Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg og hun jeg er sammen med har vert sammen i to år. for en tid tilbake siden hadde vi litt tid fra hverandre..nå er alt fantastisk igjen, men nå den senere tid har hun plutselig begynt å få masse mld av en i vennegjengen hun bruker å være sammen med. det er bare koselig at hun har kontakt med andre..men det som jeg stusser litt ved er athan begynte å sende mld når vi hadde tid fra hverandre, og aldri før..jeg så en mld hun hadde fått av han.en ærklæring om at hun er noe av det fineste på jord, blabla..avsluttet med kos..

jeg er selv gutt, og vet at alle gutter vil mer enn bare å være venner i mange tilfeller..kan så være at man sier noe annet..men..

det gjør meg ikke noen verdens ting at de utveksler mld, jeg vet at hun elsker meg og jeg henne og at hun aldri vil noe mer enn å være venner med han.. det plager meg bare at han sender masse medinger plutselig etter at vi har hatt småproblemer men han aldri sendte noen før..har på følelsen at han prøver å legge ann på henne, men det tror ikke hun for hun vil bare være venn..

det tror jeg ikke han vil..vet hvem han er og han har ikke det beste ryket på seg heller.. overreagerer jeg?

håper det er noen som ikke syns jeg er helt på bærtur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva er egentlig problemet om du vet at hun ikke ønsker noe mer enn vennskap med ham? Og hva vil du evt. gjøre med det?

Gjest Anonymous
Skrevet

det har aldri vert noe problem, jeg blir bare forbanna på han når han flørter med henne selv om at han vet at vi har vert sammen i 2 år..

syns han er noe idiot når han pøver seg på dama til en han har gått på skole med noen år tilbake..

men egentlig så er det ikke noe som plager meg, for forholdet er som om vil ble ilag for en uke siden! det blir bare bedre og bedre nå som vi har pratete sammen og hatt litt tid fra hverandre..

det jeg egentlig lurte på var vel egentlig er det meg eller han det er noe galt med..?

Skrevet

tja... Det er vel han. Men sånn er det nå en gang, at noen mennesker har ikke respekt for folk som er i et forhold. Det går jo an å si til ham at du misliker at han legger an på dama di. Mer kan du i grunnen ikke gjøre med den saken. Men du kan jo lese denne tråden. Omhandler noe av det samme, bare fra en litt annen synsvinkel: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...t=68980&start=0

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at du overreagerer. Situasjonen minner litt om noe jeg var igjennom for en tid tilbake. Jeg har gjennom et par år vært venner med en type jeg hadde en kort affære med som det ikke ble noe større av.. :wink: etter at vi hadde avsluttet rotinga, mente jeg vi fant kontakten på et annet plan, som venner. Vi gikk på kafe, snakket om andre forhold vi hadde på gang..etc, det hele virket ganske platonisk og greit. Det skulle etterhvert vise seg at han ble mindre interessert i kontakt når jeg var i et forhold. Jeg hadd et 6 mnd langt forhold hvor jeg ikke hørte noe fra ham i det hele tatt - det var greit, med perifere venner er det jo noen ganger slik at man mister kontakten litt i en periode. Tilfeldigves tok han kontakt like etter at det var blitt slutt mellom meg og denne typen. Ville treffe meg, snakke, etc.

Vi traff hverandre et par ganger, en gang var vi hos ham og skulle se film, og da gikk han over streken og la armen rundt meg.. jeg trakk meg unna, og vi hadde en alvorsprat på om det egentlig var noe annet enn vennskap han var ute etter. I så fall ville det ikke bli aktuelt fra min side. han forsikret meg om at han bare ønsket vennskap, og beklaget det hele. Etterhvert ble jeg sammen med min nåværende kjæreste, vi har nå vært sammen i halvannet år. Kjæresten min ble skeptisk til denne "vennen" min, og når jeg fortalte om ham, mente han det var fullstendig åpenbart for ham, som gutt, å se hva denne fyren egentlig var ute etter. Fyren ringte et par ganger for å spørre hvordan det gikk med meg og kjærligheten, og kjæresten min hadde lyst til å kaldkvele ham hver gang.. "Vennen" min foreslo også at vi skulle gå ut og ta en øl sammen - alene (jeg lot meg vel ikke styre av kjæresten?).. Je avslo alle invitasjoner, ettersom jeg visste at kjæresten min ikke ville like at jeg traff ham. Etterhvert ble "vennen" skikkelig desperat, prøvde å overbevise meg om at kjæresten min ville kneble meg til å ikke ha guttevenner, etc. Jeg tvilte på hans motiver, og sa det til ham rett ut - noe han selvsagt nektet for. Jeg spurte ham om hvorfor dette var blitt så fryktelig viktig for ham, hvis han bare så på meg som en venn.. venner forholder seg til hverandre på en mye lettere og naturlig måte, og prøver ikke å skape splid mellom dem og kjærestene deres.. her ble han svar skyldig, nesten aggressiv.. da kunne det være det samme, mente han.. så vi avsluttet "vennskapet" i sinne. Jeg angrer ikke på det i det hele tatt! Jeg var aldri interessert i ham som noe annet enn en venn, og da jeg ble klar over at han hadde forsøkt seg på meg hele veien (ved å se det gjennom en gutts øyne.. vi jenter er litt naive noen ganger, og ønsker jo gjerne å kunne være venner med gutter også - noe ganger er det fullt mulig, men ikke i dette tilfellet!) innså jeg at jeg ikke hadde lidt noe tap.

Kan dette være til noen hjelp? Be kjæresten din ta et oppgjør med fyren - er de bare venner, trenger det ikke bli problematisk, og er en venn verdt å kjempe for å beholde, så tåler vennskapet å gåes litt etter i sømmene.. er hun ikke villig til å ta noe oppgjør, tror jeg hun er naiv, eller muligens ønsker å holde muligheten åpen, hun også.

Du vil jo at det bare skl være deg for henne, og det er det sansynligvis også..men den fyren stoler jeg ikke på... :wink:

Skrevet

Hadde jeg vært dama di ville jeg ikke holdt kontakten med en type som tydelig er ute etter å få meg på kroken. Hadde jeg sett den tendensen ville jeg tatt avstant rimelig kjapt. Ellers hadde jeg helt klart følt at jeg sendte et signal til kjæresten min. Syns ikke du overreagerer. Spør henne hvordan hun hadde følt seg dersom du stadig fikk meldinger (av svært "positiv" art) fra en annen dame...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...