Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd mange shampoer,balsamer og hårkurer,men jeg syns ikke at noen av dem gjør noe for håret.

For en stund siden begynte jeg med shampo uten SLS,og balsam uten silikon for jeg trodde kanskje at SLS gjorde at håret ble tørrere.

Det hjalp litt,men fortsatt er håret tørt og brusete.Jeg har også prøvd mange typer styling og leave in produkter uten at de hjelper noe særlig.

I tillegg har jeg spurt frisøren når jeg har vært der,men ingen av produktene jeg har fått anbefalt hjelper noe særlig.

Noen som har noen tips?

Vasker håret annenhver dag,lar det lufttørke,har i leave in balsam,noe for å fremheve fall og en til to dager i uken bruker jeg hårkur.

I tillegg virker det som hodebunnen også er tørr,så jeg trenger hjelp :)

Vil helst ikke bruke altfor mye produkter i håret,for jeg liker ikke at det er veldig klissete.

Anonym poster: e5ce9cbbed967abb2504ea1507aeb7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å vaske håret litt sjeldnere. Håret blir tørrere av å vaske det ofte :)

Jeg har i litt kokkosolje i tuppene ( i "hestehalen" om du skjønner, ikke i hodebunnen) samtidig som jeg har i hårkur. Funker veldig fint for meg :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg bruker Cutrin sin Sensitivism shampo og Moroccanoil sin hårkur hver gang jeg vasker håret. Hvar annen eller hver tredje dag. I tillegg bruker jeg leave-in fra Macadamian og hårkrem fra Moroccanoil.

Dette er det eneste som har funket på mitt hår. Likevel kan det bli tørt og brusete dersom det er tørt vær.

Skrevet

Jeg har dessverre ingen supergode shampo- og balsam-anbefalinger, men min favoritthårkur over alle hårkurer er kérastase Resistance Ciment Themique, den gjør underverker for mitt løsemiddelskadde hår (har skrevet litt mer utfyllende om den her)

Ellers så signerer jeg det de andre har skrevet over her om å ikke vaske håret så ofte.

I tillegg så kan dusjing i varmt vann være en "døder" for hår og hodebunn. Ideelt så bør ikke vannet være mer enn 36 grader da du da vil vaske bort hudens naturlige fettlag. Strever litt her selv da jeg helst foretrekker å kokedusje på rundt 49 grader;-)

Skrevet

Bruker du frisørprodukter eller butikkprodukter?

Og evt. hva slags merke bruker du nå?

Skrevet

Jeg bruker Cutrin sin Sensitivism shampo og Moroccanoil sin hårkur hver gang jeg vasker håret. Hvar annen eller hver tredje dag. I tillegg bruker jeg leave-in fra Macadamian og hårkrem fra Moroccanoil.

Dette er det eneste som har funket på mitt hår. Likevel kan det bli tørt og brusete dersom det er tørt vær.

Cutrin sensitiv har også en hårkur som er veldig bra.

Skrevet

http://www.define.no...rizz-silk-serum

Dette produktet fra define har hjulpet min datter, hun har tilsvarende problem. Hun har sensitiv hud, men tåler likevel dette produket.

Anonym poster: df749f0049821d7801335d0e22c1c0bd

:skratte:

Nei, det har ikke hjulpet din datter, det har kamuflert problemet.

Anonym poster: 76d266dbdf12b19655f726431af4d4a7

• Liker 1
Skrevet

Ikke mye som er effektivt på slikt hår.. Men jeg liker veldig godt aussie 3 minute miracle, bruker den over natten før jeg skal noe eller når håret er ekstra gærnt. Påfører i lengdene og pakker inn det inn i plastikk.

Ellers temmer den nye serien Cristalliste fra Kerastase faktisk litt, men den passer nok best for de med oljete hodebunn og tørre lengder.

Oljer i kostholdet er ekstra viktig om du har tørr hodebunn, få i deg olivenolje, tran og nøtter.

Anonym poster: b20a9089b4d9e5e04e6f9ae0c39318db

Anonym poster: b20a9089b4d9e5e04e6f9ae0c39318db

Skrevet

Bruker du frisørprodukter eller butikkprodukter?

Og evt. hva slags merke bruker du nå?

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det.Kjøpt på iherb,men de frisørshampoene jeg har prøvd har ikke gjort noe mer for håret mitt enn de jeg bruker nå.Syns håret virker mye tørrere da.Eneste jeg var litt fornøyd med var shampo og balsam fra Morrocanoil,men hodebunnen var fortsatt tørr da.

Er klar for å bytte nå,for den jeg bruker nå gjør at jeg klør i tillegg.

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig aldri hørt om Cutrin,men kikket litt på nettsiden deres og fikk lyst til å prøve.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for andre tips også.

Mulig jeg skal prøve å vaske håret litt sjeldnere,selv det ikke frister å ha fett hår i den tilvenningsperioden.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det.Kjøpt på iherb,men de frisørshampoene jeg har prøvd har ikke gjort noe mer for håret mitt enn de jeg bruker nå.Syns håret virker mye tørrere da.Eneste jeg var litt fornøyd med var shampo og balsam fra Morrocanoil,men hodebunnen var fortsatt tørr da.

Er klar for å bytte nå,for den jeg bruker nå gjør at jeg klør i tillegg.

Hvis du klør i hodebunnen burde du hvertfall ikke bruke butikkprodukter, det er det mye parfyme i!

For hodebunnen kan du bruke en shampo og balsam som heter Nisim. De er veldig gode på hodebunnsproblemer, men de vil ikke gi noe særlig næring til håret.

Gjest Trappetroll
Skrevet

KMS har en som er god for hodebunnen. Den inneholder litt sink i tillegg vet jeg. Kerastase og Joico har funket flott for min del hvertfall :)

Men jeg har begynt med både tran og arcon tisane og b-vitaminer i tillegg. Så håret mitt har hvertfall blitt veldig mye bedre enn det var! Ellers så er vel hårkurer en god ting? Og å vaske håret sjeldnere..

Har også hørt at om man tar olje i håret og sover med det, for så å vaske det ut om morgenen så får man mykt og mindre tørt hår. Men det er noe som jeg ikke aner om stemmer! :)

Gjest Loverdose
Skrevet (endret)

Jeg bruker TIGI Bed Head After Party (fås kjøpt på Feelunique til en billig penge) i håret hver dag og den fungerer ufattelig bra mot brusete/tørt hår. Håret blir silkemykt og skinnende, og dessuten lukter den sinnssykt godt. :biggrin:

Endret av Loverdose
Skrevet

Jojobaolje fungerer overraskende bra. Ta i et par dråper mens det fremdeles er vått. Jeg er selv et luksusdyr, så jeg foretrekker Kérastase, og som nevnt, Bed Head sin after party og diverse andre "serum" og utglattende kremer, men jeg biter i meg og bruker jojobaolje uansett. Den lukter ikke så mye, men der finnes både hårparfymer og selvfølgelig vanlig parfyme som kan sprayes i håret etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...