turidogola Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Hei, jeg har slitt ganske lenge med leggsmerter nå, og orker virkelig ikke mer. Det er så forferdelig vondt, ikke bare under trening, men også i hverdagen. Det er vanskelig å forklare smertene, men jeg prøver. Er på innsiden av leggen (hovedsakelig høyre legg) ca. midt på, og smerten stråler seg på en måte ut over hele leggen, opp og ned. Vet ikke hvordan det er å ha en nerve i klem, men det føles litt sånn, eller som om en blodåre skal sprekke, hvis dere skjønner den smerteforklaringen.. Smerten er dunkende. Har den siste tiden løpt lite grunnet dette, men vil så gjerne løpe smertefritt igjen. Har vært hos lege, osteopat, kiropraktor og kineseterapaut (eller hvordan det skrives), men ingenting har hjulpet foreløpig. Noen som aner hva dette kan være, evt. har tips til hva som kan hjelpe, og hvem jeg kan oppsøke? Ønsker ikke bruke enda utallige tusenlapper på noe som ikke fungerer.. Setter utrolig stor pris på hjelp!
Gjest Daenerys Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Høres ut som beinhinnebetennelse. Ingen som har nevnt det for deg? Sliter med det selv. Eneste som har funket her, er naprapat (dog vær klar over at det gjør vooondt å dra dit). Du må slutte å løpe umiddelbart, og få hjelp, eventelt ta en lang lang pause og starte FORSIKTIG på igjen. Beste er nok behandling og pause.
turidogola Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2012 Takk! Tror ikke det er beinhinnebetennelse, da jeg har hatt dette tidligere og det ikke er samme smerte jeg nå opplever.. Et par av legene har også avkreftet dette, men jeg skal få det undersøkt en gang til, det er jo selvsagt mulig! Kunne du forklart meg hva en naprapat er?
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Naprapat er mye det samme som kiropraktor eller manuellterapeut. Det er en behandler som ser på helhetsbildet og jobber mye med muskler. Belastningskader kan, og vil ofte skyldes feilbelastninger over tid. Stramme og/eller svake muskler på ene siden av kroppen kan fort utarte seg. Jeg har god erfaring med naprapat selv, men jeg vil ikke påstå at det er noe revolusjonerende bedre med en naprapat enn en kiropraktor eller manuellterapeut. Det viktigste er at personen er dyktig i yrket og har gode menneske-egenskaper. Det er verdt å vite at naprapater er utenfor trygdesystemet, så du får ingen "rabatt" fra staten. Det finnes dog noen naprapater som er godkjente av behandlingsforsikringer. Dersom du skulle være så heldig å være dekket av en slik. Nå er det umulig for oss på et forum å gi deg en diagnose, men jeg synes skaden din høres merkelig ut dersom det ikke er en klassisk beinhinnebetennelse. Spesielt siden legen ikke var i stand til å stille deg en diagnose. Jeg ville kanskje bedt om en henvisning til en legespesialist i idrettsmedisin eller ortopedi. Selvfølgelig kan du også prøve en naprapat. Det skader sjeldent å prøve. Jeg ville dog holdt meg unna kvasi-medisin som homeopati, healing eller tilsv.
turidogola Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2012 Tusen takk for hjelp, jeg skal få prøvd en naprapat, og evt. få en spesialisthenvisning, for dette vil jeg bli kvitt så fort som mulig!
Wiggins Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Har du virkelig fortsatt å trene mens det har blitt vondere og vondere? Jaja, det er mange som ikke vet sitt eget beste. Smertene dine kan både være senebetennelse og overbelastning/muskelknute. I USA ble det for noen år siden utviklet et apparat for å fikse betennelser i bein hos veddeløpshester. Det er naturlig en spenningsforskjell mellom utsiden og innsiden av celleveggen, og dermed går det naturlig en strøm i størrelsesorden mikroampère gjennom cellevegge. Når det blir betennelse blir sirkulasjonen dårligere, og det går mindre strøm. Dette apparatet sender strøm i samme størrelsesorden gjennom det vevet den kobles til, og dermed bedres sirkulasjonen. Det viste seg etterhvert at det fungerer på mennesker også, ikke bare hester. Jeg har vært hos en fysioterapeut som bruker dette apparatet. Send meg en privat melding hvis du vil vite hvordan du skal finne en fysioterapeut som bruker dette apparatet der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå