Gå til innhold

"calling from Windows about your computer". Scam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk akkurat en telefonsamtale som begynte med

" *uklar mumling på engelsk* Hello"

"Eh, hello?"

"We're calling from * et eller annet uklart* about your computer."

"Excuse me?"

"It's *uklart* from Windows, we should talk about your computer."

Heldigvis er jeg litt paranoid når det kommer til å bli køddet med, så her regnet jeg med at det var en tulletelefon og la på røret. Hadde ikke tid til noe kødd nå.

Store firmaer som Windows, f.eks, ringer ikke privatpersoner uten videre, og i den usannsynlige situasjonen hadde de i så fall presentert seg ordentlig, og snakket norsk, eller skikkelig engelsk.

Googlet litt på dette, og det er ikke tull, men rett og slett scammere

http://www.guardian.co.uk/world/2010/jul/18/phone-scam-india-call-centres

Flere som har blitt utsatt for dette?

Det er vel ikke mulig at de har lagt inn et virus nå når jeg la på så fort uten å gi dem opplysninger? Skulle ikke være det, men ble litt engstelig nå...

Anonym poster: 0a82f75407291934aa1c50166ec9347f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har jo vært massevis av saker angående svindlere som utgir seg for å være fra Microsoft. Får kunder som nesten har blitt lurt hver eneste dag. Bare søk på microsoft + svindel i google så får man mange treff.

Så lenge du ikke har gitt ut noen opplysninger skal det ikke være noen fare, nei.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Flere som har blitt utsatt for dette?

Har ikke fått noen sånne, men jeg HÅPER de ringer meg. Det hadde vært skikkelig kos. Om jeg får en, kommer jeg til å spille med, for å høre hvor mye pisspreik de klarer å komme med.

*Glede seg*

Det er vel ikke mulig at de har lagt inn et virus nå når jeg la på så fort uten å gi dem opplysninger? Skulle ikke være det, men ble litt engstelig nå...

Anonym poster: 0a82f75407291934aa1c50166ec9347f

Bare slapp av. De hadde før eller senere kommet til punktet du må laste ned noe greier for å "fikse pcen", da sier man bare drit og dra, og have a nice day. Så lenge du ikke laster ned noe, er det bare moro å snakke med tullingene, og det skjer absolutt ikkeno.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...