Gå til innhold

Hunden vil ikke gå gjennom rommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en hund på 5 år her som er livredd for et rom i huset vårt! Jeg skulle ta han med meg inn på hovedstuen, og vanligvis går vi gjennom kjøkkenet for å komme til hovedstuen, men nå gikk jeg gjennom den andre stuen. Når han skulle gå inn på stuen, ble han stående å se dumt på meg lenge. Jeg lokket litt mer på han, og da knurret han mot stuedøra... Han nekter å gå inn! Og går jeg inn der til hovedstua, står han å følger med LENGE. Han er på en måte redd for rommet!

Anonym poster: 2da54bd081d97c13ef4eeb924e508d77

Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

Hunder har jo en sjette sans da :) (Om man tror på slike ting da)

eller kanskje du har ei rotte i veggen? xD

Skrevet

Hehe, nei det er jo ingenting spesielt med det rommet.. Eneste er at den stua blir sjeldent tatt i bruk! Gulvet er helt normalt og knirker ikke, han har gått på slikt gulv før for å si det slik.

Anonym poster: e85c3d8efcc9be454b1c2a3c40a5b9fe

Skrevet

Kanskje det spøker der? :eeeh:

Skrevet

Kanskje det spøker der? :eeeh:

Jeg tenkte det samme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er noe noe spesielt i det rommet han kan reagere på som du kan tenke deg?

Ville bare fortsatt å bruke det rommet, prøvd å lokket med meg hunden via positive inntrykk (mat, lek, kos etc), slik at han blir vandt til det. :) Utelukk også at det er noe han kan være redd for i selve rommet, og ikke tving han, dumt om han skal bli vettskremt pga press, eller at du skal bli bitt. (ikke at jeg sier du ville gjort det altså). Har forresten opplevd noe av det samme med min hund, utløseren var et saueskinn som tydeligvis var veldig skummelt. ;)

Lykke til. :)

Endret av Namine
Skrevet

Er noe noe spesielt i det rommet han kan reagere på som du kan tenke deg?

Ville bare fortsatt å bruke det rommet, prøvd å lokket med meg hunden via positive inntrykk (mat, lek, kos etc), slik at han blir vandt til det. :) Utelukk også at det er noe han kan være redd for i selve rommet, og ikke tving han, dumt om han skal bli vettskremt pga press, eller at du skal bli bitt. (ikke at jeg sier du ville gjort det altså).

Lykke til. :)

Der er ingenting spesielt med rommet! Eneste er at alle flyttekassene med ting fra kjøkkenet som vi holder på å pusse opp, står der. Og han er veldig vandt med å være på kjøkkenet. Men når han skal inn på rommet, snuser han veldig mye på gulvet mens han skjelver i labbene. Jeg har prøvd å lokke med mat og kos, han er et skikkelig matvrak og er ekstremt glad i pølser, men nekter å komme inn på rommet. Virker som om han blir stressa - også blir han UTROLIG glad når jeg kommer ut av rommet.

Forstår ingenting, nesten som om jeg også begynner å tro at det spøker der. Tvinger han ikke, har ikke prøvd med makt å få han inn (han veier 80 kg så....), og det har jeg ikke tenkt til heller, Har bare prøvd å lokke med mat og kos. Å lokke med lek er ikke vits, for han slutter å leke med engang vi nærmer oss rommet... Merkelige bikkje!!! :gjeiper:

Skrevet

Der er ingenting spesielt med rommet! Eneste er at alle flyttekassene med ting fra kjøkkenet som vi holder på å pusse opp, står der. Og han er veldig vandt med å være på kjøkkenet. Men når han skal inn på rommet, snuser han veldig mye på gulvet mens han skjelver i labbene. Jeg har prøvd å lokke med mat og kos, han er et skikkelig matvrak og er ekstremt glad i pølser, men nekter å komme inn på rommet. Virker som om han blir stressa - også blir han UTROLIG glad når jeg kommer ut av rommet.

Forstår ingenting, nesten som om jeg også begynner å tro at det spøker der. Tvinger han ikke, har ikke prøvd med makt å få han inn (han veier 80 kg så....), og det har jeg ikke tenkt til heller, Har bare prøvd å lokke med mat og kos. Å lokke med lek er ikke vits, for han slutter å leke med engang vi nærmer oss rommet... Merkelige bikkje!!! :gjeiper:

Jøss, så merkelig da. :gjeiper:

Har du prøvd å oppholde deg i rommet over lengre tid? Hva skjer i så fall da? Blir han bare stående å stresse seg opp hele perioden, eller roer han seg etterhvert? Tenkte på om kanskje nygjerrigheten kunne tatt overhånd om du oppholder seg lenge nok i rommet liksom.

Ja, kjenner du noe spesielt i rommet da? Sånn når vi først var inne på spøkelser liksom. ;) hehe. Men er vel veldig rart om det skulle være en dårlig energi hunden plukker opp en plass i hele huset. :gjeiper:

Skrevet

Jøss, så merkelig da. :gjeiper:

Har du prøvd å oppholde deg i rommet over lengre tid? Hva skjer i så fall da? Blir han bare stående å stresse seg opp hele perioden, eller roer han seg etterhvert? Tenkte på om kanskje nygjerrigheten kunne tatt overhånd om du oppholder seg lenge nok i rommet liksom.

Ja, kjenner du noe spesielt i rommet da? Sånn når vi først var inne på spøkelser liksom. ;) hehe. Men er vel veldig rart om det skulle være en dårlig energi hunden plukker opp en plass i hele huset. :gjeiper:

Oppholder jeg meg i rommet over lengre tid, blir han bare stående der og følge med. Typen min sto å følgte med på hunden mens jeg satt der inne i 5-10 minutt, og hunden ble bare stående og se på rommet, type passe på/nysgjerrig oppførsel!

Jeg kjenner ingenting spesielt der, haha! :gjeiper:

Skrevet (endret)

Sett deg ned i rommet med en indre ro og legg pølsebiter forand deg? Del den opp og så får han hver gang han kommer inn. Så spiller du vente-spillet ;)

Kan det hende hunden lukter noe i veggene forresten og gulvet? Sopp?

Endret av Evilposelos
Skrevet

Evilposelos, kanskje jeg skal prøve det!

Nei... Det tror jeg ikke? Men når du først sier det, kanskje jeg skal se litt gjennom rommet. Sopp tviler jeg veldig, veldig sterkt på - hunden har ikke reagert på fuktskader for eksempel, som vi hadde på det ene rommet her. Nå kan ikke fuktskade og sopp sammenlignes da, men syns det skal være merkelig om han reagerer på det?

Skal ta å prøve senere i dag og se om han vil gå gjennom rommet om jeg bestikker han litt, hehe.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å tvinge han inn der hvis han er livredd for rommet?

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å tvinge han inn der hvis han er livredd for rommet?

har ikke tenkt å tvinge han inn der, men jeg vil bare ha han inn på stuen siden det er litt kjedelig for han å gå rundt i gangen hele tiden (holder på å pusse opp kjøkkenet, og han kan så klart ikke være der, og han har pleid å være på kjøkkenet og gått inn til hovedstuen GJENNOM kjøkkenet, vanskelig å forklare).

Han skal jo ikke inn på rommet han ikke liker, bare gå gjennom det til hovedstuen - som han ofte oppholder seg i. Men han vil ikke gå gjennom denne stuen!

Skrevet

har ikke tenkt å tvinge han inn der, men jeg vil bare ha han inn på stuen siden det er litt kjedelig for han å gå rundt i gangen hele tiden (holder på å pusse opp kjøkkenet, og han kan så klart ikke være der, og han har pleid å være på kjøkkenet og gått inn til hovedstuen GJENNOM kjøkkenet, vanskelig å forklare).

Han skal jo ikke inn på rommet han ikke liker, bare gå gjennom det til hovedstuen - som han ofte oppholder seg i. Men han vil ikke gå gjennom denne stuen!

Kan han ikke bare fortsette å gå gjennom kjøkkenet da? Det må jo være noe rart med det rommet. Hunden blir vel ikke redd for ingenting.

Gjest blah blah
Skrevet

Er gulvet glatt der? Eller om det ligger/har vært ryer som han har gått på og sklidd?

Det kan være årsaken i så fall

Skrevet

Hva er på gulvet? Det kan være grunnen. Om dere har teppe i stua og belegg på kjøkken,kan det jo være tingen.

Ellers har hunder en egen 6.te sans og god luktesans.

Skrevet

Hunden min har en rar vane. Hun går sjeldent opp i øverste etasje, 3.etasje. Men når hun først går opp dit tør hun ikke gå ned igjen. Står bare i trappen og surker til jeg henter henne. Først skjønte jeg ikke hva det betydde, men etter hvert forstod jeg at hun var redd for å gå NED trappen... ikke opp.

Hunder har rare ting for seg hele tiden. Trenger ikke være spøkelser eller noe sånt. Kan finnes en logisk forklaring uten at du helt vet hva det er :gjeiper:

Skrevet

Se om det funker å legge fantastiske godbiter ved døra til rommet og så lengre og lengre inn.

Godt å høre at det er flere som har svære pysehunder! ;)

Skrevet

Er gulvet glatt der? Eller om det ligger/har vært ryer som han har gått på og sklidd?

Det kan være årsaken i så fall

Min første tanke også.Hvis han har glidd der, kan det være årsaken til at han forbinder selve rommet med å få smerter. Har vært borit pysehunder jeg også, redd for enkelte trapper, enkelte rom som ikke har tepper.

Ville prøvd å legge en eller to løpere og tepper på gulvet og se om det bedrer seg.

Skrevet

Vet dere, han gikk gjennom rommet nå nettopp. Han var skeptisk i begynnelsen, men galloperte gjennom det og inn på hovedstuen. YAY! :D Han fikk kjempe mye skryt etterpå, åh, hoftene hans gikk nesten ut av ledd, så glad ble han. Logret 10 minutter i strekk. :fnise: Kanskje han bare fikk seg et lite "uføre" i går eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...