Gjest Reza08 Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Er du altetende innenfor musikken? Liker du kun en type musikk/artist? Hører du på diverse musikk til forskjellige settinger? Få fremd deres musikkinteresser her.
TheHairyToothfairy Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 altetende. jeg synger og spiller rock og country. skriver folk/country. gjør fremdeles gjesteopptreden som dj, da er det funk og house som gjelder. sucker for klassisk og opera.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg hører på omtrent alle sjangere, alt fra diverse støymusikk og power electronics til klassisk og Lady Gaga. Finner noe bra innenfor alt om man bare leter nok. Det å utelukke en hel sjanger som noe man ikke liker blir dumt. Jeg hører muligens mest på black metal sånn overall, men det går litt i perioder. Akkurat nå er jeg hektet på Max Richter. 1
Nebula Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 stoner,metal,prog,indie,post-rock osv.Musikk-tøs så det rekker!
Gjest Reza08 Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg hører på omtrent alle sjangere, alt fra diverse støymusikk og power electronics til klassisk og Lady Gaga. Finner noe bra innenfor alt om man bare leter nok. Det å utelukke en hel sjanger som noe man ikke liker blir dumt. Jeg hører muligens mest på black metal sånn overall, men det går litt i perioder. Akkurat nå er jeg hektet på Max Richter. Helt enig at å utelukke en hel sjanger blir for dumt. Selv hører jeg på så og si alt. Men jeg har mine favoritter. Kan nevne noen: Queen, Il Divo, Seal, Elton John, Jahn Teigen, Josh Groban, Celine Dion, Beyonce, David Bowie, Kurt Nilsen, Plumbo, Katy Perry, Luciano Pavarotti, Lisa Stansfield, Annie Lennox, Nickelback, Metallica, AC/DC, Aerosmith, Guns'n'Roses, Evanescence, Eminem, Elvis, The Beatles, The Rolling Stones, Bob Marley, Bobby McFerrin, ABBA, Westlife, Backstreet Boys, Rufus Wainwright, Red Hot Chili Peppers, R.E.M, Gaute Ormåsen, Michael Jackson, Leonard Cohen, The Mamas And The Papas, Lady Gaga, Rihanna, Cesar Mesa, George Michael, Eric Clapton, Europe, Carola, Daniel Landa, Inglot Klezmer Trio, Gnarls Barkley, Bad Company, Espen Lind og mange flere.
Mermaid Blues Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Er primært rockejente, og foretrekker det som ofte omtales som "alternativ" rock, eller indie-rock (egentlig litt misvisende å kalle indie en sjanger, men skitt au), samt noe prog-rock, noe elektronisk rock og såkalt hard-pop. Nevneverdige artister fra toppen av huet: Placebo (mitt absolutte favorittband), The Cure, David Bowie, dredg, VETO, Muse (selv om jeg ikke helt vet om jeg kan tilgi dem for den siste plata de kom med nå i høst), Radiohead, The Clash, Broder Daniel, Depeche Mode/Dave Gahan, Joy Division, The Smiths, Morrissey, Kasabian, My Vitriol, Death From Above 1979, Porcupine Tree og White Lies. Har også et svakt hjerte for noen få singer/songwriters, feks Tom McRae, Damien Rice og Tori Amos. Er flasket opp på The Beatles, Neil Young og Procul Harum, som jeg fortsatt liker godt. Har et veldig intenst forhold til musikk, noe som trolig henger sammen med at jeg er lyd/farge-synestetiker (det vil si at jeg opplever et sanseinntrykk med mer enn en sans - jeg kan feks "se" musikk i farger), og jeg reagerer veldig positivt på musikk jeg liker og tilsvarende negativt på musikk jeg ikke liker. Er det "fælt" nok kan det oppleves svært ubehagelig for meg, og ikke bare i ørene Så nei, jeg er absolutt ikke "altetende", og jeg er heller ikke enig i at man ikke skal kunne utelukke hele sjangre, jeg mener at det får være opp til hver enkelt hva man ønsker å høre på (Dubstep er et kroneksempel på noe jeg skulle ønske kunne gå langt vekk fra alle steder jeg er nødt til å oppholde meg.) 2
pinar Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg kan høre på mye musikk fra mange ulike sjangre og det er stort sett noe jeg kan like både her og der. Men jeg er veldig glad i elektronika da. 1
Gjest Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Band/artister jeg liker: Buddy Holly Chicago Dean Martin Elton John Elvis Presley Fleetwood Mac Frank Sinatra Johnny Cash Maroon 5 (Sånn som de var før, nå er de tragisk sellout) Phil Collins Radiohead Ritchie Valens Roger Whittaker Roy Orbison Sam Cooke Supertramp Simon & Garfunkel The Beach Boys The Everly Brothers Toto Van Morrison Endret 13. oktober 2012 av Dreamdrops
Tabris Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg synes det er vanskelig å nevne en favorittsjanger, da jeg hører på alt fra Conrnelis Vreesvjik til Iron Maiden. Det er ikke slik at jeg er "altetende", heller det at jeg av ulike grunner liker enkeltsanger innenfor svært ulike sjangre. Det er lettere å si hvilke sjangre jeg IKKE takler overhodet - britpop, punk, noise og ekstremmetall. Det må vel være de eneste sjangrene hvor jeg ikke klarer å hoste opp en eneste sang jeg liker.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 (Dubstep er et kroneksempel på noe jeg skulle ønske kunne gå langt vekk fra alle steder jeg er nødt til å oppholde meg.) Må innrømme at jeg sliter ganske mye selv når det kommer til dubstep, vanvittig mye greier som ikke faller i smak hos meg. Jeg kan telle på en hånd hvor mange band/artister jeg liker innen sjangeren, men anbefaler deg å høre Burial. I stedet for å ramse opp alle band jeg liker spesielt godt kan jeg poste hva jeg har hørt mest på siste tre månedene. Har blitt ganske nazi siste halvåret med å registrere så mye som mulig av hva jeg hører på. Topp 20 band:
Gjest crazycatlady Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 I love rock´n roll! Og da det som kalles alternative rock. Liker også noe elektronika og rap. Mitt absolutte favorittband er R.E.M. og det beste de har kommet med syns jeg er det de kom med da de virkelig var alternative på 80 og tidlig 90-tall. Ellers digger jeg: Pink Floyd Radiohead Metallica Guns´n Roses Led Zeppelin Iggy Pop David Bowie Lou Reed (snufs) Morrisey Depeche Mode Moby Eminem Warren G Pink Christina Aguilera Madrugada DumDum Boys CC Cowboys Har noen guilty pleasures også, nemlig 2 unlimited, Twenty 4 Seven, 2 brothers on the 4.th floor og Fun Factory. Spilles ikke ofte og kun når jeg er alene hjemme. Er oppvokst med denne musikken, så liker den litt fortsatt selv om det ikke er det jeg hører på.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Har et veldig intenst forhold til musikk, noe som trolig henger sammen med at jeg er lyd/farge-synestetiker (det vil si at jeg opplever et sanseinntrykk med mer enn en sans - jeg kan feks "se" musikk i farger), og jeg reagerer veldig positivt på musikk jeg liker og tilsvarende negativt på musikk jeg ikke liker. Er det "fælt" nok kan det oppleves svært ubehagelig for meg, og ikke bare i ørene Så nei, jeg er absolutt ikke "altetende", og jeg er heller ikke enig i at man ikke skal kunne utelukke hele sjangre, jeg mener at det får være opp til hver enkelt hva man ønsker å høre på (Dubstep er et kroneksempel på noe jeg skulle ønske kunne gå langt vekk fra alle steder jeg er nødt til å oppholde meg.) Og der lærte jeg noe nytt gitt! Fant ut for en stund siden hva synestesi er, og jeg vet jeg har det til en viss grad. Jeg har også et ekstremt intenst forhold til musikk, og når jeg tenker meg om så ser jeg faktisk musikk i former, og muligens et par farger (spesielt innenfor elektronisk musikk), har aldri tenkt på at det kan stå i sammenheng med synestesi før! Jeg er veldig pirkete innenfor musikk også... Jeg er ikke altetende, samtidig som jeg liker mye forskjellig. Men mine to favorittsjangere er dance (type dubstep, breakbeat og house) og alternative (spesielt rock). Anonymous poster hash: c78f3...6e2
Gjest Nanne70 Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Det jeg hører mest på er nok jazz, men ellers er jeg relativt altetende. Det er enklere å nevne sjangere jeg ikke liker, som f.eks. danseband, punk, og metal/death/noise.
Gjest Peanut Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Jeg kan vel si at danseband og lignende er for meg absolutt på bånn. Ellers er det omtrent alt, selv om jeg må medgi at jeg liker best trance, black metal, opera og klassisk hvis jeg må velge noe. Hvis jeg skal nevne noen av de jeg hører på mest, så blir det: Above & Beyond, ACDC, Adam Foley, Aeroplane, Aerosmith, Airbase, Aly & Fila, Armin van Buuren, Astral Projection, Bee Gees, Bissen, Carl Cox, chapter XJ, Chicane, Coldplay, Crimea X, Cubanate, Daniel Kandi, Dash Berlin, DJ Tïesto, Drake, Enigma, Enya, Hannulelauri, Heart, Iggy Pop, Iron Maiden, KMFDM, KoRn, Lustral, Mauro Picotto, Metallica, Paul Van Dyck, Phynn, Rammstein, Rank1, Roger Shah, Sepultura, Sinatic, Stoneface & Terminal, Sunlounger, Van Halen, VNV Nation, Yes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå