Birgitte Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har fått det over meg at entreen bare må ordnes, og det fort og billig! Det er så rotete og kaotisk der at det er til å bli sprø av. Ikke noe gøy å få gjester med den entreen. Har ikke råd til å kjøpe dyre løsninger, så jeg må være kreativ. Det beste forslaget mitt er å henge alle knaggene vi har på ei linjalrett rekke nokså høyt oppe på veggen. Og for at det skal bli en helhet over det tenkte jeg at jeg kanskje kunne male knaggene i ens farge, en knallsterk og fin farge. Problemet (tror jeg) er metallknaggene, hvordan kan jeg male dem? Uten at malingen skaller av? Metallmaling, er det noe som heter det? Og er det en forferdelig jobb? Jeg har det travelt, skulle helst blitt ferdig med det samme jeg begynner på oppgaven.
Gjest Lea Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Hvis de kan demonteres, så kan du spraymale dem. Ellers fungerer Hamorite fint på metall.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #3 Skrevet 27. februar 2004 Bruk heftgrunn først, så skaller det ikke av. Spør på fargehandelen.
Leonora Skrevet 28. februar 2004 #4 Skrevet 28. februar 2004 Hvis det passer i gangen din ville jeg ha kjøpt nye "furu" knagger. De er billigere en å kjøpe maling. Vi har en pytteliten gang der vi bor nå og jeg har satt knagger hele veien rundt. For å få plass til sko har jeg tatt noen murstener og lagt ei hylle over også noen murstener til og ei ny hylle. Nå får jeg plass til flere vintersko, slalomstøvler osv. Over knaggene og fra vegg til vegg festet jeg opp en hylle til div hjelmer osv. Veldig praktisk. Det er kun knaggene og ei hylle som er festet. Resten kan flyttes/fjernes enkelt.
Birgitte Skrevet 28. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2004 Nå er jobben gjort. Jeg droppet malingen, og bare hang metallknaggene rett opp. Det ble bra nok, det ble ryddig og greit. (Husbonden skjønte ikke vitsen med å male noe som var så ÅLREIT!) Gidder ikke krangle. Men på kottet har vi lagt ei hylle øverst med ei lang stang under, så nå er rotekottet blitt en flott garderobe! Og gjett om jeg takker for tipset, Leonora, om de mursteinhyllene til sko. Jeg har garasjen full av lecablokker og gamle materialer. Det skal bli tidenes kuleste skohylle i min entre! I morgen den dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå