Gå til innhold

Koble bærbar pc til internett via mobiltelefonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Sony Ericsson Xperia mini. Kan denne kobles til bærbar pc slik at jeg kan koble pc-en til internett via 3g-nettet på mobilen? Jeg har prøvd å google det men finner ikke ut av det.

Er det bare noen mobiltelefoner som kan brukes på denne måten (til å koble pc til mobilens 3g-nett) eller skal det være mulig med alle mobiltelefoner? Det virker jo praktisk å kunne bruke mobiltelefonen i stedet for å betale for et eget mobilt bredbånd-abonnement.

Anonym poster: 05c472fdca576f34a13ac622ab9db391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koblet til Nokia slik at det ble modemet mitt, det var via Nokia Pc Suite, det var en egen knapp for det i pc suite liksom.

Er det et lignende program til sony som fulgte med mobilen?

Anonym poster: b3bee4989f453e6375435deaba93aea0

Skrevet

Jeg koblet til Nokia slik at det ble modemet mitt, det var via Nokia Pc Suite, det var en egen knapp for det i pc suite liksom.

Er det et lignende program til sony som fulgte med mobilen?

Anonym poster: b3bee4989f453e6375435deaba93aea0

Takk for svar. Ja det følger med et program som heter PC Companion, men jeg finner ingen slike muligheter i det programmet. Har lest om et program som heter PC Suite som skal være et Sony Ericsson-program. Dette skal visstnok inneholde en slik tilkoblingsmulighet, hvis jeg ikke har misforstått. Men jeg klarer ikke å finne PC Suite på Sony Ericssons nettside.

Skrevet

Edit: Jeg ser nå at du bruker PC Suite til din Nokia-telefon. Da har jeg misforstått når jeg trodde at det var et Sony Ericsson-program.

Skrevet

Hvilken Android-versjon har du? I nyere versjoner er WiFi-hotspot-funksjonalitet innebygget. I verste fall kan du vel uansett koble den til PCen med kabel og velge usb-tilknytning under innstillinger.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har Android-versjon 2.1-update 1.

Jeg har forsøkt å koble mobilen til pc-en med usb-kabel. Da får jeg valget mellom å koble til telefonen, innstallere PC Companion eller å lade telefonen. Jeg har valgt å koble til telefonen.

Men jeg antar at jeg må gjøre noe mer. Fordi det går ikke an å bruke internett på pc-en selv om mobilen er koblet til og 3g er skrudd på på mobilen. Er det noen innstillinger på pc-en som må gjøres kanskje, slik at den forstår hva den skal gjøre med mobilen?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

har du gått inn på innstillinger, der skal det være en meny som heter noe sånt som nettverk, gå inn på den og se om du finner alternativet som heter hotspot.

Skrevet

Takk for svar. Det finnes ikke et valg som heter hotspot på denne telefonen. Fra hva jeg kan skjønne fra googlingen min så finnes hotspot bare på nyere android-versjoner.

Skrevet

Men USB-tethering skal du vel ha selv om det er gammel versjon? For den teknologien har eksistert lenge før Android kom.

Skrevet (endret)

Takk for svar. Det finnes ikke et valg som heter hotspot på denne telefonen. Fra hva jeg kan skjønne fra googlingen min så finnes hotspot bare på nyere android-versjoner.

Stemmer. Hotspot ble ikke inkludert før i versjon 2.2.

Mulig du likevel få datan på nett med denne?

Edit:Kanskje det går an å sette op et "ad-hoc" nettverk. Som TMB er inne på, å bruke mobilen som modem er ikke akkurat noe revolusjonerende nytt, det nye er jo egentlig bare at man kobler seg til "modemet" via Wifi.

Endret av Lutetium 71
Skrevet
Denne er helt ny og det reklameres mye for den i Google Play. Den kan koble sammen alle ting som kan gå på nett.
  • Liker 1
Skrevet

Denne er helt ny og det reklameres mye for den i Google Play. Den kan koble sammen alle ting som kan gå på nett.

Good find! :tommelopp:

Skrevet

Takk for svar. Det var til god hjelp.

Skrevet

Jeg koblet til htc... det går, men det går treigt

Anonym poster: 2990a9fb9295947b5abf90bbf0dfb11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...