AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 i går hadde jeg og typen min 6 månders dag, jeg dro for å overraske han med gave, men han hadde glemt det, sa ingenting, men kjente litt stikk inni meg.. hva mener dere, er det for mye å forlange? Anonym poster: 3c1b7a63622cc4a0cf4f7c3e1046796e
Gjest Chin Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Ja, 6 måneders dag`? feirer folk det? 19
nr.1 Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 huff, ja kanskje ikke det er så vanelig, da er det vel jeg som er litt for romatisk.. phio bra jeg ikke sa noe.. 1
Gjest *Maja* Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Hehe. Jeg er dame og glemmer nesten alltid bryllupsdagen vår 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Da jeg var 17 og hadde kjæreste, da var 6mnd kjempe viktig. Men har ikke hørt om noen voksne mennesker som feirer 6mnd. Anonym poster: e72ee9789456120b672f4bf7c8d803d9 2
nr.1 Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 jeg er er hele 19 år, og han 21, så vi er vel voksne nok, synes bare det var så artig å ha han så lenge/kort, som man ser det. er bare så gla i han og ville vise det den dagen (sikkert bare noe jeg har fått for meg at man gjør xD ) menmen, han ble veldig glad da, så da var oppdraget vellykket
IcarusXI Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Du kan vel ikke regne med at han skal vite de rareste datene å feire? Hold deg til ett år om ganga. 2
Longgone Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Hvis du fikk en fin gave til en ukes jubileumet så går det vell greit? Han får kjøpe noe til 7 månedersdagen istedet
Gjest Furia Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 19 og 21= voksne nok...? Hehe! Håper han slår til på 8, 34 måneders dager, da...!
ninuska_ Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) , Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 4
Athene Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg synes du overreagerer. Dersom du ønsker å markere en dag, selv om det er 1 års dag eller 10 års dag, så må du si fra. Foreslå at dere skal spise en god middag sammen, eller nevne at det hadde vært koselig å overraske hverandre med en gave. Du kan ikke forvente at en partner har det samme forholdet til slike dager som du har. 1
Gjest Wilhelmine Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Synes også du overreagerer - jeg tror ikke det er så vanlig å feire halvårsdager, så kanskje han rett og slett ikke tenker det er en viktig dag? Personlig er jeg mer glad i mer spontane smågaver og vise at man setter pris på typen i hverdagen. Synes nesten det betyr mer da enn på de dagene det forventes at man gjør noe Jubileum på årsdagen er jo hyggelig så klart, men de som har stor feiring hver måned (ja, de finnes, selv om de som oftest er under 18), og har noe å feire hele tiden... Vel, jeg synes det blir litt påklistret. Da blir det ikke så stas til slutt heller. Men det var litt off topic da, sier jo ikke at du er sånn Med menn (egentlig med alle, uansett kjønn) har jeg lært å ikke forvente mer enn det åpenbare. Vil du ha feiring av seksmnd-dagen - spør ham noen dager før "Du, på onsdag har vi vært sammen et halvt år, vi skal ikke gå ut å spise sammen" eller noe
Gjest Caroline55 Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55
andy capp Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Hehehe, nei det er ganske vanlig for gutter å glemme slikt! Vær fornøyd med at han husker bursdagen din, og å kjøpe gave til deg i jula Jeg syntes også slikt var kjempegøy når jeg var sammen med en som 21-åring. Men da måtte jeg si fra selv i forkant, f.eks at "åå, på fredag har vi 3mnd / 5mnd / 6 mnd, vi må kjøpe en liten ting til hverandre for å feire". Samme med Valentines day; "Åå, på onsdag er det Valentine! Da må du kjøpe en hjertesjokolade og skrive et kort til meg" - samt gjenta dette hver dag fram til onsdag DA går det - men han tenker generelt ikke som en jente av seg selv. Men hvor er romantikken i at du må mase deg til å få gave på en dag han ikke mener er viktig nok til å huske den på egen hånd? Og hva med hans følelser i dette? Selv tror jeg jeg hadde blitt sprø og følt det veldig påtrngende å bli minnet på slike dager, for ikke å snakke om følelsen av å bli "avkrevd" en gave i forbindelse med noe jeg selv ikke bryr meg om. Det er faktisk to personer i et forhold, hans meninger og følelser er faktisk like viktige som dine. Jeg er ikke veldig glad i å kjøpe gaver, ikke fordi jeg ikke vil bruke penger på det, men fordi jeg har veldig dårlig fantasi når det kommer til slike gaver. Føler ofte at gaveideene blir fort "oppbrukt". Sammen med det faktum at jeg vil at en gave jeg gir skal være gjennomtenkt, overraskende og godt mottatt, blir det et pes å skulle drive med dette hele tiden. Hadde min kjæresete drevet på slik, hadde ikke det vært positivt for forholdet sett fra mitt ståsted. Nå høres jeg sikkert veldig negativ og lite romantisk ut, men jeg tror mye mer på de små tingene i hverdagen som viser at vi setter pris på hverandre. Jeg er svært lite materialistisk av meg, men kan godt kjøpe en ting i ny og ne, men vil ikke ha det presset over meg til enhver tid, som det fort blir om det forventes av den andre. Det samme gjelder dere som forventer at mannen kjøper blomster... Jeg har et råd til dere. Ikke mas. Hver gang dere nevner at dere ikke har fått/det er lenge siden dere fikk blomster, så går det enda lengre tid til det faktisk skjer. Påtvungen romantikk er ikke romantisk. 6
ninuska_ Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 Enig med andy capp. Min kjæreste er ikke en som kjøper gaver, men han kan kjøpe en god sjokolade til meg til kveldskos eller invitere meg på middag, helt uten videre. En dag kom han med en haug med poser for jeg hadde tilfeldigvis sagt at jeg ikke hadde søppelposer igjen. Kanskje ikke romantisk for noen, men jeg syns det var veldig omtenksomt Iblant må man se ting fra den andre partens perspektiv. Men jeg må nesten spørre: er det vanlig å gi gaver til hverandre ved slike års/måneds-dager? Det virker som om det er noe de fleste forventer? 1
Gjest blah blah Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg og min mann har aldri feiret dager og vi har vært i lag i mange år nå. Han glemmer det, mens jeg husker dagen bare at jeg ikke bryr meg nevneverdig. Han kan overraske meg med andre hyggelige ting på andre dager i løpet av et år, så skjønner ikke hvorfor man skal stresse på akkurat denne dagen (Han har vel aldri gitt meg blomster og slikt, men drar og kjøper noe godt til meg når jeg er syk, overrasker meg med en DVD-boks med min favorittserie osv) 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 Skal man ikke være like glad og lykkelig alle dagene man er sammen? Jeg mener, alle dagene er vel like spesielle når man er sammen med noen man elsker av hele sitt hjerte? 6 måneder er vel like spesielt som 7 måneder, 4 dager og 2 timer? Anonym poster: 6cc13d372e2a99dfaf0c1eff82254d1e 2
Aja Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Altså 6 måneders dagen er det første merkepunktet de har hatt i forholdet sitt da. Tipper mange syntes det er stas når babyen eller valpen blir 6 måneder og, selv om man ikke tenker over det på 1,5 år... Hun har jo ikke gjort noe galt, bare vært søt mot kjæresten sin! Syntes det er bra jeg. 1
pingeline Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Hadde vært omvendt her. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken at man skulle feire en sånn dag. Bursdager, jul, samt en bryllupsdag er greit. Det jeg lurer på er når dere teller fra, alle dere som har datoer? Første kyss? Første møte, første date, fra dere skiftet facebook status eller hva? Kommer virkelig forhold så brått på at det alltid er en spesifik dato å feire? Da gjør i allefall jeg noe galt! 1
Gjest Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Enig med andy capp. Min kjæreste er ikke en som kjøper gaver, men han kan kjøpe en god sjokolade til meg til kveldskos eller invitere meg på middag, helt uten videre. En dag kom han med en haug med poser for jeg hadde tilfeldigvis sagt at jeg ikke hadde søppelposer igjen. Kanskje ikke romantisk for noen, men jeg syns det var veldig omtenksomt Iblant må man se ting fra den andre partens perspektiv. Men jeg må nesten spørre: er det vanlig å gi gaver til hverandre ved slike års/måneds-dager? Det virker som om det er noe de fleste forventer? Synes det virker som om kjæresten din har skjønt romantikk!!! Det er de små tinga som gjelder - og summen av dem blir store in the end 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå