Gå til innhold

Kviser i hodebunnen - shampoohjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det er sagt, så har jeg ikke bare kviser i hodebunnen, men også i hårfestet, haka, panna, tinningen.

MEN jeg leste om at visse ingredienser i shampoo kunne gi kviser i hodebunnen på klikk.no, og det var ingredienser som PVP, CVP og copolymerer. Parfyme i store menger er vel heller ikke bra. SLS er også noe man bør holde seg unna.

Helst shampoo og balsam som ikke er testet på dyr.

Hvordan skal jeg finne noe som ikke har alt dette, når jeg ikke vet hva PVP og CVP er forkortelser for engang? Og når noen skriver at Sodium LAURETH sulfate er SLS, og noen skriver det ikke er det. Også er det noe som heter Sodium LAURYL et eller annet også, er det det samme? F.eks fant jeg en shampoo på apoteket der det sto at den ikke inneholder silikoner, men nesten øverste ingrediens er Sodium Laureth sulfat? Eller blander jeg nå, og det er faktisk ikke det som er silikon?

Kan ikke dere bare komme med noen forslag til shampoo og balsam, som ikke inneholder alt dette tullet?

Er lei kvisene mine som er overalt, og kan nesten garantere at noen av de kommer pga skumle ingredienser...

Anonym poster: 228ec897756cbf6aa3e96199807c18f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Er forresten fattig student, så har ikke råd til veldig dyre hårprodukter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavera shampo på helsekosten. Koster rundt en hundrelapp. Drøy i bruk. SLS og silikon er ikke det samme.

Anonym poster: 6a6c6a929014367d5dc5535a1b98809b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidvis det samme problemet-det kommer utbrudd i hele hodebunnen. Ofte i forbindelse med stress, sol, mye luebruk osv, osv.

I mitt tilfelle bruker jeg Redken sin shampoo til vanlig, men når dette skjer så skifter jeg til samboers shampoo. Han har en særdeles sensitiv hodebunn, og bruker derfor Paul Mitchell sin tea tree shampoo. Denne roer så mye ned, at etter en vask eller to er jeg kvitt problemet.

Jeg vet dessverre ikke om Paul Mitchell tester på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidvis det samme problemet-det kommer utbrudd i hele hodebunnen. Ofte i forbindelse med stress, sol, mye luebruk osv, osv.

I mitt tilfelle bruker jeg Redken sin shampoo til vanlig, men når dette skjer så skifter jeg til samboers shampoo. Han har en særdeles sensitiv hodebunn, og bruker derfor Paul Mitchell sin tea tree shampoo. Denne roer så mye ned, at etter en vask eller to er jeg kvitt problemet.

Jeg vet dessverre ikke om Paul Mitchell tester på dyr.

Takk for svar :) hvor får jeg kjøpt den, og er den dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavera shampo på helsekosten. Koster rundt en hundrelapp. Drøy i bruk. SLS og silikon er ikke det samme.

Takk for svar til deg også, skal sjekkes ut :)

Anonym poster: 6a6c6a929014367d5dc5535a1b98809b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er sodium LAURETH sulfate og sodium LAURYL sulfate det samme? Fant en side der det sto hvilke ingredienser som kunne gi kviser i ansiktet, men det gjelder vel hodet også. Der sto det at sodium lauryl sulfate kunne gi kviser. Og jeg kjøpte en sjampo med sodium laureth sulfate høyt opp på ingredienslista, fordi jeg var tom for sjampo igår... Det var neutral forresten.

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sodium lauryl sulphate er veldig uttørkende, og knapt i bruk i hårprodukter, med mulig unntk av renseshampooer eller shampooer for fett hår. Det er denne som forkortes som SLS. Sodium laureth sulphate forkortes SLES, og er mildere, og veldig utbredt, men det går fint an å finne shampooer uten, også blant de billigere. Jeg har sett at mange bloggere blander sammen de to, men de har kun overfladisk kunnskap, og jeg har også sett det bli hevdet at balsam og stylingproduktet er uten sulfater, noe som er meningsløst, siden sulfater er stoffer som tilsettes for at såper og shampooer skal skumme, for lettere å fjerne smuss og avfallsstoffer.

Dersom du vil ha billige og ok produkter til håret uten sulfater, anbefaler jeg å ta en titt på produktene fra Giovanni, som selges hos iHerb.com, eller merker som Burt's Bees eller Yes To hos feelunique.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig svar :) Skal sjekke de ut, men tenkte å prøve en flaske med Neutral nå før jeg kjøper noe mer, når jeg uansett måtte kjøpe igår.

Kanskje jeg også blir en som kaster meg på iHerb-bølgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral er ganske OK, og mild mot hodebunnen, og balsamen derfra er også grei, men kan gi litt lite dersom du har tørt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral er ganske OK, og mild mot hodebunnen, og balsamen derfra er også grei, men kan gi litt lite dersom du har tørt hår.

Det var greit å vite! Jeg har vel ikke så veldig tørt hår, så går vel greit til flaskene blir tomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...