Gå til innhold

Bytting av jobb - referanser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har to jobber nå, pga fri år. Den ene jobben fikk jeg når jeg søkte der, og hadde aldri jobbet før. Ville gjerne være deltid eller mer, men fikk 26% stilling, noe som er 7 vakter i måneden. Så ble jeg tilbudt en jobb til, hvor jeg har jobbet i 3 uker. Første ukene jobbet jeg en del, også fikk jeg plutselig mindre og mindre vakter. Så da tenkte jeg at jeg kanskje ikke var bra nok for jobben (var under opplæring) Så fikk jeg beskjed om at jeg skulle jobbe hver dag i 3 uker fremover, men i dag fikk jeg huden full av kjeft fra sjefen, som sa at jeg gjorde en dårlig jobb, og at eneste grunnen jeg får jobbe de 3 ukene, er fordi hun ikke rekker å ansette noen andre nå før hun drar på ferie. Akkurat nå mistrives jeg på begge jobbene, og sjefen på den første jobben er veldig misfornøyd hun og pga at jeg fikk en jobb til. Så jeg er litt beskymret, for jeg har begynt å se etter andre jobber som jeg kan jobbe på etter jul, og da vet jeg at andre kommer til å spørre om referanser.

Hva bør jeg gjøre når jeg føler at ingen av mine nåværende sjefer kommer til å gi meg noen bra referanse? Jeg tør ikke spørre dem og de vil være referanse, og har egentlig ikke lyst til å skrive dem opp, ettersom hvordan situasjonen er nå..

HJELP! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du snakke med sjefene dine om dette? Du bør nemlig få klarhet i hvorfor de mener du ikke gjør jobben din ordentlig. Du kan se hva som kommer ut av en eventuell samtale og så vurdere om du bør droppe dem som referanse. Forresten så må jo disse sjefene si ja til å være referanse for deg. Tipper de vil si nei om de bare ønsker å si noe negativt om deg.

Synes forøvrig at det høres svært uproft ut av en leder å si til sin ansatt at hun er dårlig i jobben og at hun kun er ansatt fordi de ikke får tak i noen andre...

Anonym poster: 074c434e8e9aa2a1eba7438f01c8d53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...