AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #81 Skrevet 14. oktober 2012 Ja, jeg ser at den jevne mann må finne seg en gjennomsnittlig kvinne - men flere av disse (ikke alle) hadde hatt mulighet for noe annet, om de ville. Så det måtte gå på preferanse, rett og slett. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518 Ja sikkert mange menn som hadde hatt muligheten for noe annet, men man vet jo ikke hva man kan få og møter man en gjennomsnittlig kvinne og blir glad i henne så bytter man henne ikke ut bare fordi man finner en kvinne som er smartere. Ellers så føler sikkert mange smarte menn det samme som kvinnene du beskriver. Anonym poster: cebcc41f257a9687a18a7ca50a453a20
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #82 Skrevet 14. oktober 2012 Har ikke lest hele tråden, men du vet jo ikke om de har dumpa deg pga intelligensen? Det kan jo være forskjellige årsaker for hver gutt som har dumpa deg. Og du opplyser jo ikke alt om deg selv heller, så det kan jo egentlig være hva som helst som er årsaken. Selv har jeg intelligens på ditt nivå, 125 fra Mensa-test, men intelligensen min er ikke noe tema for meg, selv om den er god å ha. Jeg har ikke utdannelse, har ikke masse kunnskaper, så hvis en mann har dette som kriterium, så ville jeg rett og slett ikke nådd opp, til tross for intelligensnivået mitt. Jeg nevner dette fordi det virket som du tror en som har bare bachelor ikke en gang kan være intelligent nok for deg. Til det må jeg si at det er mange som har universitetsutdannelse som har intelligens lavere enn 125. Anonym poster: 831c6455cf9b112be3b8d5ee9db87520 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #83 Skrevet 14. oktober 2012 Er det en ting jeg tenner mest på, ja selv mer enn redheads, er det sikkelig smarte damer. Husker jeg så på et eller annet program om sol systemet, og det var en eller annen astrofysiker dame som snakket der, hun var liksom ikke super vakker,, men når hun snakket om formasjonen av sol systemet og hva vi viste og ikke viste, selv om jeg selv viste 90% av de hun sa, fant jeg henne utrolig attraktiv. Virklig selv den dag i dag, kan jeg se henne i hode mitt, selv om jeg bare så henne i 10 minutter! Liker veldig godt det du skriver og er helt enig. Men for all del, det heter SOLSYSTEMET. Ett ord. Solsystemet i ett ord!!! Jeg får helt vondt når folk ikke kan orddeling. Anonym poster: 5b4510652043c34100559adf07e7b8dc 1
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2012 #84 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg tror mwnn (og kvinner for del del) skygger banen når en person de er interessert i, må drive og fortelle og vise i øst og vest hvor smarte de er. Det viktigste er jo uansett at man er en hyggelig person. 3
VanDeKamp Skrevet 14. oktober 2012 #85 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg liker smarte damer Husk at nerder er like forskjellige fra hverandre som alle andre folk er. 2
Gjest Janus Skrevet 14. oktober 2012 #86 Skrevet 14. oktober 2012 Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje mindre smarte menn, men intelligens og (ut)dannelse er definitivt en kvalitet jeg verdsetter sterkt hos en kvinne.
Gjest Leirviking Skrevet 16. november 2012 #87 Skrevet 16. november 2012 Jeg tror de aller fleste menn liker smarte, intelligente kvinner. En egenskap menn ønsker og setter pris på i en kvinne er at hun kan utfordre mannen. Det går nok en grense for smarte kvinner og hva besserwissere angår, men det er absolutt en fordel med intelligens, egne meninger og ben i nesa hos en kvinne. Mvh mann, 23
Capt. Obvious Skrevet 16. november 2012 #88 Skrevet 16. november 2012 Jeg tror mwnn (og kvinner for del del) skygger banen når en person de er interessert i, må drive og fortelle og vise i øst og vest hvor smarte de er. Det viktigste er jo uansett at man er en hyggelig person. Ok, litt gammel tråd etterhvert men likevel: Ja, selvsagt skygger jeg banen hvis jeg er på date med ei som kontinuerlig har behov for å fremheve seg selv og sine kunnskaper. Da handler det ikke lenger om intelligens og kunnskaper, men om at man er "breial" som det heter på god gammel Norsk. Dessuten forteller det ganske mye om personen, folk som hele tiden forsøker å heve seg over andre er sjelden veldig sikre på seg selv innerst inne.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #89 Skrevet 16. november 2012 Men for all del, det heter SOLSYSTEMET. Ett ord. Solsystemet i ett ord!!! Jeg får helt vondt når folk ikke kan orddeling. Anonym poster: 5b4510652043c34100559adf07e7b8dc Det du snakker om her kalles særskriving. Orddeling er noe annet. Anonym poster: ef04fc092e430680d88650dc474f7d5c
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. november 2012 #90 Skrevet 16. november 2012 Jeg har vært sammen med en med veldig høy IQ, men jeg tror forskjellen på han og deg, var at han ikke overhumplet meg i samtaler (vet han svelgte et par kameler) , ikke fikk meg til å føle meg dum for en mening jeg hadde, ikke gikk rundt å påpekte at han er smart.
PanLi Skrevet 16. november 2012 #91 Skrevet 16. november 2012 (endret) Jeg har vært sammen med en med veldig høy IQ, men jeg tror forskjellen på han og deg, var at han ikke overhumplet meg i samtaler (vet han svelgte et par kameler) , ikke fikk meg til å føle meg dum for en mening jeg hadde, ikke gikk rundt å påpekte at han er smart. Ydmykhet er en fin egenskap. De virkelig smarte behersker denne Endret 16. november 2012 av PanLi 1
SubHuman Skrevet 16. november 2012 #92 Skrevet 16. november 2012 Ydmykhet er en fin egenskap. De virkelig smarte behersker denne Da må jeg faktisk være ganske smart. Vet om flere personer som ikke er så ydmyke selv om de er smarte. Men når jeg tenker meg om så fremstår de da bare som at de er usikre på kunnskapene sine og fordummer seg selv ganske mye -som f.eks. når de "taper" en diskusjon så kaller de meg for en kverulant, eller i starten av en diskusjon så sier de bare: du er så trangsynt!
Tibbie Skrevet 16. november 2012 #93 Skrevet 16. november 2012 Jeg har i hvert fall fått inntrykk av at de heller vil ha ei smart dame enn ei dum blondine... 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #94 Skrevet 16. november 2012 Elsker smarte damer. Er selv smart, men ikke spesielt ambisiøs. Hadde jeg datet en svært ambisiøs og smart dame hadde jeg tenkt at jeg ikke var bra nok. Har riktignok funnet meg akuratt ei slik dame, og det funker veldig bra, men tidligere sleit jeg mer med det dilemmaet. Sjekket alltid opp de som så sofistikerte, kloke, pene og dannede ut, men det endte alltid med tragedie. Muligens på grunn av min usikkerhet. Anonym poster: 315f639102561c19b203a832f578684f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #95 Skrevet 16. november 2012 Jeg er en relativt intelligent kvinne i midten av tredveårene (iallefall om vi tar utgangspunkt i IQ, 133 på Mensatesten), og jeg har aldri hatt noe problem med at menn synes jeg er for smart, snarere tvert i mot. Det er heller ikke slik at alle smarte mennesker tar en høyere utdannelse eller er nerder, finnes mange høyt begavede mannfolk som roter til livene sine og er bad boys av dimensjoner, eller menn som bruker intelligensen til å skape sin egen unike vei i arbeidslivet (som ikke innebærer doktorgrader etc). Intelligens er ikke bare å være flink på skolen, de virkelig intelligente menneskene er også kjent for å være kreative, reflekterte, originale og fantasifulle. Selvfølgelig, en velutviklet logisk sans er en del av bildet, men den kan arte seg på mange måter, og jeg kjenner ingen smarte menn som ikke er svært morsomme også. Selv om de alle har spesifikke interesser/fagfelt som de er oppslukt av, så kan de fint snakke om alt mulig annet også, så lenge det ikke blir for overfladisk og intetsigende. Smarte mennesker trives sjelden med tørrpreik og ryggsleik. Det er en annen ting, svært intelligente mennesker er vanligvis mye ærligere enn folk flest, og gidder ikke alle disse "bonding-ritualene" eller intrigemakeriene som de ikke fullt så smarte menneskene legger mye energi i. Derav myten om at intelligente mennesker er asosiale...de fleste som har høy iq har også ofte en sosial kompetanse over gjennomsnittet, men de velger i mange tilfeller å trekke seg unna eller la være å involvere seg med mennesker som bruker mye tid på temaer og agendaer som rett og slett er bare vas og sosial smøring. Tilbake til tema, jeg ville ALDRI innlede et forhold til en mann som jeg ikke er mentalt på bølgelengde med. Jeg gir blaffen i IQ-score og utdanningsnivå, men vektlegger i stor grad modenhet og integritet, at han tenker fort og/eller grundig, er reflektert og vitebegjærlig, og har samme humor som meg. Jeg må også tenne på han, og jeg tenner på menn som er smartere enn meg, og som er lidenskaplige i uttrykket sitt. Bad boys ville jeg ikke rørt med ildtang, men en smarting som er lidenskapelig og våger utfordre meg, oh yes! TS, du vil ikke ha en mann som ikke verdsetter hele deg, eller som har komplekser fordi du er smartere eller mer kunnskapsrik. Finn deg en som er på ditt eget nivå mentalt, og som har den "ilden" du antagelig tiltrekkes av i bad boysa, så vil du fort oppdage at det ikke er like lett å kategorisere mennesker som det kan virke.... Jeg har alltid hatt mange beilere, både smarte og mindre smarte, og de har alle sagt at de synes intelligensen min er et pluss, men det de liker best er at jeg er omtenksom, snill og glad av natur Anonym poster: 73c3f656d8e9f606f764f36ddb82376f Kunne ikke vært mer enig! Ikke så ofte jeg "leser meg selv" i innlegg her, men nå gjorde jeg det. Hilsen overutdannet mann, nerd, menneskevenn, friluftsmenneske og ekstremsportutøver. Anonym poster: 667d2d6cde671833c8082d6d541b7547 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #96 Skrevet 16. november 2012 Jeg liker i hvert fall ikke dumme damer, liker at jenter har en hjerne, men skal også innrømme at jeg ikke liker jenter som er "på" hele tida og nærmest truer meg med intelligensen deres. Det kan bli litt for intenst om man alltid skal vise seg fram. Anonym poster: f2cf5cd59d119d35b1c36e9ee3a1f5f5
M46 Skrevet 16. november 2012 #97 Skrevet 16. november 2012 Eg synest smarte damer er attraktive, og kjenner mange slike.Her er vel mange her på KG? 3
Strixvaria Skrevet 16. november 2012 #98 Skrevet 16. november 2012 Tilbake til tema, jeg ville ALDRI innlede et forhold til en mann som jeg ikke er mentalt på bølgelengde med. Jeg gir blaffen i IQ-score og utdanningsnivå, men vektlegger i stor grad modenhet og integritet, at han tenker fort og/eller grundig, er reflektert og vitebegjærlig, og har samme humor som meg. Jeg må også tenne på han, og jeg tenner på menn som er smartere enn meg, og som er lidenskaplige i uttrykket sitt. Bad boys ville jeg ikke rørt med ildtang, men en smarting som er lidenskapelig og våger utfordre meg, oh yes! Dette. Jeg tror det i stor grad handler om følelsen av å være på bølgelengde, ikke om utdanningsnivå og den slags. Det finnes også mye som kan legges i begrepet "smart" - det handler ikke nødvendigvis om å ha doktorgrad i kjemi; smarte mennesker er også de kreative, oppfinnsomme hands-on-typene som er mer praktisk anlagt. Det er ikke noe mindre smart i det. Og man kan fint ha mastergrad uten å være "smart" i mine øyne - f.eks. ved at den faglige delen overskygger alt annet, og at den sosiale biten kanskje ikke er like fullt til stede. Og da er man liksom litt på null igjen. 2
pingeline Skrevet 17. november 2012 #99 Skrevet 17. november 2012 Nå kan det jo være at hovedinnlegget ble litt skarpt i kantene pga situasjonen som fremprovoserte tråden, men som Dargonfly sier så tror jeg heller at jeg hadde vært skeptisk til dine holdninger enn din intelligens. Det er flott å være stolt over god utdannelse og høy iq, men jeg synes det virker som om du bygger deg selv opp ved å rakke ned på andre mennesker, og har du den holdningen til din partners utdanning så er forholdet dømt fra starten. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 17. november 2012 #100 Skrevet 17. november 2012 (endret) Smarte menn liker smarte damer, det er ikke noe å lure på engang. Jeg har ca samme IQ som deg (som jo er smart nok, men ikke akkurat nobelprisverdig) og i tillegg en semi-nerdete jobb, og får bare komplimenter for det. Tror faktisk hjernen min har mer sex appeal enn resten av kroppen min. Det skaper absolutt ingen problemer i forhold i det hele tatt, det har bare vært pluss når det gjelder både å få seg en mann og å holde på han. Man må jo selvsagt finne en på noenlunde samme intellektuelle nivå som seg selv, men det er i min erfaring en hel haug å ta av på vår hylle. Men det virker som det er her det stopper litt opp for deg, du ser ikke det store utvalget. Du klager litt på at problemet er at du ikke liker nerder og manga eller hva det nå var, følgelig passer du ikke med menn med samme høye IQ som deg. Dette er det dummeste jeg har lest på en stund (kanskje bortsett fra det Katten skrev med at intelligente folk har forlatt sitt indre barn. LOL.). Jeg kjenner en lang rekke mennesker som jeg anser for å være intelligente, og de er alle slags typer fra alle slags miljøer - de holder ikke alle til på realfagsbygget ditt for å si det sånn. Og innenfor realfagsbygget så finnes det nok forøvrig også noen smartinger som liker å ta seg en fest, pule rundt og dra på backpacking i India. Du trenger ikke passe inn i en bås for å få deg kjæreste, og du må heller ikke putte alle andre inn i båser og lete etter kjæreste ut fra det. Det er dette som er problemet ditt slik jeg ser det. Endret 17. november 2012 av Cuntzilla 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå