Gå til innhold

Litt hjelp her i forhold til oppgaveskriving!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg holder nå på med min første hjemmeeksamen i Historie ved universitetet.

Oppgaven jeg har valgt og skrive om er: "Drøft forholdet mellom kongemakten og kirken ca. 1000-1300".

Jeg er godt i gang med skrivingen allerede, men det jeg er redd for er at jeg har rotet meg bort. Jeg er redd for at jeg mistolker hele drøfte delen. I grunn så skjønner jeg ikke helt hvordan jeg kan drøfte forholdet mellom kongemakten og kirken i dette tisrommet, fordi det var slik det var... føler ikke at det er noe en kan argumenter for eller i mot fordi det var slik det var hvis dere skjønner?

Jeg er redd for at hele oppgaven min ender om som en redgjørelse av dette...

Så hvis noen har en liten forklaring eller pekepinn på hvordan jeg skal gjøre dette hadde jeg vært meget takknemlig ;)

På forhånd tusen takk for hjelpen ;)

Anonym poster: a6cf56b9a815beb94fd6748eaa2755c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forhold til betyr vel i sammenligning med, der kan du begynne..

Anonym poster: 819e6cd0d8fa4efb29e0a1496af2d410

• Liker 1
Skrevet

Det jeg har erfart fra bachelor og master er at det er lov å tolke det på sin egen måte og skrive derfra.

Anonym poster: ba97107844ebe26264676bdec42bdea7

Gjest HunterLady
Skrevet

Det jeg pleier å gjøre når jeg "drøfter" er å skrive om de ulike tingene det er snakk om (redegjørelse), for så å ta stilling til konsekvensene og utfallene av de ulike maktsystemene (hvilken virkning dette hadde på samfunnet og folk flest), og her kan du dra inn ulike teorier og historier fra "den tiden".

Gjest Badabing
Skrevet

Kan du sette det opp mot hverandre på noen måte? Nå er ikke jeg noen kløpper i historie,, men går det an å ha folkets lojalitet eller lignende som en rød tråd? Hvem var lovgivende makt, og hvordan stod dette i forhold til religiøsitet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...