Gå til innhold

Frustrert, hvorfor gjør han dette mot meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forelsket i en fyr, og har også fortalt han dette. Han vil ikke være kjærester, men vil fortsette å date.

Jeg har sagt at hvis det ikke kan bli noe mer, må vi bare kutte, for etter å ha møtt han tenker jeg enda mer på han. Han sier at vi ikke trenger å kutte ut.

Vi har gjort masse morsomt sammen, drar på turer og finner på ting. Jeg koser meg virkelig i hans selskap, og skulle tro han gjør det samme i mitt, for vi møtes ofte uten at det blir sex også. (blir som regel sex hvis vi er på et sted hvor det passer seg da)

Men, jeg synes han har blitt så kjølig! Før var det ofte at han tilfeldig strøk meg på armen eller låret, og vi kysset heftig i kanskje timesvis til tider. Nå er vi som et gammelt ektepar. Kysser litt når vi legger oss, og holder kanskje hender fra tid til annen. Hender vi holder godt rundt hverandre og koser jo av og til, og ser ofte hverandre dypt i øynene, men han var bare så mye mer på før.

Er det bare jeg som er var på disse endringene fordi jeg føler meg blottlagt på grunn av at jeg har fortalt ham om følelsene mine? Eller er vi i ferd med å bli bare venner?

Jente 25 (han er 29)

Anonym poster: f432b3ebf37a9938b34ae785244c175a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på dette og å være kjærester?

Jeg tror han holder deg på gress i tilfelle noe bedre dukker opp.

Anonym poster: 435383dd8333725be1d1957a7819db20

• Liker 1
Skrevet

Han holder deg på gress, utvilsomt.

• Liker 1
Skrevet

Er det jeg er redd for, men samtidig er det noe som sier meg at det bare er blitt sånn. Foreldrene hans og kaller meg for "svigerdatter" og folk rundt oss ser på oss som kjærester. Det var etter jeg fortalte at jeg er forelsket i ham at han ble mer tilbakeholden. Likevel, vi har så og si daglig kontakt, og jeg kan ikke se for meg at dette kan ta slutt uten et slags "brudd". Vi har holdt på i et halvt år nå.

Burde jeg bare bestemme meg for å kutte ut selv da? Uten å vite hva han egentlig mener? han har mange ting i fortiden sin, og tiden er nok ikke helt inne for ham å ha kjæreste, men jeg lager kanskje bare unnskyldninger.. Hva ville andre ha gjort i min situasjon? Synes ikke jeg kan stille et ultimatum heller, vil ikke tvinge meg på, vil bare vite om han egentlig bare vil være venner, men det har jeg spurt om før, og det har han sagt at han ikke vil..

Skrevet

1. Han er ikke interessert i mer enn sexen. Denne er vel mest trolig av alle.

2. Han er ikke interessert nok i deg.

3. Han synes du er O.K, men ikke god nok til et forhold.

4. Han har sett for seg et forhold med "drømmedama" og det er ikke deg.

5. Du er ikke pen nok. Slemt sagt, men menn er mer visuelle enn kvinner.

6. Han har deg på gress til noen penere og bedre dukker opp.

7. Han synes det er bedre å bare rote rundt med deg enn å være helt alene, det er dermed ikke sagt at han ønsker et forhold med deg.

8. Han vil være singel, ha mulighet til å rote med hvem som helst, når som helst.

9. Du er pulbar, men ikke kjærestemateriale.

10. Du er/har vært for tilgjengelig for han og er ikke spennede lenger.

Uansett, du fortjener vel noen som vil ha deg også synes du ikke? Hvorfor kaste bort tiden på en som ikke vil mer enn sex? Han kommer IKKE til å forandre mening. Been there done that..

Skrevet

Den der varianten opplevde jeg i mine yngre dager. Mannen gadd ikke kutte, hadde det sikkert rimelig konfortabelt - helt til drømmedama dukket opp og jeg fikk fyken. Surt, men det førte jo til at jeg senere møtte mannen jeg i dag er sammen med!

Skrevet

Vil ikke være bare venn og vil ikke være din kjæreste, men vil fortsatt treffe deg = pulevenn.

Skrevet

Vanskelig å si. Det kan jo være så mangt.. Kanskje er han bare redd for å starte et nytt forhold med noen dersom han nylig har kommet ut av ett, og kanskje trenger han noen å føle seg trygg hos. Kan jo være at han rett og slett bare er blitt for glad i deg til å slutte kontakten, men samtidig vil han ikke ha et forhold med deg fordi han han er redd for å bli såret selv.

• Liker 1
Skrevet

Du holdes på gress til noe bedre dukker opp. Kutt fyren ut på alle mulige vis og behandle ham som luft for evig og alltid.

• Liker 1
Skrevet

TS her

Takk for flere svar. Litt leit å se at så mange er av den oppfatning av at han holder meg på gress. Man vil jo gjerne ikke tro det om noen man er blitt glad i. Kanskje burde jeg åpne øynene mer, men samtidig er det noe som bare sier meg at han ikke mener noe vondt med det.

Han er kjempesnill og omtenksom mot meg, jeg er ganske sikker på at han ville gjort ganske mye for meg. Jeg stoler på han, og jeg vet at han har opplevd mye før som kan ha stor innvirkning på dette.

Men alt blir jo bare gjetninger uansett så lenge han ikke sier mer enn at han vil fortsette å date.

Jeg heller litt selv mot det du sier LinneaB, at han av ymse grunner ikke ønsker seg inn i et forhold nå.

Er bare så vanskelig å plassere meg selv oppi denne røra her. Det enkleste hadde vært å bare stikke, men jeg er blitt så glad i fyren, og vi kan av forskjellige grunner uansett ikke unngå hverandre. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, føler på en måte ikke at jeg kan gjøre noe. Har nesten lyst til å spørre han rett ut om han hadde reagert om jeg hadde fått meg kjæreste, bare for å se hva han sier..

Skrevet

1. Han er ikke interessert i mer enn sexen. Denne er vel mest trolig av alle.

Kan være, men hvorfor vil han da ofte møte meg på steder hvor vi ikke kan ha sex? Da ville han vel bare møtt meg hjemme, ringt meg på vei hjem fra fylla osv?

2. Han er ikke interessert nok i deg.

Kan hende

3. Han synes du er O.K, men ikke god nok til et forhold.

Kan også hende

4. Han har sett for seg et forhold med "drømmedama" og det er ikke deg.

Jeg tror nok jeg var drømmedama en periode, hvertfall etter oppførselen å dømme, er derfor jeg reagerer nå som han oppfører seg annerledes..

5. Du er ikke pen nok. Slemt sagt, men menn er mer visuelle enn kvinner.

Han har vist rundt bilder av meg til kompisene sine på fest, og forhistorien vi har (vi har kjent hverandre i mange år, og jeg har holdt igjen i mange år) tilsier at det ikke er utseende det skorter på.

6. Han har deg på gress til noen penere og bedre dukker opp.

Kanskje. Tror som sagt ikke dette avhenger av utseendet..

7. Han synes det er bedre å bare rote rundt med deg enn å være helt alene, det er dermed ikke sagt at han ønsker et forhold med deg.

Også usannsynlig, da han har 100% studier og nesten 100% jobb, hender at han kommer for sent til ting, eller dropper noe annet for å møte meg, fordi han egentlig ikke har tid til annet enn det han må ha tid til.

8. Han vil være singel, ha mulighet til å rote med hvem som helst, når som helst.

Han er ikke typen til å rote rundt, han er veldig seriøs og sjeldent ute og fester.

9. Du er pulbar, men ikke kjærestemateriale.

Kan så absolutt hende..

10. Du er/har vært for tilgjengelig for han og er ikke spennede lenger.

Dette har jeg tenkt på mange ganger. Håper ikke det er det, er ikke så mye å få gjort med. Mye man skulle gjort annerledes om man kunne spolt tiden tilbake.

Jo, du har vel rett i at jeg fortjener noen som vil ha meg også, men jeg klarer ikke få vekk tanken om at han vil det.. litt.. om en stund.. om jeg bare venter litt til.. Huff, det er så vanskelig å bare skulle bryte ut :(

TS

Skrevet

Han dropper andre ting for å møte deg. Da synes jeg ikke du burde være bekymret.

Skrevet

Prøv å være utilgjengelig en periode. Si at du ikke vil fortsette før han har bestemt seg: enten blir det deg og han, eller ingenting. Vet han ikke hva han vil så kutt han ut til han vet det. Viser det seg at han vil ha deg som kjæreste så flott! Hvis ikke, så slipper du å bli såret flere ganger.

Skrevet

Du, det er utrolig hva menn gjør for sex! Han kan holde deg på gress for å ha tilgang til sex, og som du sier, han roter ikke rundt? Vel han roter med deg og pleier kontakten med deg, gir deg det han tror du vil ha "kos og være sammen uten sex" for at du skal bli værende på gress. Det er en klisje. Han vil pule og han holder deg definitivt på gress! Det koster han lite å henge med deg for å få sex om du er ok.

Skrevet

Det meste høres jo bra ut, men jeg synes det er rart han ikke vil definere dere som kjærester - og akkurat det bør du ta alvorlig. Kommer litt an på hvor lenge dere har truffet hverandre, selv er jeg i et helt ferskt forhold hvor alt er bra, men hvor jeg i hvert fall synes det er for tidlig å si vi er kjærester - men jeg tror jo vi kan bli det, og hadde ikke trukket meg unna om han hadde hatt behov for den "praten" (vi har vel også sagt at vi er forelska i hverandre, uten å bli skremt).

Anonym poster: 4d40999fc2f7cda04308f4ba81c79f23

Skrevet

Har du møtt på min kjære "ex"? :)

Run Forest,run!

Gjest Anonymia
Skrevet

Prøv å være utilgjengelig en periode. Si at du ikke vil fortsette før han har bestemt seg: enten blir det deg og han, eller ingenting. Vet han ikke hva han vil så kutt han ut til han vet det. Viser det seg at han vil ha deg som kjæreste så flott! Hvis ikke, så slipper du å bli såret flere ganger.

helt enig i denne! Alle trenger en viss form for motstand, også fordi da vil han få deg på avstand, og SE DEG bedre. men er ikke enig i at du skal presse han med et ultimatum, kanskje han ikke er klar for det nå, og kan dermed heller ødelegge. Vær litt utilgjengelig og diffus, ikke alle liker definerte linjer til enhver pris (myself included) Det må jo være litt spenning også !

Gjest Anonymia
Skrevet

det der med foreldre som kaller deg ´svigers´ GIVE ME A BRAKE! Hadde jeg fått det servert hadde jeg fått klaus!! Har ofte på følelsen av at de som har perfekt match med svigers, har det ikke med the kid itself, sorry to say... :briller2:

Skrevet

Dette kan slå begge veier. Jeg har sittet der du sitter nå i mange måneder. Så fant jeg ut at han hadde en annen samtidig, og det ble oppvask. Jeg måtte innse at jeg var ikke aktuell for annet enn sex. Jeg trakk meg litt tilbake, begynte å date andre, men fortsatte å møte ham for sex. Etter hvert oppfattet jeg at disse nye mennene i mitt liv var ikke så populært, og nå har han faktisk innrømmet at han er glad i meg.. over ett år etter at vi begynte å treffes, og flere måneder etter at jeg "innså" at det ikke ville bli oss.. Men jeg har hele tiden hatt følelser for ham så jeg går bare rundt og smiler om dagen :D

Han hadde av forskjellige grunner en redsel for å binde seg igjen, noe jeg har stor forståelse for.

Jeg hadde trukket meg tilbake en stund og sett om det blir anderledes.

Skrevet

Takk for flere konstruktive svar :)

Jeg vet at han ikke liker det når jeg er med andre gutter. Hvis vi en sjelden gang er på byen sammen, er han raskt ute med å introdusere meg som hans kjæreste, og hvis jeg snakker med mannlige kollegaer osv når han er i nærheten, merker jeg at han følger med.

Jeg får kanskje prøve å holde meg litt bakpå, eneste som er litt dumt er at å kutte kontakt er litt vanskelig på grunn av en forbindelse vi har i jobbsammenheng, men kan jo kanskje prøve å holde meg til bare det en stund. Synes bare det er så vanskelig å si nei når han spør om å møtes :sjenert:

Er vel litt vits å ta noe mer følelsesprat på en stund, da vi hadde denne praten igjen forrige uke, og han igjen bare svarer diffust..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...