Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #21 Del Skrevet 7. juni 2002 Enig med de som lurer på hva man har å skjule. Jeg kan ikke se at jeg får noen mer privat sfære om jeg begynner å lyve, jeg ville følt meg skitten og jeg ville begynt å lure på om han lyver for meg også. Hvorfor skal jeg holde noe for meg selv for å få en privat sfære? Jeg kan gjøre jenteting, sykle en tur, gjøre ting alene, være hjemme alene en kveld når han er ute - dette er ting som gjør at jeg har mitt og han har sitt. Tilliten er uforbeholden. Og hvis det er noe jeg burde vite, så forteller han det - for som han sier, jeg klarer ikke å lyve for deg, det føles ekkelt. Vi har et nært og godt forhold, og er veldig på nett med hverandre, noe som gjør at alt vi gjør sammen blir veldig intenst og fint. Men det gjør også at vi trenger rom innimellom, noe vi som en selvfølge gir hverandre, med vissheten om at det ikke skaper avstand mellom oss eller at noe skjer som ikke skal skje. Mulig vi har et sjeldent forhold. Jeg er som person veldig privat, så man skulle tro jeg var av dem som lyver for prinsippets skyld... jeg var sammen med en fyr tidligere som kunne finne på å si han var på Narvesen for å kjøpe VG når han skulle til 7-11 og kjøpe Dagbladet... jeg ser ikke vitsen, jeg. Da er du jo bare lystløgner. Alvorlig talt, den dagen jeg føler for å skjule noe så er det fordi jeg ikke føler jeg kan være åpen med kjæresten min, og sånn vil jeg ikke ha det! Men så har vi et unkt forhold, vi har kjent hverandre "nøytralt" som venner i mange år, betrodd hverandre alt om kjærester og alle slike ting, så det er ingenting vi ikke vet om hverandre, vi kjenner hverandres god og dårlige sider, og det er befriende og godt å ha det slik sammen med noen. Derfor er det helt unaturlig å skjule ting på grunn av misforstått stolthet eller hva jeg skal kalle det... Hører man sammen med noen, er det uten forbehold, uten behov for å pynte på sannheten... hvis ikke er det ikke verdt noe! Take it or leave it, sier jeg da - dette er meg, dette er det du får. Og det skal være sant, rent og uten at noe eller noen skal komme imellom. Hva er så farlig at man må skjule det? Skjule det FOR å skjule det..?? Da har du bare ikke funnet den rette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 7. juni 2002 #22 Del Skrevet 7. juni 2002 Hihi Men da hadde jeg litt rett, da, at det kanskje hadde litt med andre menn å gjøre? *nyskjerrigfrøkna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 10. juni 2002 #23 Del Skrevet 10. juni 2002 til Leia! Du er en søtnos altså! Det har overhode ingenting med andre menn å gjøre. Det har med meg å gjøre. Det som bare er mitt, mine ting og gjøremål. Dette er ting jeg ikke føler for å utbrodere noe videre ved et hverdagslig spørsmål som "Hva har du gjort i dag, da". Når det gjelder andre menn (kvinner for hans del) er det mellom oss fullstendig akseptert å kikke og å ha kompiser av motsatt kjønn. Noe utover det foregår heller ikke; så her er det fint lite jeg eventuelt skulle hatt å skjule. Så selv om jeg ikke forteller han absolutt alt; jeg føler ikke jeg skjuler noe som helst. Hadde jeg følt jeg måtte skjule ting, hadde jeg ikke vært i det forholdet jeg er i nå. Så enkel er den delen av saken. Men at jeg fortsatt skjermer mitt eget private liv; se, det er en helt annen sak. Fin balanse i et forhold; vi er to stykker som sammen ikke blir en enhet; vi er en tosomhet. Sånn liker vi å ha det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. juni 2002 #24 Del Skrevet 17. juni 2002 Skjønner ikke denne tråden. Det er da vel ingen som plager kjæresten sin med alle banale detaljer fra dagen sin? Det er vel det som er interessant man deler, eller det man har behov for å bearbeide/få synspunkter på? Dersom kjæresten din når han spør hva du har gjort i dag forventer å få et detaljert skjema over alle dagens minutter og sekunder er det på tide å pakke snippesekken, men dere mener da vel ikke at det er det han er ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå