Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i en fase der man planlegger og bli gravid, så bør man snakke med legen om eventuelle medisiner man går på og har en diskusjon på hva man gjør videre med de, om man må kutte ut noe osv.

Men det jeg lurer på at før man prøver, bør man ha en gynekologisk undersøkelse da?

Er det noe mer jeg bør huske på?

Anonym poster: ac1f5fb2c2c2e06d555fe4a724b0bd0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig med legetime eller undersøkelse før man planlegger graviditet. Med mindre man går på medisiner som du beskriver.

Skrevet

Medisiner er jo noe jeg bruker, både kosttilskudd og andre medisiner. Har lest litt og noen vet jeg hvem jeg må kutte ut. Men siden jeg har migrene og bruker forebyggende for det så må jeg vel snakke med legen. I tillegg er jeg også slankeoperert, så vi har vel litt å prate om i forhold til det, veien videre med oppfølgingen. :)

Skrevet

Det er ikke vanlig å dra til legen kun fordi man planlegger å prøve å bli gravid, har man prøvd i ett år å bli gravid uten å lykkes så drar man til legen. Og da tar man en gynekologisk undersøkelse.

Ang medisiner så spørs det vel hva slags medisin det er. Jeg går selv på en medisin som jeg tar daglig og dør ikke av å slutte på den, det blir som din forebyggende medisin på en måte. Så jeg hadde bare sluttet på den og så prøvd å bli gravid, uten å dra til legen først fordi legen ville sagt akkurat det så da trenger jeg ingen time for å høre legen si det. Men jeg har ikke migrene og vet ikke hvordan du har det uten medisinen, jeg tviler for at legen kan gi deg en annen medisin isteden, så da er det vel bare å slutte på den? Eller ta det opp med legen hvis du syns det er bedre :Nikke: Var det en medisin som man dør uten eller blir veldig syk uten så bør man selvsagt ta det opp med legen! Jeg vet ikke hvor ille migrene du har, det vet du mer om selv. Jeg vet ingenting om slankeoperasjoner og graviditet, så kanskje lurt å bestille legetime uansett.

Lykke til!! :blomst:

Anonym poster: 0b8828fa7672215a53da2d8043dc1211

Skrevet

Føler at migreneanfallene mine har blitt mindre de siste ukene etter at jeg begynte på forebyggende. Noe vet jeg at jeg kan kutte ut, men andre ting blir jeg mer usikker på. Om det er greit at jeg tar migrenemedisin om jeg får anfall under graviditeten. Personer som blir gravid etter slankeoperasjonen og har lavere næringsopptak må jo selvsagt følges opp godt med prøver og den slags regelmessig. Fått brev fra sykehuset som jeg er operert på som jeg skal ta med til fastlegen, så får vi snakke litt da om hvordan vi skal gjøre det framover. :)

Det skal sies at jeg har vært veldig plaget med migrene, flere anfall i mnd og det har blitt endel tabletter av det.

Tusen takk. :)

Skrevet

Ja lurt å dra til legen da! Igjen lykke til! :)

Anonym poster: 0b8828fa7672215a53da2d8043dc1211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...