Gå til innhold

Trenger tips om scampi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal steke hvitløks- og chilimarinerte scampi til tapas på lørdag, og lurer litt på hva slags scampi jeg bør bruke. Det hadde vært praktisk å slippe å skrelle scampiene og fjerne tarmen på alle, da jeg skal lage til mange personer. Her er oppskriften jeg skal bruke. I denne oppskriften står det at man skal bruke rå scampi.

Har hittil ikke funnet rå scampi der man slipper å skrelle osv, fins det?

Kan det være like greit å bruke kokte scampi, eller blir ikke det like godt?

Takker for tips. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

• Scampi — Svært miljøskadelig fangst, som truer koraller, havbunnen, mangroveskoger og kystmiljø.

Hilsen WWF.

• Liker 9
Skrevet

Hvem faen bryr seg? Scampi er digg! Verre med de som bruker pels og produkter fra bla L´oreal.

Anonym poster: f1d10bc626b7579c90493743dd73092b

Gjest Altfor godt
Skrevet

Det spelar inga rolle kva slags scampi du brukar, berre du passar på å steike dei i margarin. :)

• Liker 4
Skrevet

Det spelar inga rolle kva slags scampi du brukar, berre du passar på å steike dei i margarin. :)

Ja, særlig hvis man vil ødelegge dem.

Anonym poster: 9592eb75d2aa16c41cd1479c57928a0c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjøpt rå scampi og tatt meg tid til å rense dem.

Skrevet

Du skal bruke rå scampi i slike oppskrifter og stek de i smør men ørlite olje.

Skrevet

Det beste er selvfølgelig rå scampi, men jeg har selv jukset innimellom, hvis jeg har funnet kokte scampi som f eks går ut på dato samme dag. Har da marinert dem og gitt dem et KORT opphold i varm panne. Bruker litt smør med hvitløk og chili til stekingen, i tillegg til marinaden. Da blir det skikkelige hvitløksbomber :)

Kjenner jeg fikk lyst på scampi nå....

Skrevet

Mener Rema1000 har pillede, rå scampi i frysedisken.

Skrevet

Jeg fant pillede, rå scampi på smartclub! ;) Tror kanskje jeg har sett det på rema1000 før også ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...