Pixie Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 I dag er det litt sommerfugler å finne i magen, har gått rundt uten jobb i 1 måned og holder på å bli gæren, men i dag er det altså intervju, og denne jobben er faktisk den av "normale" jobber som kan kvalifiseres som drømmejobben min! Også er jeg bittelitt nervøs da, og redd for å bli skuffa og ødelegge dagen hvis jeg skulle få nei, men dette ødelegger jo litt for intervjuet da, siden jeg kommer til å utstråle denne ødelagte dagen på forhånd hvis jeg fortsetter å tenke slik Tips for hva jeg kan si/gjøre/sjarmere og imponere? Er forresten dyrebeskyttelsen jeg skal prøve å jobbe hos 1
Gjest Tekola Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Tenk "Dette får jeg til, denne jobben er så godt som min". Den selvsikkerheten er det du må utstråle (uten å bli overlegen og klysete, naturligvis). Tenk positivt. Smil til deg selv før du går inn. Hvis dine beste sider. Fortell dem hvorfor de trenger akkurat deg. Og, om du ikke får jobben, så er det fordi de fant noen som passet enda bedre, ja, det er kjipt for deg, men da må du bare tenke at du har noe enda bedre i vente! Ja, det er kanskje en klisse-optimistisk holdning, men det funker!
Ixnay Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Tenk "Dette får jeg til, denne jobben er så godt som min". Den selvsikkerheten er det du må utstråle (uten å bli overlegen og klysete, naturligvis). Tenk positivt. Smil til deg selv før du går inn. Hvis dine beste sider. Fortell dem hvorfor de trenger akkurat deg. Og, om du ikke får jobben, så er det fordi de fant noen som passet enda bedre, ja, det er kjipt for deg, men da må du bare tenke at du har noe enda bedre i vente! Ja, det er kanskje en klisse-optimistisk holdning, men det funker! Jeg kan skrive under på dette. Var på intervju på noe jeg trodde var drømmejobben, hadde virkelig lyst på jobben. Fikk ikke jobben til fordel for en som hadde erfaring innen området... Ikke lenge etter fikk jeg en annen jobb, og den har vist seg å faktisk være drømmejobben. Jeg stortrives på jobb, og ser faktisk frem til hver arbeidsdag. Så det er noe i det Tekola sier, og jeg synes ikke det er en klisse-optimistisk holdning, selv om det kan være vanskelig å tenke slik når man står midt oppi det og får "desverre, så valgte vi x som hadde mer erfaring, lykketil videre".
Pixie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2012 hallooo, denne tråden ble jo gjemt og glemt,men takk for svar jobber som dyrebeskytter nå ;D 1
Pixie Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2012 Tusen takk, mest givende jobben jeg har hatt noen sinne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå