Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg har lest flere steder at det er supert for håret og sove med hårkur i. Det jeg lurte på er om man skal vaske håret før man setter hårkuren i - og deretter sover med den, eller om man skal bare våte håret og ha i hårkuren, og vaske med shampo og balsam som vanlig neste morgen? :)

Anonym poster: b360e2da6391819b4989ecf4f07653ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sjamponert på kvelden, og deretter tatt i hårkur. På morgenen ville jeg bare skyllt det ut og muligens brukt litt balsam etterpå.

Personlig har jeg aldri sovet med kur, jeg får best effekt ved bare å følge de anbefalte tidspunktene på produktet :)

Og hvis du skal bruke kur på natten er det vel kun snakk om fuktkur - ikke proteinkur?

Anonym poster: c96ea7256748095018d16888a32c458f

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er ikke bra å ha hårkuren i for lenge. Håret har ikke godt av å være fuktig over lang tid.

Gjest Loverdose
Skrevet

Det er ikke sunt for håret å bruke en vanlig hårkur over natten. Hårkuren skal sitte så lenge som det er anvist på produktet, ikke lenger enn tiden ettersom det kan slite på håret! Der finnes egne hårkurer som man kan sove med, vet blant annet at KMS hadde en hårkur man kunne ha i håret over natten.

Skrevet

Jeg ville nok heller ikke sovet med hårkur i vått hår. Derimot er jeg veldig fan av å bruke kokosolje som kur, og sover gjerne med det over natten. Fantastisk for hodebunnen, og håret blir mykt som en kattemage.

Kokosolje er visstnok en av få oljer som faktisk klarer å trenge inn i hårstråene og gi pleie, i stedet for å bare legge seg utenpå som de fleste andre (du finner masse info og skryt om kokosolje rundt omkring på nettet, den får f.eks. veldig god omtale på makeupalley).

Syns du det er vanskelig å få oljen ut av håret, kan du forsøke å ta sjampo i tørt hår før du skyller og sjamponerer som vanlig.

/end rant

• Liker 1
Skrevet

Å sove med hårkur er stort sett ikke vits i, ettersom kurene ikke gir ubegrenset med pleie og fukt, men faktisk mister virkningen etter en stund i håret. Det er derfor det er en tid oppgitt på de fleste hårkurer, etter den er det stort sett ikke mer igjen i kuren å gi ;)

Skulle du like vel prøve, pass på at det er en fuktighetskur og at den ikke har proteiner i seg!!!

Gjest Olseen91
Skrevet

Det står virketid på kuren. g det er en grunn til det :) Er ikke vits i å ha den i lenger enn det står! Varme hjelper godt på da. Så om du f.eks har tilgang på badstu i ny og ne, så kan det være greit å ha i kur mens du sitter der:D

Skrevet

Det står virketid på kuren. g det er en grunn til det :) Er ikke vits i å ha den i lenger enn det står! Varme hjelper godt på da. Så om du f.eks har tilgang på badstu i ny og ne, så kan det være greit å ha i kur mens du sitter der:D

Det kan så absolutt hjelpe å la produkter virke lenger enn det som er påskrevet. Så lenge som ei natt dog, er ikke så lurt.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg pleier ikke å gjøre det som vane å sove med hårkur da det er en smule ubehagelig, men da håret mitt var sulteföret på fukt etter en runde med striping sov jeg med joico sin hårkur - det hadde god effekt og ga glans og pleie. Men husk at alle fuktighetskurer, uansett kvalitet, inneholder noen fyfy ingredienser som ikke alltid er like godt for håret over tid, så sov helst med det helst en sjelden gang.

Jeg skjønner egentlig ikke det der med å følge anvisningene blindt. Jeg får alltid bedre effekt av å bruke de i 2 timer og kanskje mer. Joico sin fuktighetskur ga ikke ønsket effekt da jeg brukte den som anbefalt bakpå tuben (3 - 5 min?!), og var skuffet. Så hadde jeg den i håret i en time, og merket stor forandring.

Konsentrerte Proteinkurer derimot skal man helst ikke bruke mer enn 15 - 20 min.

• 3 uker senere...
Gjest Memorable
Skrevet

Jeg sover ofte med hårkur over natten.. Synes det funker utrolig bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...