Leopanter Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Vi skal pusse opp innetrappa vår. Vi tenkte å legge eikelaminat i trinnene og male sidene og stolpene hvite.Gelenderet kommer på seinere (håndtre i eik og hvite spiler). Jeg lurer på hvilken maling og framgangsmåte jeg bør bruke? Trappa er lakkert furu. Jeg tenker å pusse den og male med en ganske matt maling. Jeg har ikke lyst til å bruke oljemaling som oxan pga lukta. Hvilken maling (og glansgrad) ville dere anbefalt? Malte dører med lady supreme finish tidligere, men jeg syntes den dekket så dårlig, så er ikke veldig gira på å male trappa med den malinga ettersom det vil ta laaang tid. Må jeg bruke heftegrunning?
Gjest hedgepig Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Trestjerner gulvmaling er vanntynnet. Gir nok litt dårligere kantdekk enn Lady Supreme Finish, så mulig du må beregne ett strøk ekstra. Edit; trenger ikke heftgrunn under denne malinga, men vask og lett sliping først skader ikke. Endret 12. oktober 2012 av hedgepig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå