Gå til innhold

Vil bli fotografert - har dere noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde syntes at det hadde vært utrolig gøy å bli fotografert profesjonelt. Liksom hatt noen ordentlige, flotte bilder. :) Både med klær(helt vanlige bilder) og kanskje litt lettkledd(ikke naken), men ikke type glamourmodell(!!!!!). Jeg vil at bildene skal være vakre, smakfulle og ikke ha noe som helst seksuell undertone. Jeg vet ikke helt om jeg hadde turt å bli fotografert på den måten, men som sagt, jeg vil at det skal være ordentlige bilder, og ikke noe snuskeri. Ingen utfordrende posisjoner, ingen utfordrende undertone. Jeg er 18 år gammel, og tenker at det hadde vært utrolig gøy å ha slike bilder av meg når jeg blir gammel, som jeg kan vise mine fremtidige barn og barnebarn, slik at de kan se at selv jeg har vært en riktig godbit! :fnise:

Problemet er bare å finne en meget seriøs fotograf, som er veldig flink og kreativ, og kan tenke litt utenfor boksen. Jeg vet at mamma vil ha bilde av meg i bunad sammen med søsteren min (:fnise:), men jeg vil ha noen i tillegg, bare av meg, og som er litt spesielle og unike, og ikke som alle andre bilder som blir tatt hos fotograf. Jeg ville nok ikke ha fortalt mamma at jeg vil ta litt "andre" bilder, så det må bli hos noen andre...

Så: har dere erfaring med noen seriøse fotografer, som er kreative og tar gode bilder? Bør være i Oslo-området/eller nord for Oslo.

Har dere selv tatt bilder litt utover det "vanlige"? Nå er ikke jeg noen modell, men jeg får veldig mye inspirasjon fra de store motehusene og modeller(snakker da om de største modellene som jobber på profesjonelt nivå), og det hadde vært morsomt å ha noen bilder inspirert fra det. :) Høres kanskje teit ut dette, men det hadde vært litt morsomt.. :fnise:

På forhånd takk!

Anonym poster: 517360b60502c796288a55e3a701f251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville droppet å gå på slike "modell for en dag" steder hvertfall, har ikke fått noe godt intrykk av dem, venninnene mine som har vært med endte med å se helt forferdelige ut på bildene.

Prøv å kanskje høre med noen fotostudenter om de trenger en modell? Om du tenker mer kunstneriske bilder så er det feks. Oslo Fotokunstskole. Finnes mange studenter som er utrolig flinke og kreative, og passer du til noe de har tenkt på så er det en vinn-vinn situasjon som ikke koster deg noe annet enn at du må være åpen for å være med å realisere fotografens versjon heller enn din egen idè.

Søk rundt på nettet og se om du finner noen fotografer du liker arbeidet til, send en mail og hør hva en photosession koster. Det trenger ikke nødvendigvis å være dyrt, er det noen som jobber med å skape seg et navn, er ny i byen etc. jobber de gjerne billigere i begynnelsen selv om de holder høyt nivå. Kjenner selv fotografer som tar kreative og profesjonelle bilder til en pris av rundt 2000 kroner for 50 bilder hvorav de 5-10 beste er redigerte, inkludert hjelp til sminke/styling (dette vil man jo kanskje ordne selv, men etter min erfaring så kan ganske heftig sminke som ikke passer seg til hverdags se utrolig bra ut på foto, og der vet fotografen hva som fungerer. Følte meg ikke så høy i hatten på bussen hjem med knall turkis øyenskygge i 3 centimeters radius rundt øynene, men på bildet ble det fint).

En annen mulighet er å kontakte et modellbyrå og forhøre deg om de kunne være interessert i å bruke deg som reklame-modell (forutsatt at du er komfortabel med å være på bilder som skal brukes offentlig). Til det trenger de alle slags typer mennesker.

Skrevet

Høres ut som en utrolig dårlig idè og om noen år så kommer du til å skjemmes.

Anonym poster: 68de3aa64822d6d0d25830d659551458

• 3 uker senere...
Skrevet

Høres ut som en utrolig dårlig idè og om noen år så kommer du til å skjemmes.

Anonym poster: 68de3aa64822d6d0d25830d659551458

¿?¿?¿?

Trådstarter, jeg har gjort dette (dog ikke i Oslo) og det er noe av det morsomste jeg har gjort! Fotografen var utrolig kul og vi lo hele tiden. Vi gikk rundt i en kul del av byen og tok bilder hvor hun syntes det passet eller jeg hadde lyst til, alle er skikkelige fine, smakfulle og annerledes. Så glad for at jeg gjorde det. Hvis du sender meg en personlig melding kan jeg sende deg en link til bildene for å gi deg noen ideer.

Skrevet

Det finnes en rekke bloggere, feks. www.anettemarie.no som tar kjempe kule bilder.

Anonym poster: 11012b669535b447be406222cd65ca80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...