Gå til innhold

Liker ikke menn smarte damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...!

Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden.

Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre.

Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det...

På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott.

Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer?

Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut?

Hilsen IRRITERT

Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5

• Liker 6
Skrevet

Elsker smarte damer!

Bare dere som holder ut med oss nerder..

• Liker 6
Skrevet

Har ingenting i mot smarte damer. Heller det enn ei som har null skolegang og null ambisjoner.

Bare de ikke konstant skal vise at de er smartere enn meg, dette gjelder ikke bare damer men generelt alle personer. Er ikke noe glad i sånn folk :)

• Liker 4
Skrevet

jeg vil ikke ha noe annet enn smarte kvinner. de andre kan ta seg den berømte kg-bollen med rosiner.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er så smart og ambisjonsrik at du ikke har tid til å bli mor så forstår jeg godt at de dumper deg. Utover det så tenner jeg på smarte hjerner.

• Liker 3
Skrevet

Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer?

Smarte damer med intellektuelle interesser er kjempeflott. Ja, takk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er smart, men har som sagt ikke noe trang for å bevise det overfor andre hele tiden. Men jeg orker heller ikke å late som om jeg ikke vet noen ting om et tema som diskuteres, bare for å unngå å virke smartere enn mannen...

Jeg har absolutt tid til å bli mor, men ikke før jeg er langt oppi 30-åra. Er nå i første halvdel av 20-åra. Dette har ikke noe med intelligensen min å gjøre, men heller med at jeg ønsker å leve livet - reise til fjerne steder der det ikke egner seg å ha med barn, bli kjent med nye kulturer, delta i frivillig arbeid som krever tid og innsats...og samtidig så ELSKER jeg å ta meg en skikkelig fest, og har ingen planer om å slutte med dette med det første.

Et annet problem jeg har er at jeg IKKE faller for nerder. Jeg er personlig null interessert i dataspill, anime, og hva enn nerder driver med. Foretrekker nesten bad-boys...Kanskje litt der problemet ligger? Vurderer faktisk å melde meg inn i MENSA for å finne menn som liker smarte damer...men der er det sikkert bare nerder...og det greier jeg ikke å tenne på :(

Er det eneste alternativet mitt å lære meg til å like nerder?

- TS

Skrevet

Ordentlige, smarte, utdannede damer er noe av det flotteste jeg vet! Det mellom øra betyr minst like mye som det fysiske :) Selv om begge delene egentlig er viktig... Jeg holder meg i form, og forventer at en partner gjør det samme ..

Anonym poster: c4ef722f090000382c2be357c84ef367

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Er det en ting jeg tenner mest på, ja selv mer enn redheads, er det sikkelig smarte damer.

Husker jeg så på et eller annet program om sol systemet, og det var en eller annen astrofysiker dame som snakket der, hun var liksom ikke super vakker,, men når hun snakket om formasjonen av sol systemet og hva vi viste og ikke viste, selv om jeg selv viste 90% av de hun sa, fant jeg henne utrolig attraktiv.

Virklig selv den dag i dag, kan jeg se henne i hode mitt, selv om jeg bare så henne i 10 minutter!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Foretrekker nesten bad-boys...Kanskje litt der problemet ligger?

Ja, jo, dette kan nok være kjernen slik jeg ser det.

Du vokser vel fra det håper jeg. En gang må du jo bli lei av hemningsløs festing, usikkerheten rundt forholdet, mulig utroskap, overfladiske samtaleemner, talentløse eller til og med fraværende kjærlighetserklæringer, en som tar deg for gitt, drama, osv.

En dag våkner du sikkert opp.

Endret av Pene sko...
  • Liker 6
Skrevet

Går kun etter smarte damer når det kommer til forhold. Takler ikke dumme damer. En utdannelse tenner meg veldig, ser ikke for meg at jeg skal gifte meg med en i kassa på rimi. Men hvorfor er du så sikker på at det er det at du er smart som jobber mot deg?

• Liker 4
Skrevet

Hva er et feminint instrument?

Anonym poster: 1702bcdc87db400ac2f5e660ac18f1b3

• Liker 6
Skrevet

Jeg kunne godt ha satset på nettopp deg. Liker å ha mange gode samtaler. Men man må også være åpen for andres meninger. Når jeg diskuterer, liker jeg å få frem mitt budskap, men jeg tåler som regel andres meninger også. Sier ikke at "du har feil", men tenker at jeg har mitt syn på saken, men det er ogås muligheter for andres syn.

Skrevet

Jeg synes det virker som om du overtenker det faktum at du er smart. Om det skinner igjennom på noe vis, så kan det eventuelt være turn off'en.

• Liker 10
Skrevet

Hva er et feminint instrument?

Anonym poster: 1702bcdc87db400ac2f5e660ac18f1b3

Fiolin :)

-TS

Annonse
Skrevet

Jeg er smart, men har som sagt ikke noe trang for å bevise det overfor andre hele tiden. Men jeg orker heller ikke å late som om jeg ikke vet noen ting om et tema som diskuteres, bare for å unngå å virke smartere enn mannen...

Jeg har absolutt tid til å bli mor, men ikke før jeg er langt oppi 30-åra. Er nå i første halvdel av 20-åra. Dette har ikke noe med intelligensen min å gjøre, men heller med at jeg ønsker å leve livet - reise til fjerne steder der det ikke egner seg å ha med barn, bli kjent med nye kulturer, delta i frivillig arbeid som krever tid og innsats...og samtidig så ELSKER jeg å ta meg en skikkelig fest, og har ingen planer om å slutte med dette med det første.

Et annet problem jeg har er at jeg IKKE faller for nerder. Jeg er personlig null interessert i dataspill, anime, og hva enn nerder driver med. Foretrekker nesten bad-boys...Kanskje litt der problemet ligger? Vurderer faktisk å melde meg inn i MENSA for å finne menn som liker smarte damer...men der er det sikkert bare nerder...og det greier jeg ikke å tenne på :(

Er det eneste alternativet mitt å lære meg til å like nerder?

- TS

Du liker å bli utfordra i diskusjoner og er avhengig av en partner som er i stand til å argumentere hvorfor han mener det er slik eller slik. Nerder tar ikke inn over seg verden eller øyeblikkene som passerer kontinuerlig hele tiden. Det er utrolig kjedelig å ikke ha noen å snu seg til som du vet oppfatter ting på noenlunde samme frekvens som en selv. Ser den .... :(

Folk er enten de er av det ene eller andre kjønnet svært lite reflekterte og egosentriske.

Evner ikke i særlig stor grad å ta innover seg verden fra andre ståsteder enn der de selv er.

Å vise at du skjønner hvorfor jeg må spille mine kort slik jeg gjør tidlig i en "bli kjent fase" kan hjelpe på å tiltrekke deg noen på samme bølgelengde.

Er du i øvre delen av IQ skalen som vil si kanskje 5% ? av befolkningen så vil du ha utfordringer med å finne potensielle partnere. Selv kunne jeg ønske av jeg var mer gjennomsnittelig som mannfolk.

Det er særdeles mye lettere å oppnå bra livskvalitet som gjennomsnittelig enn å tilhøre 5% andelen av noe.

Enten det er snakk om kvinner eller menn så er det enda den reptile delen av hjernen som står for dominansen hos de aller fleste. Man ser det overalt ...menn har vel en tendens til å avsløre seg fortere er det eneste vil jeg si.

Skrevet

Jeg kunne godt ha satset på nettopp deg. Liker å ha mange gode samtaler. Men man må også være åpen for andres meninger. Når jeg diskuterer, liker jeg å få frem mitt budskap, men jeg tåler som regel andres meninger også. Sier ikke at "du har feil", men tenker at jeg har mitt syn på saken, men det er ogås muligheter for andres syn.

Jeg er fullt åpen for andres syn! Faktisk mer åpen enn de fleste. Elsker folk som utfordrer meningene mine og mitt syn på verden. Synes det er herlig å diskutere politikk med noen som har et annet politisk syn enn meg. Er absolutt ikke noe trangsynt "jeg-vet-best"-dame. Likevel så tror jeg det skinner igjennom av og til at jeg er ganske kunnskapsrik.

Tror også mange menn faktisk har problemer med at jeg ter meg godt, selv når det er alkohol inn i bildet. Samtlige jeg har datet/vært sammen med har drukket seg drita, dummet seg ut, og sagt masse teit. Jeg derimot har lært av tabber fra tenåra, og greier nå som ung voksen faktisk å moderere meg. Ja - jeg drikker - for all del. Men jeg har fortsatt kontroll. Tror dette faktisk irriterer en del mannfolk?

Skrevet

Du liker å bli utfordra i diskusjoner og er avhengig av en partner som er i stand til å argumentere hvorfor han mener det er slik eller slik. Nerder tar ikke inn over seg verden eller øyeblikkene som passerer kontinuerlig hele tiden. Det er utrolig kjedelig å ikke ha noen å snu seg til som du vet oppfatter ting på noenlunde samme frekvens som en selv. Ser den .... :(

Folk er enten de er av det ene eller andre kjønnet svært lite reflekterte og egosentriske.

Evner ikke i særlig stor grad å ta innover seg verden fra andre ståsteder enn der de selv er.

Å vise at du skjønner hvorfor jeg må spille mine kort slik jeg gjør tidlig i en "bli kjent fase" kan hjelpe på å tiltrekke deg noen på samme bølgelengde.

Er du i øvre delen av IQ skalen som vil si kanskje 5% ? av befolkningen så vil du ha utfordringer med å finne potensielle partnere. Selv kunne jeg ønske av jeg var mer gjennomsnittelig som mannfolk.

Det er særdeles mye lettere å oppnå bra livskvalitet som gjennomsnittelig enn å tilhøre 5% andelen av noe.

Enten det er snakk om kvinner eller menn så er det enda den reptile delen av hjernen som står for dominansen hos de aller fleste. Man ser det overalt ...menn har vel en tendens til å avsløre seg fortere er det eneste vil jeg si.

Mye fornuftig du skriver her. Du beskriver det mye som jeg føler.

Tok forresten nettopp en iq-test på Mensa sine hjemmesider...dette etter snart en flaske rødvin...

Scoret 123... har tatt tilsvarende tester tidligere i livet på forskjellige tidspunkt, og har scoret +- 125 da også. Så jeg er jo ikke superduperintelligent. Men siden snittet i befolkningen er ment til å ligge på 100, så er jeg nok mer oppvakt enn de fleste da kanskje...

PS: Jeg kommer ikke til å fortelle til en eneste mann at jeg har scoret så bra på en IQ-test, så fremt han ikke graver og spør!

-TS

Skrevet

Hvis du er så smart og ambisjonsrik at du ikke har tid til å bli mor så forstår jeg godt at de dumper deg. Utover det så tenner jeg på smarte hjerner.

Må kvinner bli mødre?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er fullt åpen for andres syn! Faktisk mer åpen enn de fleste. Elsker folk som utfordrer meningene mine og mitt syn på verden. Synes det er herlig å diskutere politikk med noen som har et annet politisk syn enn meg. Er absolutt ikke noe trangsynt "jeg-vet-best"-dame. Likevel så tror jeg det skinner igjennom av og til at jeg er ganske kunnskapsrik.

Tror også mange menn faktisk har problemer med at jeg ter meg godt, selv når det er alkohol inn i bildet. Samtlige jeg har datet/vært sammen med har drukket seg drita, dummet seg ut, og sagt masse teit. Jeg derimot har lært av tabber fra tenåra, og greier nå som ung voksen faktisk å moderere meg. Ja - jeg drikker - for all del. Men jeg har fortsatt kontroll. Tror dette faktisk irriterer en del mannfolk?

Så bra da. Var ikke meningen å antyde at du ikke var åpen for andres syn. Hva slags parti holder du med forresten? Jeg tipper mellom Venstre og AP, selv om disse er på hver sin "side". Bra at du drikker med måte. Kan hende nettopp det irriterer noen mannfolk, men det hadde absolutt ikke irritert meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...