Gå til innhold

Effektiv blond toner for å fjerne gulskjær? Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg trenger litt råd og tips, prøver å få håret mitt i en mer kald blond nyanse. Håret mitt er så og si lysegult. Jeg har ikke planer om å bruke mer kjemikaler i håret mitt så hårfarge/bleking er utelukket. Såååå om jeg er heldig har kanksje noen no tips om tonere, evt sjampoer, balsamer...hvor ofte, hvor lenge og hva jeg kan bruke. Har noen en bra erfaring? legger ved et bilde av. :)6zaqub.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forresten prøvd å bruke en veldig mørk lilla shampo av lee stafford, den hjelper litt men syns ikke den gjør en fantastisk jobb, må liksom være litt tålmodig med den.

Skrevet

Jeg bruker Joico Color Endure Violet Shampoo & Balsam

Har fjernet alt av gulskjær hos meg.

Rett etter jeg bleiker håret så bruker jeg shampoen og balsamen hver dag, og når jeg får den hårfargen jeg ønsker så går jeg over til å bruke shampoen en gang i uka. Men fortsetter med balsamen daglig.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bruke en ganske lys askeblond glansvask, for å få en mer naturlig nyanse (viktig at den er lys askeblond, altså, ellers kan du fort få grønnskjær).

Matrix So Silver synes jeg er veldig god på å fjerne lett gulskjær, men den sliter jo litt på håret, så vil ikke anbefale jevnlig bruk av det, dersom du vil være forsiktig med det.

Jeg synes du burde prøve å lysne det med honning, som beskrevet i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=500599&st=0

I ditt tilfelle ville jeg hatt oppi 1-2 spiseskjeer kanel, siden det kan sette bittelitt askefarge på håret (i tillegg til at det bidrar til å lysne mer), men vær obs på at huden kan reagere på kanel. Har brukt det selv, med strålende resultat, og det klødde ikke selv om jeg har veldig sensitiv hud, men det kan være greit å putte litt fuktig kanel bak øret for å sjekke om det går greit.

Gjest linsina
Skrevet

silver sjampo eller shine blond. la det gjerne virke i typ 5 minutter (se det litt an). vask med den så ofte du føler er nødvendig

Skrevet

Jeg bruker Joico Color Endure Violet Shampoo & Balsam

Har fjernet alt av gulskjær hos meg.

Rett etter jeg bleiker håret så bruker jeg shampoen og balsamen hver dag, og når jeg får den hårfargen jeg ønsker så går jeg over til å bruke shampoen en gang i uka. Men fortsetter med balsamen daglig.

notert, takk takk :). Leste noen rewievs på den, virker bra
Skrevet

Oioi ^^, Likte den oppskriften med honning, vurderer å prøve det ut :) Vet du om noen bra glansvasker jeg kan notere meg? Har ikke spesielt erfaring der.

Du kan jo bruke en ganske lys askeblond glansvask, for å få en mer naturlig nyanse (viktig at den er lys askeblond, altså, ellers kan du fort få grønnskjær).

Matrix So Silver synes jeg er veldig god på å fjerne lett gulskjær, men den sliter jo litt på håret, så vil ikke anbefale jevnlig bruk av det, dersom du vil være forsiktig med det.

Jeg synes du burde prøve å lysne det med honning, som beskrevet i denne tråden: http://forum.kvinneg...pic=500599&st=0

I ditt tilfelle ville jeg hatt oppi 1-2 spiseskjeer kanel, siden det kan sette bittelitt askefarge på håret (i tillegg til at det bidrar til å lysne mer), men vær obs på at huden kan reagere på kanel. Har brukt det selv, med strålende resultat, og det klødde ikke selv om jeg har veldig sensitiv hud, men det kan være greit å putte litt fuktig kanel bak øret for å sjekke om det går greit.

Skrevet

skal sjekke ut denne og, takk =))

silver sjampo eller shine blond. la det gjerne virke i typ 5 minutter (se det litt an). vask med den så ofte du føler er nødvendig

Skrevet (endret)

Oioi ^^, Likte den oppskriften med honning, vurderer å prøve det ut :) Vet du om noen bra glansvasker jeg kan notere meg? Har ikke spesielt erfaring der.

Honning er gull for håret. Mitt blir alltid så blankt og fint etter en slik behandling, men det kan være irriterende med honningvann som renner nedover ryggen, så bruk håndkle både rundt det plastinnpakkede håret og rundt skuldrene, dersom du vil prøve denne metoden. Vær også obs på at honning (og kanel) kan lysne/farge tekstiler, så bruk noe det ikke er så nøye med.

Hårfarger deles gjerne opp i tre forskjellige kategorier. Det pleier å stå 1, 2 eller 3 på pakken, og det betyr følgende:

Nivå 1: Glansvask

Fargen i en glansvask inneholder direkte, utviklede fargemolekyler som blir liggende på håroverflaten. Derfor vil denne kategorien farger forsvinne etter 12 hårvask.

Nivå 2: Minikolorasjon

Fargen i en minikolorasjon forsvinner normalt etter 24 vask og er mild for håret.

Nivå 3: Permanent farge

Ypperlig for langvarige levende farger ettersom fargepigmentene lukkes dypt inn i hårets indre struktur. Det er også mulig å endre fargens intensitet under fargingsprosessen, som dermed skaper levende farger. Blekemidler klassifiseres faktisk som permanent hårfarge, selv om de fungerer ved å redusere mengden fargepigmenter i håret. Permanente farger forsvinner som oftest ikke ved vask, men ved at håret vokser ut.

Jeg har brukt mye forskjellig, men for å bli kvitt gulskjær/få en mer naturlig farge, holdt jeg meg til nivå 1 eller 2, og lyse asketoner (eller beige). Selv om selve fargen vaskes ut relativt kjapt, synes jeg den kalde nyansen henger igjen lenge etterpå. Ikke så veldig informativt. kanskje, men min erfaring er at så lenge det er nivå 1 (til nød 2) aske/beige, blir resultatet bra - uansett hvilket merke det er.

Det kan fungere helt fint med nivå tre, rent fargemessig, men så godt som alle hårfarger på dette nivået vil både lysne og tilføre farge, og sliter dermed mer på håret. Om noe skulle gå feil, er det vanskeligere å fjerne fargen fra håret på en skånsom måte.

Du kan forresten også kjøpe glansvask til hjemmebruk i frisørsalonger, eller rett og slett få dem til å farge håret for deg.

Endret av Antlers
Skrevet

Redken sin platinum blond, og deres silver shampoo fungerer best for meg når de gule tonene blir for fremtredende. Koster rundt en hundrings på feelunique.com og strawberrynet.

Skrevet

Du kan bruke en glansvask som heter Color Fresh fra Wella. Fargen heter 0/6, og du får kjøpt den hos frisør.

Den er veldig lett å bruke også. Den er veldig pigmentert, så spør om du kan få med et par hansker ;)

Bare pass på å ikke sitte for lenge, siden den kan bli lilla!

Skrevet

Alle disse blå/lilla produktene.. om det så er skum, shampo eller balsam funker ikke på mitt hår. Eneste som skjer er at det blir lilla der det allerede er lyst nok, og det gule/orange skjer det ingenting med.

Så her er beste løsning å farge det hos frisøren.

Gjest kittycat
Skrevet

Bjørn Axen fra Vita har en kjempegod serie til 185 kr pr stykk. Shampoen er ganske sterk og kan tørke ut håret, men den er vel og merke mørk lilla og veldig effektiv til å fjerne gulskjær! Har ikke prøvd balsamen, men leave-in sprayen er også lilla og kan sprayes over hele håret eller området der det trengs. Ikke bruk denne hver gang du dusjer, og sørg for å bruk fuktighetsgivende produtker innimellom siden shampoen kan gjøre håret litt tørt. Men uansett, shampoen inneholder ikke sulfater som ødelegger håret.

Har også prøvd Lee Stafford sin som koster 129. Anbefaler der særlig kuren, den er hvit med litt lilla pigmenter i og gir masse fuktighet =) Bjørn Axen fåes også hos Kicks. Check it out!

http://www.vita.no/harpleie/bjorn-axen-cool-silver-shampoo.html

http://www.vita.no/harpleie/lee-stafford-blonde-shampoo-250ml.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...