AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Etter 2 år kommer en leder tilbake i jobben han har hatt permisjon fra(for å jobbe i et annet sted). Dette blir ikke godt mottatt! Allerede før han forlot i permisjon var stemingen relativt dårlig. Svært få likte lederen. Humøret blomstret i hans fravær. Nå skal han altså komme tilbake, noe han på papiret har krav på. Noen kolleger ble sinte, andre begynte å gråte. Andre er rett og slett i dårlig humør og gruer seg til han starter i jobben sin. Verneombudet har ikke fått inn noen henvendelser, men har registeret det ovennevnte i samtaler som kolleger. Jeg har også registert den dårlige stemningen, samt fått henvendelser som ikke er oppløftende. Flere har også gitt signalere om at de vil se seg om etter noe annet. Dette vil berører kundene våre, noe som er svært uheldig. Hva blir riktig å gjøre? Kan verneombud snakke med sine ansatte og høre hva de mener om saken? Enkelte avdelingsledere mener at det ikke er greit å spørre hver enkelt hva de tenker om saken. Så lenge verken verneombud eller avdelingsledere har mottatt noen henvendelser kan de ikke gå videre med noe. De mener det vil skape en illojalitet ved å snakke med hver enkelt. Selv om spørsmålet er; "hva tenker du om lederendringen?" Kan verneombudet ta dette videre som bekymringssak, selv om han ikke har mottatt noen konkrete henvendelser som verneombud? Anonym poster: 680f38983c6db7c1dd51cfb3846a3286
Gjest navnelapp Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Etter 2 år kommer en leder tilbake i jobben han har hatt permisjon fra(for å jobbe i et annet sted). Dette blir ikke godt mottatt! Allerede før han forlot i permisjon var stemingen relativt dårlig. Svært få likte lederen. Humøret blomstret i hans fravær. Nå skal han altså komme tilbake, noe han på papiret har krav på. Noen kolleger ble sinte, andre begynte å gråte. Andre er rett og slett i dårlig humør og gruer seg til han starter i jobben sin. Verneombudet har ikke fått inn noen henvendelser, men har registeret det ovennevnte i samtaler som kolleger. Jeg har også registert den dårlige stemningen, samt fått henvendelser som ikke er oppløftende. Flere har også gitt signalere om at de vil se seg om etter noe annet. Dette vil berører kundene våre, noe som er svært uheldig. Hva blir riktig å gjøre? Kan verneombud snakke med sine ansatte og høre hva de mener om saken? Enkelte avdelingsledere mener at det ikke er greit å spørre hver enkelt hva de tenker om saken. Så lenge verken verneombud eller avdelingsledere har mottatt noen henvendelser kan de ikke gå videre med noe. De mener det vil skape en illojalitet ved å snakke med hver enkelt. Selv om spørsmålet er; "hva tenker du om lederendringen?" Kan verneombudet ta dette videre som bekymringssak, selv om han ikke har mottatt noen konkrete henvendelser som verneombud? Anonym poster: 680f38983c6db7c1dd51cfb3846a3286 Ein konkret henvendelse kan godt vere anonym. Ein slik henvendelse kan verneombodet sjølvsagt gå vidare med.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Opp med denne. Anonym poster: 680f38983c6db7c1dd51cfb3846a3286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå