AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Hei! skal flytte inn til noen på en hybel i Oslo snart sammen med en annen person som driver framleie. Mistenker denne personen for å ha satt opp prisen til meg slik at det er billigere for den personen og dyrere for meg (har god grunn til å tro det), selv om vi skal eie like mye og det offisielt ikke er denne personen som eier hybelen. Hva syns dere om dette, har denne personen rett til å gjøre dette (uansett ikke etisk rett å gjøre for en person på utikk etter boplass) Anonym poster: fe6a7a81c433af8f43f1fba3b353714f
Gjest barista Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Hei! skal flytte inn til noen på en hybel i Oslo snart sammen med en annen person som driver framleie. Mistenker denne personen for å ha satt opp prisen til meg slik at det er billigere for den personen og dyrere for meg (har god grunn til å tro det), selv om vi skal eie like mye og det offisielt ikke er denne personen som eier hybelen. Hva syns dere om dette, har denne personen rett til å gjøre dette (uansett ikke etisk rett å gjøre for en person på utikk etter boplass) Anonym poster: fe6a7a81c433af8f43f1fba3b353714f Hvis jeg forstår deg riktig: "Per" leier leiligheten av "Bård" som eier boligen. Pål og Bård har skrevet kontrakt, også fremleier Per leiligheten til deg, slik at du skriver kontrakt med Per? I den forstand så vil Per bli din utleier? Hvis han driver med fremleie kan han be om hva han vil i leiekostnader. F.eks. Jeg leier min leilighet i dag til 6500 kr. Jeg kan leie ut rommet ved siden av, til 4500 kr. Da sitter jeg igjen med 2000 kr i leiekostnader. Det er ikke ulovlig eller sketshy i det hele tatt. Det er ikke uvanlig i det heletatt å gjøre det på denne måten. Endret 12. oktober 2012 av barista 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå