Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for nesten to måneder siden, og jeg måtte da utsette starten pga influensa. Den kom dessverre tilbake etter jeg hadde vært på jobb i 3 uker, og ble da sykemeldt i 2 dager. Fikk forståelse fra sjefen, han ønsket meg god bedring, men jeg fikk jo selvfølgelig dårlig samvittighet. Jeg hater å være syk, mest fordi jeg da føler jeg svikter arbeidsgiveren min.

For et par uker siden begynte jeg å få vondt i håndleddet mitt, men jeg har ikke vært til legen enda, trodde vel kanskje det skulle gå over av seg selv. Fordi jeg har vært på jobb, har det ikke fått hvile, selv om jeg vet at jeg burde holdet den i ro.

Jeg kan ikke jobbe, for jeg får vondt av den minste bevegelse. Men jeg føler heller ikke at jeg kan sykemelde meg, for jeg føler jeg sviker sjefen min, at han da kanskje blir sint. At jeg har vært syk tidligere i arbeidsforholdet gjør jo ikke saken noe bedre. Dessuten har jeg nesten nettopp begynt.

Siden jeg er under prøvetid, og enda ikke fått skrevet kontrakt - kan sjefen gi meg sparken om jeg sykemelder meg? Har jeg noe rett på sykepenger om det blir noe lengre periode?

Æsj, denne samvittigheten..

Anonym poster: 0ad9f8ef71337f09434b4b895a027c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uansett ikke DU som sykemelder deg, det må en lege gjøre. Den beste måten å avgjøre hva som er rett her, er å ta kontakt med lege for en vurdering.

Anonym poster: 32916bf0c2eea54a6681cdb70df373bd

• Liker 2
Skrevet

Er det senebetennelse du har?

Stikk til legen og få medisin, og skaff deg en sånn støttegreie til å ha rundt håndleddet. Prøv å høre med sjefen om du kan få tilrettelagt arbeid til det går over, hvis ikke legen mener du MÅ sykemelde deg.

Enig med AB over her, legen skal vurdere dette, ikke du.

• Liker 2
Skrevet

TS her. Jeg vet jo at det er opp til legen, men utfra det jeg har lest og hørt, og med tanke på hvilken jobb jeg har, så vil jeg tro jeg blir anbefalt sykemelding. Jobber jeg, kommer jeg bare til å fortsette å slite ut det stakkars håndleddet mitt. Har ingen mulighet for å tilrettelegge arbeid, dessverre.

Jeg tenker bare på hva jeg skal gjøre om jeg får anbefaling om sykemelding fra legen, det er bare det.

Skrevet

La legen avgjøre dette. Om han vil sykemelde deg, så følger du selvsagt hans råd.

INGEN vil takke deg for at du jobber med sykdom/smerter etc. INGEN!

(snakker av erfaring)

Anonym poster: bb1a47dac258e4077c575f536602f4ff

Skrevet

La legen avgjøre dette. Om han vil sykemelde deg, så følger du selvsagt hans råd.

INGEN vil takke deg for at du jobber med sykdom/smerter etc. INGEN!

(snakker av erfaring)

Anonym poster: bb1a47dac258e4077c575f536602f4ff

Det stemmer vel. Jeg er bare så redd for å miste jobben min.

Jeg har fått kjøpt støttebandasje til håndleddet, og jeg må bare ha det på når jeg er på jobb. Får jo selvfølgelig en del spørsmål fra kunder (om jeg har skadet meg), og det føles skikkelig dumt.

Etter en kunde spurte meg i går, svarte jeg ærlig og da sa han "du burde egentlig ikke stått her, du må jo hvile den". Pinlig.

ts.

Skrevet

Kontrakt har du krav på fra første dag, så det bør du forlange.

Ellers så vil det bare blir verre om du går lenger med dette. Kom deg til legen. Kanskje han har noe som fungerer uten sykemelding )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...