Gå til innhold

Klarer ikke få glattbarberte legger! Aaargh. Hjelp :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke. Jeg barberer leggene i dusjen, uten noe annet enn vann, men ny høvel (til og med den med FEM blader på. Men når jeg har tørket meg og sånn så kjenner jeg at det stikker fortsatt!?

Jeg forstår det bare ikke!.

Jeg har prøvd tørrbarbering, våtbarbering, med krem, ikke med barberskum men er det nøye tro?

Blir så flau over leggene mine med den nye kjæresten min :(

Anonym poster: c762061df14ea1e382d8af04969ed5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo veldig rart? Barberer du oppover eller nedover? For å få med hårstråene må du barbere MOT hårene, altså barbere oppover. Bruk en eller annen form for krem/såpe(kan bli lettere), barber oppover og gi deg ikke før det er helt glatt. :) Det skal gå!

Anonym poster: 6681d0b5870dfdf92533aab6a5822cab

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å barbere meg i dusjen, med skum, og skarpe blader.

Varmen får hårene til å reise seg, og når jeg smører leggene med skum, barberer og skyller av, opplever jeg sjeldent at hårene stikker etterpå. Barberer jeg tørt, eller bare med såpe e.l derimot, har jeg opplevd at huden har blitt tørr og ru.

Ville prøvd skum e.l hvis jeg var deg. :)

Endret av Namine
Skrevet

Det virker jo veldig rart? Barberer du oppover eller nedover? For å få med hårstråene må du barbere MOT hårene, altså barbere oppover. Bruk en eller annen form for krem/såpe(kan bli lettere), barber oppover og gi deg ikke før det er helt glatt. :) Det skal gå!

Anonym poster: 6681d0b5870dfdf92533aab6a5822cab

Er det ikke sånn at man skal barbere MED hårretningen, altså nedover? Jeg har alltid trodd det, siden jeg har hørt at man kan få nupper/inngrodde hår hvis man barberer mot hårretningen.

Kanskje jeg har misforstått helt da :vetikke:

hilsen en annen som sliter med det samme

Anonym poster: 2614a068d7dcc6025bd5d4bc2b01bcaa

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere! Ja jeg barberer mot hårene, drar høvelen flere ganger samme sted og greier men merker f.eks timer senere om jeg fryser og får gåsehud så stikker hårene ut. Og også uten at jeg fryser.

Når kjæresten skal kose eller stryke meg på beinet så blir jeg bare så flau!

Ja jeg får prøve skum evt og se om det hjelper da!

Skrevet

Jeg pleier å barbere meg i dusjen, med skum, og skarpe blader.

Varmen får hårene til å reise seg, og når jeg smører leggene med skum, barberer og skyller av, opplever jeg sjeldent at hårene stikker etterpå. Barberer jeg tørt, eller bare med såpe e.l derimot, har jeg opplevd at huden har blitt tørr og ru.

Ville prøvd skum e.l hvis jeg var deg. :)

Hva slags skum bruker du? Er det ikke nok at såpen "skummer" seg eller bruker man spesiell skumsåpe?

Skrevet (endret)

Hva slags skum bruker du? Er det ikke nok at såpen "skummer" seg eller bruker man spesiell skumsåpe?

Jeg bruker både skum og gele (den kommer ut av flaska som en gel, men blir til skum når man smører den utover) og har prøvd både dyre og billige, feks fra gillette/venus, til first price, har i grunn ikke noe problemer med noen av de. :) Men om de merkene fungerer på alle og en hver, vet jeg ikke.

Men! Glemte å si: Jeg bruker IKKE damebladene, jeg bruker bladene fra gillette som egentlig er til mannehøvelen, syntes de er utrolig mye bedre. :)

Endret av Namine
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg bruker både skum og gele (den kommer ut av flaska som en gel, men blir til skum når man smører den utover) og har prøvd både dyre og billige, feks fra gillette/venus, til first price, har i grunn ikke noe problemer med noen av de. :) Men om de merkene fungerer på alle og en hver, vet jeg ikke.

Men! Glemte å si: Jeg bruker IKKE damebladene, jeg bruker bladene fra gillette som egentlig er til mannehøvelen, syntes de er utrolig mye bedre. :)

samme her!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker IKKE damebladene, jeg bruker bladene fra gillette som egentlig er til mannehøvelen, syntes de er utrolig mye bedre. :)

Her også! Gilette Mach 3 i kombinasjon med barbergelé (som blir til skum) gir meg silkeglatte legger! (

• Liker 1
Skrevet

Et ord, epilator.

Anonym poster: 6617619bd1beec4879aaf3495d5e7d9c

Gjest hedgepig
Skrevet

Et ord, epilator.

Men det tar jo sååå lang tid;)

Skrevet

Jeg pleier å barbere både mot og med hårene flere ganger på samme område. Det funker best for meg!

Skrevet

Men det tar jo sååå lang tid;)

For meg går det mye raskere enn å barbere (har en litt dyr en med mange pinsetter), spesielt siden jeg bare trenger å gjøre det 3 ganger i måneden. Billigere i lengden også.

• Liker 2
Gjest hedgepig
Skrevet

For meg går det mye raskere enn å barbere (har en litt dyr en med mange pinsetter), spesielt siden jeg bare trenger å gjøre det 3 ganger i måneden. Billigere i lengden også.

Hvilket merke? Var så dum å kjøpe en Phillips til bare noen hundrelapper.

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke skum?

Tror ikke leggene mine hadde blitt glatte av bare vann. Barberbladet tar jo ikke skikkelig da.

Anonym poster: 4540c1be64293535a688786707f6afb6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har Braun Silk Epil og den funker kjempebra! Eneste problemet er at man får oftere inngrodde hår av det, men de kan du prøve å nappe ut (jeg bruker å gjøre det da det ikke er så altfor mange). Det jeg bruker å gjøre, er å epilere leggene omtrent 1-2 ganger i måneden, og ellers barbere ved behov. Hårene vokser MYYYE saktere ut ved epilering, og de blir tynne og myke slik at det ikke stubber!:-) Når det er behov for det, barberer jeg, og det tar noen uker før hårene blir tykke igjen. Da er det bare å epilere igjen:-) Det er også viktig å skrubbe leggene godt, jeg bruker selv en skrubbehanske fra Body Shop:) Det er vondt med det første når man skal epilere, men man blir vant til det, og det er sååå verdt det!

Ved kun barbering er det stubber igjen bare noen timer etterpå. Etter jeg har epilert, kan det går 5-6 dager før jeg behøver å bruke høvelen, fordi hårene kjennes ikke noe særlig, når de begynner å vokse ut:)

denne http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=202815&utm_source=Prisjakt&utm_medium=pris_cpc&utm_content=fast&utm_campaign=Prisjakt&cookie_test=true

Endret av sunshiny
Skrevet

Jeg bruker også manneblader og barbergelé (Mach-3 på et Venus-håndtak og random, rosa geléskum fra Rema) og barberer alltid i dusjen, mot hårene. Gir alltid et perfekt resultat på mine legger :)

Skrevet

Bruker engangs herrehøvler fra Gilletter. Brukt de i årevis. Varer 3-4 ganger. Bruker skum, spiller ingen rolle hvilket. Nå bruker jeg First price. Blir helt glatt men har ganske myke og lyse hår. Blir stubbete etter en dag da men det er normalt.

Skrevet

Får glatte legger hver gang, bruker Dr.greve intimsåpe og mannehøvvel fra gilette. Barberskum er bare stress, og de dame-bladene er bare tøys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...