Gjest Sara Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har lenge lurt på en ting. Hva mener norske menn (og kvinner, for den saks skyld) om kvinner i hijab? Jeg, som selv bærer hodeplagget, har lagt merke til at vi får lite oppmerksomhet fra norske menn. Nå er jo meningen med hijab å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet, men lurer likevel av ren nysgjerrighet. Menn, har dere noen gang sett en kvinne i hijab som dere synes var vakker? Setter pris på alle svar og meninger
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er kvinne, og jeg kan ikke fordra hijab. Jeg får grøsninger av det, og føler meg provosert. Jeg fordrar ikke noen klesplagg som er religiøst betinget. Religion er roten til MYE elendighet.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er kvinne, og jeg kan ikke fordra hijab. Jeg får grøsninger av det, og føler meg provosert. Jeg fordrar ikke noen klesplagg som er religiøst betinget. Religion er roten til MYE elendighet. Dette var ikke en oppfordring til en religiøs debatt i noe som helst form. Glemte visst å skrive dette lenger oppe. Jeg bærer hijab av egen fri vilje, og mer vil jeg ikke si om den saken. Du får mene det du vil
Gjest Arvid78 Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Men om jeg blir tiltrukket av ei kvinne i hijab da virker jo hijaben mot sin virkning... Jeg så ei ung dame i London, åletrange jeans, en trang T-sjorte som lot deg få et godt overblikk over hva hun hadde under blusen, vakkert sminket også en hijab, jeg tenkte med meg selv at om det var meningen at jeg ikke skulle begjære denne kvinnen så hadde nok noen misforstått litt. 5
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Dette var ikke en oppfordring til en religiøs debatt i noe som helst form. Glemte visst å skrive dette lenger oppe. Jeg bærer hijab av egen fri vilje, og mer vil jeg ikke si om den saken. Du får mene det du vil Man kommer da ikke utenom det religiøse aspektet når man snakker om et religiøst klesplagg! Spiller ingen rolle for meg om du bærer den av egen fri vilje. Ja, jeg mener det jeg vil. Var det ikke det du lurte på da? Andres meninger? Jeg svarte deg. På spørsmålet ditt om jeg har sett en kvinne jeg har syns vært vakker, i hijab, er svaret nei. Jeg blir såpass forstyrret av hijaben at jeg ikke greier å reflektere over om ansiktet inni den er vakkert eller ei. Hvis du spør om andres meninger, får du tåle å høre svaret også, selv om du får andre svar enn de du tydeligvis ønsker å høre.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 På spørsmålet ditt om jeg har sett en kvinne jeg har syns vært vakker, i hijab, er svaret nei. Jeg blir såpass forstyrret av hijaben at jeg ikke greier å reflektere over om ansiktet inni den er vakkert eller ei. Hvis du spør om andres meninger, får du tåle å høre svaret også, selv om du får andre svar enn de du tydeligvis ønsker å høre. NÅ svarte du på spørsmålet mitt. Jeg siktet til "religion er roten til mye elendighet", som egentlig har veldig lite å gjøre med om noen synes kvinner i hijab er vakre eller ikke. Greit - du gjør tydeligvis ikke det. Takk for at du tok deg tid til å svare.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Man kommer da ikke utenom det religiøse aspektet når man snakker om et religiøst klesplagg! Spiller ingen rolle for meg om du bærer den av egen fri vilje. Ja, jeg mener det jeg vil. Var det ikke det du lurte på da? Andres meninger? Jeg svarte deg. På spørsmålet ditt om jeg har sett en kvinne jeg har syns vært vakker, i hijab, er svaret nei. Jeg blir såpass forstyrret av hijaben at jeg ikke greier å reflektere over om ansiktet inni den er vakkert eller ei. Hvis du spør om andres meninger, får du tåle å høre svaret også, selv om du får andre svar enn de du tydeligvis ønsker å høre. Slapp av brooor!! Anonym poster: 7611e2f5ef01620bea47998c28290744 1
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 NÅ svarte du på spørsmålet mitt. Jeg siktet til "religion er roten til mye elendighet", som egentlig har veldig lite å gjøre med om noen synes kvinner i hijab er vakre eller ikke. Greit - du gjør tydeligvis ikke det. Takk for at du tok deg tid til å svare. Selvfølgelig har det mye med saken å gjøre! Hvilke assosiasjoner man får når man ser ulike ting, har jo veldig mye med hvordan man oppfatter tingen. Jeg liker ikke religion, med islam som en soleklar ener i så måte. Når jeg da ser noe som symboliserer religionen, reagerer jeg dermed negativt. Ser du virkelig ikke den sammenhengen?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Selvfølgelig har det mye med saken å gjøre! Hvilke assosiasjoner man får når man ser ulike ting, har jo veldig mye med hvordan man oppfatter tingen. Jeg liker ikke religion, med islam som en soleklar ener i så måte. Når jeg da ser noe som symboliserer religionen, reagerer jeg dermed negativt. Ser du virkelig ikke den sammenhengen? Å, så sinna. Kan du vise til hvor jeg har skrevet at jeg ikke forstår sammenhengen? Jeg har tydelig takket deg for at du deler din fantastiske, overlegne og velreflekterte mening med oss; om at du ikke synes kvinner i hijab er vakre. Noen andre meninger?
apekatt Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 Kvinner i hijab er jo vakre eller stygge som kvinner ellers. Jeg har sett flere vakre jenter med hijab, som jeg tror får endel oppmerksomhet fra andre og, derfor har jeg aldri forstått hva som er vitsen med hijab. Men som sagt så er det ikke forskjell mellom kvinner med hijab og kvinner uten når det gjelder utseende. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Er likegyldig, vil andre kvinner være skauttuppe, så vær det.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Som muslimsk kvinne bør du vel strengt tatt ikke være opptatt av et slikt spørsmål. Nokså upassende etter min mening.
Gjest Furia Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg syns mange kvinner i hijab er vakre. Mange muslimske kvinner er ofte mer feminine og tiltrekkende enn oss fetbleike nordmenn Men så ser jeg kvinner i hijab som ikke er noe pene i det hele tatt. Ingen mann hadde begjært dem om de så kastet hijaben. Jeg forbinder ikke hijab med noe negativt, syns burka er verre. Er kvinne.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #14 Skrevet 11. oktober 2012 Er ikke mann, men har sett mange ansiktspene damer med hijab Anonym poster: 44e029239619b4d261657eceed7f4cb8
Gjest Gunfreak Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har sett mange pene, vakre og sexy damer i hijab, men har altid gått utifra at de er for religøse for meg, har ikke noe med islam, viss en dame går med et stort kors i halsekjede tenker jeg det samme. At man er religiøs er greit nok, men når det kommer så langt at man føler å vise det såpass tydlig tenker jeg de ikke er noe for meg, og at de heller ikke ville være intresert i meg heller. 1
Gjest BM2 Skrevet 11. oktober 2012 #16 Skrevet 11. oktober 2012 Har sett pene ansikt i hijab, men siden dette er et kvinneundertrykkende og forkastelig plagg holder jeg meg LANGT borte! for ikke å snakke om faren for å få en gjeng forbanna mannlige slektninger etter seg... Kvinner i hijab symboliserer forkastelige holdninger jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Som for eksempel at kvinner som ikke bærer dette forkastelige kvinneundertrykkende plagget er selv ansvarlige for de seksuelle overgrep de måtte bli utsatt for. Videre så betyr hijab implistt at jeg som mann ikke er i stand til å kontrollere min seksualtiet. Slike nedverdigende påstander vil jeg ha meg frabedt! Jeg er Mann, og har betydelig mer selvkontroll en som så, samtidig som jeg respekterer ALLE kvinner MYE høyere enn som så. 9
Gjest NotSo Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, jeg har sett pene og attraktive jenter i hijab, men som nevnt ovenfor ser jeg også på det som et religiøst plagg. Og det er ingenting galt i å være religiøs, men tenker i samme baner som Gunfreak. At de kanskje er for religiøse for meg.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 For meg betyr hijab hold dere vekk ikke-muslimske menn, så det er grunnen til min manglende interesse. Har så klart sett pene ansikter i hijab, men flørt på bane og buss er ikke noe jeg begir meg ut på. Jeg ønsker heller ikke å gi oppmerksomhet til noen som mener jeg er en villmann som ikke er i stand til å oppføre meg anstendig hvis jeg ser en kvinnes hår.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #19 Skrevet 11. oktober 2012 Dette var ikke en oppfordring til en religiøs debatt i noe som helst form. Glemte visst å skrive dette lenger oppe. Jeg bærer hijab av egen fri vilje, og mer vil jeg ikke si om den saken. Du får mene det du vil Å bruke hijab er kvinnefornedrende. Kvinner skal liksom skjule og de skal gjemme seg. Hvorfor gjelder ikke det samme for menn også? Hvorfor er det bare kvinner som skal skjule seg? Jeg kan ikke bestemme hva andre skal gjøre, men helt ærlig syns jeg det vitner om lite intelligens, å hedre slike tradisjoner og "regler" er helt idiotisk i mine øyne. Anonym poster: f0861b874077f192254105f8a474f466 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #20 Skrevet 11. oktober 2012 Selvfølgelig vil ikke norske menn ha en kvinne i hijab? ho er nok "for hellig" og det er nok brødrenes knyttneve også. Spar meg! hva vil du egentlig? Anonym poster: cdf82645ab8f3e79d5c66daca36b3918 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå