AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Driver å logger i myfitnesspal, og der må jeg skrive inn hvor mye jeg har spist av hva. Men aner ikke hvor mye en dæsj majones veier. Dunger ikke på, men har heller ikke på for lite. Skjønner det er vanskelig for dere å vite hvor mye jeg har hatt på, her over Internett. Men, 10 gram? 20? 5? Takker på forhond dere som gidder hjelpe Anonym poster: 1f45594acaa8bdeb292a7d3dd8ecd2cf
Envy Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Det er umulig for oss å vite. Spørs jo litt hva du definerer som ikke for mye og ikke for lite også det. Skaff deg en kjøkkenvekt, vei brødskiva først, så tar du på majones og veier igjen
Gjest Vena Cava Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg gidder ikke veie etter at knekkebrødet er spist opp. Ikke har jeg vekt heller. Er derfor jeg spør dere
Gjest Vena Cava Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Oj der busta jeg meg selv. haha Sånn som dette ca. Kanskje litt mindre.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ville tippet mellom 10-15 g. Da loggfører jeg 15 for sikkerhetsskyld. :-) Anonym poster: 1fcba4d1ec4f6742d9418d63f1a54822
Gjest Vena Cava Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ville tippet mellom 10-15 g. Da loggfører jeg 15 for sikkerhetsskyld. :-) Anonym poster: 1fcba4d1ec4f6742d9418d63f1a54822 Takk :-D Ja jeg gjorde det, logget 15. Skal ikke være lett detta med mat og kalorier og proteiner og karbohydrater osv, det går i surr for meg :-p
Wiggins Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Når du skal finne ut hvor mye du spiser er det mye lurere å ta det over f. eks. ei uke. Ved ukas begynnelse (du kan jo velge om du tar det fra mandag til søndag, tirsdag til mandag osv.) veier du alle påleggspakkene, sånn som majonestuben. Ved ukas slutt veier du påleggspakkene nok en gang, og differansen er det du har spist. Hvis en påleggspakke skulle bli tom, veier du embalasjen før du kaster den. En majonestube, selv en som er tom, veier jo såpass at det blir brukbar nøyaktighet. Det er veldig vanskelig og unøyaktig å veie et så lite kvantum som det du har på brødskiva. Noe av det første man lærer i måleteknikk og laboratorieteknikk er at det gir bedre nøyaktighet å veie et stort kvantum enn et lite kvantum. Når det er sagt vil jeg gjenta det jeg ofte sier til slike innlegg som "hvor mange kalorier er det i...": Hva skal du med de? Fasitsvaret på hvor mye du spiser versus hvor mye du forbrenner er jo baderomsvekta. Hvis du klarer å ha noenlunde faste matvaner, det vil ikke si at du spiser på grammet det samme hver dag, men omtrent det samme, så kan du på badevekta se om du må redusere matinntaket litt og/eller øke aktivitetsnivået litt. Og da mener jeg ikke at du skal se på vekta fra en dag til en annen, du må se over et tidsrom på i hvertfall to uker.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Når du skal finne ut hvor mye du spiser er det mye lurere å ta det over f. eks. ei uke. Ved ukas begynnelse (du kan jo velge om du tar det fra mandag til søndag, tirsdag til mandag osv.) veier du alle påleggspakkene, sånn som majonestuben. Ved ukas slutt veier du påleggspakkene nok en gang, og differansen er det du har spist. Hvis en påleggspakke skulle bli tom, veier du embalasjen før du kaster den. En majonestube, selv en som er tom, veier jo såpass at det blir brukbar nøyaktighet. Det er veldig vanskelig og unøyaktig å veie et så lite kvantum som det du har på brødskiva. Noe av det første man lærer i måleteknikk og laboratorieteknikk er at det gir bedre nøyaktighet å veie et stort kvantum enn et lite kvantum. Når det er sagt vil jeg gjenta det jeg ofte sier til slike innlegg som "hvor mange kalorier er det i...": Hva skal du med de? Fasitsvaret på hvor mye du spiser versus hvor mye du forbrenner er jo baderomsvekta. Hvis du klarer å ha noenlunde faste matvaner, det vil ikke si at du spiser på grammet det samme hver dag, men omtrent det samme, så kan du på badevekta se om du må redusere matinntaket litt og/eller øke aktivitetsnivået litt. Og da mener jeg ikke at du skal se på vekta fra en dag til en annen, du må se over et tidsrom på i hvertfall to uker. Det hadde ALDRI fungert for meg! Husker ikke hva jeg spiste i går en gang. Og ikke alle bor alene. Jeg har kjøkkenvekten stående fremme og bruker den flittig. Du kan mene hva du vil, men den og kaloritelling har gitt meg mange aha-opplevelser og et godt grunnlag for å velge riktig mat også i fremtiden. Anonym poster: 1fcba4d1ec4f6742d9418d63f1a54822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå