er en psykopat i mine øyne, og uansett om han virkelig er det eller ikke så bør din svigermor komme seg ut av forholdet, uansett hvordan økonomien er og selv om de er gift. Dette er ikke sunt for henne, hun kommer til å slite psykisk pga dette lenge fremover. Snakk med din mann og be han og den voksne broren om å gjøre noe! Kanskje mora di har noen søsken som også kan være med? Og du kan selvsagt også være med. Kanskje dere kan hjelpe "svigerfar" så han får psykiatrisk hjelp selv.

Jeg håper virkelig at dette ordner seg, lykke til :klemmer:

Anonym poster: ba47dcbc499d2f40685ad9587b2b0092

Skrevet

At han truer med selvmord bør dere ikke tenke på, de fleste som truer med det tar aldri livet sitt.

Anonym poster: ba47dcbc499d2f40685ad9587b2b0092

Dette er en myte.

Anonym poster: 0df45d2a3d2ab54209edc2c17c1a562d

Gjest Purple Haze
Skrevet

Her ville jeg rett og slett oppfordret alle sønnene hennes til å gripe inn. Hva skal han stille opp med i forhold til tre voksne mannfolk? Om de avtaler at de drar hjem til dem sammen og foretar en slags intervensjon, så får jo bare galningen bli så krakilsk han bare orker! Dette kan jo ikke fortsette.

Om det skulle lykkes å få henne med derfra, så får hun bo hos en av sønnene sine til alt dette ordner seg. Det økonomiske og praktiske får man alltids en orden på.

• Liker 2
Skrevet

Her ville jeg rett og slett oppfordret alle sønnene hennes til å gripe inn. Hva skal han stille opp med i forhold til tre voksne mannfolk? Om de avtaler at de drar hjem til dem sammen og foretar en slags intervensjon, så får jo bare galningen bli så krakilsk han bare orker! Dette kan jo ikke fortsette.

Om det skulle lykkes å få henne med derfra, så får hun bo hos en av sønnene sine til alt dette ordner seg. Det økonomiske og praktiske får man alltids en orden på.

Enig

Skrevet

Sønnene burde ihvertfall begynne med å ta en alvorsprat med sin mor uten at denne mannen er tilstede.

Skrevet (endret)

Har hun ikke jobbmail da? Evnt, ring henne på jobb!

Dra hjem til henne alle sammen og hent henne, blir han helt gal; ring politiet!

Endret av Tropic
Gjest Lille-pus
Skrevet

Purple Haze har gode, konstruktive innspill her, støtter disse.

I tillegg tenker jeg; kan det være en idè å kontakte hans tidligere ektefelle, - for å få til en samtale om hennes erfaringer og opplevelse av det forholdet de to hadde ?

Det forutsetter selvsagt at hun er mulig å finne, og at hun er villig til å dele litt med dere.

Det ville gitt en mulighet til å kunne evaluere hvorvidt dette er slik hans personlighet alltid har vært, eller om dette er en endring som har oppstått nærmest over natten.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
Skrevet

Oi, her har det kommet mange svar uten at jeg har fått det med meg! Tusen takk for alle innspill!

Ser at mange oppfordrer til å få henne på tomannshånd. Jeg har veldig lyst, men er som sagt redd for å ødelegge det lille vi har igjen av gode følelser mellom oss. Dessuten er det kanskje feil at det er jeg som tar det opp? Jeg er redd for at han har manipulert henne til å ikke like meg (pga min litt krasse holdning overfor ham). Bakgrunnen for disse mistankene er at hun skriver ofte hjerter og fine ord på facebook til mine svigerinner og min manns brødre, men aldri til meg og min mann. Jeg har faktisk testet dette flere ganger ved å postte bilder og statuser som det hadde vært naturlig at hun hadde likt eller kommentert på, uten at hun har gjort noen av delene. Jeg må innrømme at jeg er litt sjalu/trist pga av dette, liker ikke tanken på at det skal være ondt blod mellom oss, og i alle fall når svigerinnene mine har vært like negative overfor fyren som meg (men kanskje ikke like verbale).

Det må nok en slags intervensjon til, ja. Det er bare et problem; når skal man ta denne? Enn hvis hun faktisk er fornøyd i forholdet og vi har lest alle tegnene feil? Hun har ikke uttrykt noe misnøye annet enn den gangen det kom fram at han hadde ordnet med tvilling-simkort.

Risikoen er at hun føler seg fornøyd.

Og derfor vil det være bedre at en eller flere av sønnene hennes tar en prat med henne for å avklare hvordan situasjonen egentlig oppfattes ifra hennes side.

Skrevet (endret)

.

Endret av leopanter
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...