Gå til innhold

Broren min døde, sørger katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får bare holde det kort og si at broren min og katten knyttet et veldig sterkt bånd sammen. Vanskelig å forklare, men de bare gjorde det, som det er bare meg og samboeren min hun møter i døren (altså sitter og venter på oss) det samme med doen, hun gjorde det også med broren min, det er vel kun det jeg kan sette ord på ettersom man så at begge to var veldig glad i hverandre (som hvis han overnattet så la hun seg alltid sammen med han og sov med han), vel får komme til poenget: Etter at han døde så har hun gått fra å være veldig hyperaktiv, energisk, kosete og leken til å være slapp, leker ikke, bare ligger i sofaen og spiser veldig lite og virker rett og slett lei seg og pleier også å sitte foran døren som om at hun venter på noen.

Kan hun merke at han er borte eller kan det være noe annet?

Anonym poster: 1ce5dbb0c731796a79cda0eafc2f798e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig sørger dyr over å miste sine eiere. Dyr knytter seg ofte sterkt sammen med 1 person, og vil komme til å lete etter, og sørge etter den som plutselig ble borte

• Liker 4
Skrevet

Kondolerer så mye. :klem:

Det er nok en kombinasjon av at katten savner broren din og at hun er veldig var på og påvirket av din sinnsstemning og dermed blir slapp og trist fordi du er det.

• Liker 7
Skrevet

Medfølelse i sorgen.

Ja, katten sørger nok.

Skrevet

Kondolerer så mye. :klem:

Det er nok en kombinasjon av at katten savner broren din og at hun er veldig var på og påvirket av din sinnsstemning og dermed blir slapp og trist fordi du er det.

Medfølelse i sorgen.

Ja, katten sørger nok.

Takk for omtanken :klem1:

Ja hun merker sikkert at vi er lei oss og at hun savner broren min.

Selvfølgelig sørger dyr over å miste sine eiere. Dyr knytter seg ofte sterkt sammen med 1 person, og vil komme til å lete etter, og sørge etter den som plutselig ble borte

Han var ikke eieren, men selv om de ikke så hverandre så ofte så knyttet de som sagt et veldig sterkt bånd. Det jeg lurer på er om den skjønner at han er død, eller om den kun tror at han kun har "stukket" av.

Fin historie, og selvfølgelig trist! At dyr kan være så lojale ovenfor eieren sin.

Anonym poster: 1ce5dbb0c731796a79cda0eafc2f798e

Skrevet (endret)

Dyr kjenner følelser på et helt annet nivå enn oss. Da jeg har liten hadde jeg en katt som var mannevond. Hatet å kose, ville ikke bli klappet. Men HVER gang jeg gråt kom hun løpende, satte seg på fanget mitt og slikket bort tårene mine. Jeg fikk kose og klemme henne til jeg hadde roet meg og smilte. Når jeg var fin hoppet hun ned igjen og jeg fikk ikke røre henne igjen. Hahaha :) Sur liten dame, men med stort hjerte som alltid trøstet meg når jeg hadde det vondt.

Endret av *Maja*
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tror dyr er mye mer bevisst på oss mennesker enn vi skulle tro. De trenger ikke å bli fortalt at noe har skjedd, de kjenner det og legger godt merke til de små signalene vi sender ut. Om du sorger, vil katten merke det.

Kom hjem fra tannlegen en dag og var skikkelig deprimert pga jeg måtte trekke ei tann + diverse annet. Hadde ganske vondt i kjeven, men ytret det ikke på noen spesiell måte. Satt bare og lidde litt i stillhet for meg selv. Men katten la merke til det! Han oppførte seg så rart, kom og satte seg sammen ved meg på pcbordet og ville kose (noe han ALDRI gjør ellers). Tror rett og slett han ville trøste meg.

Katter <3

Skrevet

Moren min hadde en hest, dessverre døde moren min. Moren min og hesten hennes var selve eksemplet på livsglede, det var ikke rent sjelden at moren min løp rundt med hesten på beitet dens og lekte slik hester liker å leke, horsemanship lek.

Da min mor døde ble hesten alvorlig syk, tok flere måneder og sinnsyk dyr behandling for å få henne frisk igjen. Det er det min mor hadde ønsket, og jeg orket ikke tanken på å miste flere rundt meg.

Det tok vel ca et års tid før hesten ble hest igjen, men den var aldri så livlig og glad som med min mor, de hadde vært sammen i 14 år.

Anonym poster: fd0a9261a10305c0f4cf16a1e18fd0f9

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kondolerer :tristbla::klem:

Ja, katten savner din bror. Hva hun tenker skal jeg ikke våge meg i å spekulere på, men jeg vet at en katt som mister 'sitt' menneske, - av en eller annen grunn - de savner/sørger. Jeg vet fordi noen savnet meg...

De leter. De leter fortvilt, de leter så ditt eget hjerte er nær ved å briste ved synet, eller ved å få høre om det, og kan bli slik som hun er nå; apatisk og introvert.

Skrevet

Husker tullepusen vår lette og lette lenge etter eksen min da han valgte å gå fra oss.

Hun gråt og ropte og sutret og søkte trøst i flere uker før hun slo seg til ro med at det bare var oss igjen.

Nå gjør hun akkurat det samme når HrMinya er borte lenge. Hun lette lenge etter ham da han reiste til USA på guttetur for en ukes tid i fjor høst, og gjensynsgleden var stor da han kom hjem. :) Lille rare baronessen vår. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...