AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 1. Det hender at jeg gir han en smakebit av menneskemat, i veldig få mengder siden jeg regner med at fett, krydder osv ikke er bra for han hvis det blir for mye. Han fikk en liten bit av en fiskekake/fiskeburger i går som jeg la i matskåla hans. Men han valgte da å heller spise tørrfóret som også lå i skåla. Gitt han flere andre ting, men han vil stort sett aldri ha noe. Våtfór spiser han mer enn gjerne. 2. Når jeg holder han og koser med han ser han ut til å kose seg. Maler og slapper av. Men i stad f.eks., da gikk halen hans samtidig som en propell. Hva er det for noe? En siste ting, som ikke nødvendigvis er så rart, er at han mjauer til meg hvis jeg kommer inn på soverommet når han ligger i senga mi og slapper av. Sier han ifra at han ikke vil bli forstyrret? Han har jo selv gått inn der og lagt seg der alene, mens jeg sitter i stua. Anonym poster: 59bb013c677af9890b1b98fa314eef7b
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Han vil sikkert bare ha kattemat fordi han er mest vant til det? Har du prøvd å gi rå fisk eller kylling, det elsker de. Katta mi følger etter meg ned i vaskerommet og skal på død og liv inn i verkstedboden som er innenfor. Når hun kommer inn der mjauer hu veldig og setter seg bare på gulvet å kikker. Halen pisker de med ofte fordi de er irriterte for noe, de kan være irriterte selv om de maler. Tenker katten din mjauer når du kommer inn på soverommet fordi han bare vil si "Hei, jeg ligger bare her og laxer litt her i senga di igjen jeg." Endret 12. oktober 2012 av Liquorice
Capricorn Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Min også prater når jeg kommer inn i et rom som han er alene i. Tror det bare betyr "hei". Holder du katten fast mens den slår med halen? De liker ofte ikke å bli holdt. Har lest at katter kan "logre" av samme grunn som hunder. Hvis den ligger på fanget ditt uten å bli holdt fast så er det jo litt rart at den ligger der irritert helt frivillig.
Gjest Doh Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Synes den høres helt normal ut jeg. Min er akkurat som din. Nekter å spise noe annet enn kattemat og kikerter. Fisk, kylling, reker og leverpostei blir såvidt luktet på før han snur seg og går. Han mjauer også hvis han blir forsyrret, som når jeg tar på han hvis han sover på fanget mitt el. Min har aldri slått mye med halen da, bare littegrann når han ligger og slapper av 1
-Fiona- Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Jasså, pusen min gjør også mye rart men kjære vene for en herlig pus. Jeg synes sånne "sære" puser som gjør rare ting er ekstra sjarmerende. Skikkelig personlighet liksom Som i dag, pus var hos vet'n. Malte som om veterinærbesøk er det koseligste i verden Endret 12. oktober 2012 av -Alva-
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Holder du katten fast mens den slår med halen? Jeg holder han aldri fast, Jeg holder rundt han helt til han gir tegn til at han vil løs og da slipper jeg han alltid med en gang. Det som var rart var da at han ikke gjorde noe forsøk på å komme seg bort, ned, whatever, men ble frivillig liggende og malte. Anonym poster: 59bb013c677af9890b1b98fa314eef7b
Gjest Doh Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg holder han aldri fast, Jeg holder rundt han helt til han gir tegn til at han vil løs og da slipper jeg han alltid med en gang. Det som var rart var da at han ikke gjorde noe forsøk på å komme seg bort, ned, whatever, men ble frivillig liggende og malte. Anonym poster: 59bb013c677af9890b1b98fa314eef7b Kan hende at han så noe spennende. Min pleier å slå med halen da (glemte å skrive det i forrige innlegg)
Athene Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Katter er generelt raringer... Den ene min spiser bare kattemat, og kun av et merke. Den andre kaller vi for "støvsugeren", den spiser til og med rå løk. Slåingen med halen kan skyldes to ting. Mine kan være spent og kose seg samtidig, for eksempel hvis de ser en fugl gjennom vinduet. Den ene kan finne på å begynne å slå med halen under kos, da er det irritasjon. Det virker som om den går rett fra kos, til "nå er jeg lei". Da kan den også finne på å gi den som koser er lett bitt, før den stikker av. Mjauingen er nok snakking. Mine pleier å snakke med meg når jeg kommer inn i et rom, eller når jeg ser rett på dem eller snakker til dem. Da går det i koselige korte "mjau" eller en stort sett en kurrelyd.
ninuska_ Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Det kan jo være han ikke likte situasjonen - som i at "nå koser jeg meg - la meg være i fred". De slår jo vanligvis med halen for å si det. Pus kan ligge og male - og hvis noen forstyrrer han, da fortsetter han å male, men han slår med halen for å si ifra selv om han blir liggende.
Tyggegummi Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Akkurat sånn er pus her også. Spiser kun sin egen mat, slår med halen selv om hun frivillig ligger oppå oss å koser (uten at vi engang rører katten) og snakker til oss hele tiden. Koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå