Gå til innhold

Ser stygg ut på bilder..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er pen, og når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg ser helt ok ut. Men når jeg blir tatt bilder av, ser jeg alltid så annerledes ut enn jeg gjør i speilet. Jeg synes jeg blir så stygg på (de aller fleste) bilder, og ser ikke ut som meg selv.. Eller ser jeg egentlig sånn ut?

Har hørt at om man bruker foundation med solfaktor på bilder, så ser huden styggere ut (eller noe?) Er det dette som gjør det? Føler jeg ofte får underhake og bollekinn på bilder, men det har vel ikke noe med foundation å gjøre.. :sur:

Andre som har det på samme måte?

Anonym poster: 530568437e3a569508cf45ca537f4af9

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jepp. Jeg ser forferdelig på de fleste bilder, ellers vil jeg tro jeg ser alminnelig pen ut, men jeg begynner jo å lure av og til når jeg prøver å ta nytt profilbilde til facebook eller et bilde til CV'n min.

Gjest Disguise
Skrevet

Det du ser i speilet er sånn du ser ut. Sånn du ser ut på bilder er en versjon av deg du ikke er vant til å se. Så du synes selv at du ser rar ut på bilder. Alle andre ser deg som de alltid har gjort. Selvfølgelig er det bilder der man er uheldig med ansiktsutrykk, men sånn er det med alle.

Skrevet

Ikke alle er fotogene. Bare å se på disse modellprogrammene. Enkelte pene jenter ser bare helt tåpelig ut på alle bilder, eller har kun ett utrykk etc.

Skrevet

Jepp. Jeg ser forferdelig på de fleste bilder, ellers vil jeg tro jeg ser alminnelig pen ut, men jeg begynner jo å lure av og til når jeg prøver å ta nytt profilbilde til facebook eller et bilde til CV'n min.

Enig. Jeg ser rar ut på de fleste bildene som blir tatt av meg. Stygg, rett og slett. Jeg orker ikke å ta bilder med webcam, da resultatet alltid blir dårlig. Men, når jeg tar bilder med mobilkamera, da ser jeg penere ut enn det jeg er i virkeligheten :fnise:

Anonym poster: 15700c362cd9442df5bfe5bef2a37df9

Skrevet

Blitzbruk påvirker i hvert fall hvordan man ser ut veldig.

Gjest hedgepig
Skrevet

Man er altfor kritisk og negativ til bilder av seg selv.

Studerer dere andre normale folk så er de ikke alltid like pene på bilder de heller.

Hvor mange mennesker er asymetriske på bilder, mens man ikke legger merke til det ellers?

Smil! Det skjuler de fleste skavanker;)

• Liker 1
Skrevet

Man er altfor kritisk og negativ til bilder av seg selv.

Studerer dere andre normale folk så er de ikke alltid like pene på bilder de heller.

Hvor mange mennesker er asymetriske på bilder, mens man ikke legger merke til det ellers?

Smil! Det skjuler de fleste skavanker;)

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg har sjekket :gjeiper: Mange ser fine ut på bilder selv når de lager grimaser, og selv om de ser helt ordinære ut, eller verre, i virkeligheten.

Anonym poster: e3a0f4ee2f6c3410b75d560f9609bed4

Gjest hedgepig
Skrevet

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg har sjekket :gjeiper: Mange ser fine ut på bilder selv når de lager grimaser, og selv om de ser helt ordinære ut, eller verre, i virkeligheten.

Anonym poster: e3a0f4ee2f6c3410b75d560f9609bed4

Det slår begge veier, ja. Ser den!

Finnes også modeller som er fotogene, men som jeg ikke synes er pene i virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er skikkelig pen i speilet og blant folk, skikkelig pen i forhold til hvor JÆVLIG det kan se ut på bilder..!!

Og det er dessverre alle rundt meg enig i, jeg gjør meg utrolig fin ellers, men ikke på bilder.

Det er som om jeg blir til en hulder med en gang et kamera dukker opp.

Anonym poster: 7753c07f9bcbf741fc26797aebe0fe06

Skrevet

Hovedgrunnen til at man mener man alltid er så stygg på bilder er fordi du er vant med å se deg selv i speilvendt form. På bilder ser du deg selv fra normalt synspunkt.

• Liker 3
Gjest Loverdose
Skrevet

Huff, her er det omvendt. Jeg ser noe ok ut på bilder, men i speilet og virkeligheten ser jeg stygg ut. :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er en teknikk å vite hvordan man selv ser best ut på bilder. Pass på å fremhev de beste sidene når noen skal ta bilder av dere.

Skrevet

Hovedgrunnen til at man mener man alltid er så stygg på bilder er fordi du er vant med å se deg selv i speilvendt form. På bilder ser du deg selv fra normalt synspunkt.

Jeg har prøvd å speilvende bildene, men jeg ser dessverre fortsatt like teit ut :ler:

• Liker 1
Skrevet

på noen bilder blir jeg dritstygg, på noen bilder syns jeg faktisk jeg ser penere ut enn jeg faktisk er :P Det kommer mye an på hva slags kamera, om jeg har sminka meg/årna håret, hva slags lys det er og hvordan "positur" jeg er i. Jeg har lært meg hvordan å posere og smile når folk tar bilder av meg så jeg ikke ser helt forjævlig ut. Også blir det selvfølgelig best bilder hos de som veit litt om komposisjon i bilder og alt sånn, innstillinger og slikt...

Du kan jo prøve deg litt frem, og se hva slags bilder av deg som ser best ut.

Skrevet (endret)

Enig med hermoine ovenfor. Jeg trodde jeg ikke var fotogen helt til jeg ble bedt om å ta en haug med bilder av meg selv og prøve meg frem. Nå har jeg noen ansiktsuttrykk som jeg tviholder på. Lol! Noen er nok mindre fotogen enn andre, andre mer, avhengig av symmetri osv. Jeg tror imidlertid det i størst grad handler om hvor avslappet man er når man blir tatt bilde av.

Endret av anónimo
  • Liker 1
Skrevet

haha, bra det ikke bare er meg! Føler jeg ser rusa ut på hvert bilde :(

Skrevet

Har du beilere? Ok, hva pokker er problemet sa du?

Haha, et svært godt poeng faktisk. På den andre siden er det jo interessant hvordan ansiktet forandrer seg fra "real life" til "real life" avbildet, uavhengig av beilere og dårlig selvbilde.

Skrevet

Jeg ser også helt jævlig ut på bilder. Merkelig nok blir alt bedre når jeg smiler, men det ser så falsk ut at det er skummelt.. Om jeg ikke smiler ender jeg opp med å se ut som en innsatt, mangler bare tall under bildet om dere skjønner. Når til og med foreldre og besteforeldre begynner å le av pass-bildene mine, så sier det vel sitt.... :sukk::fnise:

For ikke å snakke om da fikk nytt pass nå nylig. Damen som satt meg i bilde-boksen ba meg om å ikke smile. Endte derfor opp med å se ut som en av disse i "most wanted".. Kan bli artig å bruke passet i utlandet.... :glare:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...