Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er veldig kresen på shampoer, og vil dele erfaringer med dere. Kanskje få noen tips også?

Håret mitt er fint og tynt, noe tørt i endene og med fet hodebunn, et skikkelig problemhår når det gjelder å finne en god shampo. Shampoen må gi volum, men ikke tørke ut håret, og samtidig ikke gi hodebunnen så mye fett.

For tiden har jeg fructis shampo - en løsning pengeboken min gikk for - som jeg ikke er fornøyd med. Det gir kløe, og håret blir fort fett.

Før det hadde jeg redken all soft tror jeg - var heller ikke bra, håret ble igjen, for fort fett. Men drøy shampo og god lukt.

Beste erfaringen jeg har, er en shampo som het Matrix, den likte jeg veldig godt!

Dere da, hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Wella SP (System Professional) som kjøpes hos frisør, siden de ikke har balsam i den serien bruker jeg Dove balsam fra butikken som jeg liker godt. Den lukter bare rent og godt, er ikke glad i slike blomsterluktende shampoer.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg har begynt å bruke Dr. Hauscka - og er veldig fornøyd! :-D

Skrevet

Har tynt og fint hår med en hodebunn som klør skikkelig, har alltid hatt problemer med å finne en god shampo. Men nå har jeg endelig funnet en bra shampo. Den heter L`anza Remedy og balsamen Detangler, håret mitt og hodebunnen min har aldri vært bedre :-) Skikkelig drøy er den også..

Skrevet

hei!

jeg er blitt veldig glad i shampo-serien til PPS. Dette er frisørshampo, men prisen er ikke så ille (jeg er student), fordi shampoen & balsamen er såpass drøy - kjøper nytt ca en gang i halvåret. Prisen er nå 189,- per shampo og balsam (conditioner) + at man også får kjøpt balsam til å ha i både tørt og vått hår så det blir lettere å gre ut. Denne serien heter d'fuse! Begynte først med denne shampoen for 1 år siden, og jeg har ikke byttet siden! Nå har ikke jeg spesielt tynt hår, litt tykkere hår. Men shampoen er både for tykt og tynt hår, gir god fuktighet til håret, men vet ikke noe om fet hodebunn, fordi jeg har ikke det selv. Men jeg tror shampoen tar det meste! Gå og spør hos din frisør, om de har PPS serien - og om den er noe for deg!

Jeg kan også anbefale Kèrastase's Nutritive "Masquintense" hårkur, en drøy hårkur som man kan ta en gang i uka (eller 1 gang i mnd) og er veldig bra for håret. Den koster rundt 189,- den også. Den lukter godt, og det finnes to typer: en for tynt hår, og en for tykt hår. Håret blir lettere å gre, blir mykere, glansfullt - og det beste; håret ser sunnere & friskere ut!

Lykke til med shampo valget! :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis hodebunnen din er fet, må du holde deg unna for rike shampoer. Jeg tror du burde høre med en frisør som fører Kerastase, de kan muligens ha en shampo som passer deg.

Skrevet
Kerastase' date=' de kan muligens ha en shampo som passer deg.[/quote']

Jepp, jeg har også en litt trøblete hodebunn og er godt fornøyd med Kerastase Bain Vital Haute Tolerance. Som balsam bruker jeg som oftest Lait Vital Proteine, også fra Kerastase. Den gjør håret mykt og deilig, uten at det blir fett og tungt.

En gang i blant "dyprenser" jeg hodebunnen med Selukos (fra apoteket).

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Biotherm shampoo og balsam. :-)

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Har tynt og fint hår med en hodebunn som klør skikkelig' date=' har alltid hatt problemer med å finne en god shampo. Men nå har jeg endelig funnet en bra shampo. Den heter L`anza Remedy og balsamen Detangler, håret mitt og hodebunnen min har aldri vært bedre :-) Skikkelig drøy er den også..[/quote']

Hva heter merket? Er de dyre...?

Gjest Ethereal
Skrevet

L'Anza er et eget merke. Jeg hadde en voks derfra en gang, men merket er ikke så kjent i Norge, tror jeg. Selges hos frisører.

Skrevet

Jeg har ganske tykkt hår som bruser seg litt, har og litt bleking og farge i det så er litt tørt, hmm synd på håret hva det må gjennomgå, men bruker snille prod da.

Karastase oleorelax shampoo og kur etterfulgt av misturiser balsam fra joico og bytter på kur annanhver gang med K-pac fra joico, den er supergod, MÅ prøves av alle med litt slitt sprøtt hår :wink:

Skrevet

Jeg har også tynt, fint hår og jeg kan anbefale Redken Headstrong shampoo og balsam på det varmeste! Veldig bra for mitt hår ihvertfall :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med SP fra Wella. Nå bruker jeg Hydro Shampoo (nr 1.1) som er den eneste shampoen for tørt hår jeg kan bruke uten at jeg får fett hår, og Repair Cream (nr 2.2 - tror jeg). Jeg har halvlangt, rett, blondt hår som er litt slitt og blir veldig brusete med feil shampo. Nå er det imidlertid ganske fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...