fjollefrua Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Vi har fått tilbud om 3 forskjellige klokkeslett å vies. Men den datoen vi egentlig vil ha, har vi kun fått tilbud om klokken 15. Fordeler/ulemper med vielse så sent? Det jeg kommer på av fordeler er vel egentlig kun at vi slipper å tenke på noe mat til gjestene mellom kirke og middag Og at det slipper å bli så stress på morgenen med hår og sminke osv. Ulempe vil jo bli at vi får dårlig tid til fotografering hvis det ikke skal bli for sen middag med tanke på at det er 11 barn som er invitert til middag. Det er ca 45 min å kjøre fra kirke til lokalet. Vi kan ta bildene ved lokalet, for settingen ved lokalet er nydelig. Så hvis vi setter middag til kl 18 så har vi ca 1 time til fotografering.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Vi skal ha vielse 16:00 pga høysesong da kirken har omvisninger og turistbusser osv på formiddagen. Ser ikke noe negativt i det egentlig. Det blir fortere kveld og lettere stemning Når på året skal dere gifte dere? Vi skal i august og da er jo sommerkveldene lange og lyse.. Det kan jo ha noe å si! Anonym poster: 36ab394e3c74ce0b043e112305ed59ac
fjollefrua Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2012 Vi skal ha vielse 16:00 pga høysesong da kirken har omvisninger og turistbusser osv på formiddagen. Ser ikke noe negativt i det egentlig. Det blir fortere kveld og lettere stemning Når på året skal dere gifte dere? Vi skal i august og da er jo sommerkveldene lange og lyse.. Det kan jo ha noe å si! Anonym poster: 36ab394e3c74ce0b043e112305ed59ac 15. Juni. Jeg tenker jo også egentlig at det kan være greit for å spare litt penger også. Da kommer folk litt senere igang med drikking også
Lib Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Vi skal også ha kl. 15.00, og det var faktisk førstevalget vårt ! Jeg ser bare fordeler med tidspunktet, ikke minst for gjestene som kan dra direkte til festlokalet og servering mens vi fotograferes. Har vært i alt for mange brylluper som tilreisende, hvor det blir alt for mange timer å slå i hjel før middag... Middag serveres kl. 18.00. 1
Gjest lisha Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Vi har vielsen kl 14, syns igrunn det e seint jeg.. Men det har jo sine fordeles også : slipper å stå opp grytidlig for å ordne/ stelle seg. Jeg lurer på middag kl 17.00 eller kl 17.30, har ikke bestemt meg helt enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå