Gå til innhold

Laktoseintolerant, drakk laktosefri melk, ble EXTREMT DÅRLIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det da være, er ikke den laktosefrie melka laktosefri eller? :( Drakk et glass laktosefri melk og måtte bare sprinte til doen for å rekke det, ble svært dårlig i magen....

Anonym poster: 0f120ae5dff1d54e7e0154dc4fd871e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd det før?

Det er noen typer av laktosefrie melkeprodukter jeg ikke tåler.

Men det behøver ikke å være laktosen heller.

Anonym poster: 1fced79817286c1fe5e6588ef9be9f68

Skrevet

Det er ikke melkeprotein du er allergisk mot da?

Anonym poster: aa8aa738f523b70fc8f7d33daa871573

• Liker 1
Skrevet

Kan man ha samme reaksjon på melkeproteinallergi som laktoseintoleranse?

Skrevet

Takk, da er det nok ikke bare laktoseintoleranse.. søren og.

Gjest blackbird
Skrevet

jeg har samme erfaring som deg -det er nok litt laktose igjen i den melken der på samme måte som koffeinfri kaffe ikke er 100% koffeinfri, så hvis man drikker mer enn en bestemt mengde av såkalt laktosefri melk så får man veldig vondt i magen osv(avhengig av hvor mye laktose man har fått i seg).men har ingen dårlige erfaringer med den laktosefrie yogurten :-)

jeg tror det er fordi yogurt blir syrnet(og da blir melkesukkeret brutt ned)i tillegg til at laktosen blir fjernet.

laktose blir fjernet ved at noe blir tilsatt slik jeg har forstått det.

Skrevet

Ja, jeg tåler en del andre laktosefrie produkter, til og med enkelte produkter med noe laktose i, men akkurat denne melka ble altfor drøy, reagerte som den ene gangen da jeg drakk vanlig melk :(

Gjest blackbird
Skrevet

Ja, jeg tåler en del andre laktosefrie produkter, til og med enkelte produkter med noe laktose i, men akkurat denne melka ble altfor drøy, reagerte som den ene gangen da jeg drakk vanlig melk :(

laktosefri melk er nok litt scam tenker jeg :-) se innholdsfortegnelsen på den "laktosefrie" melken.

Skrevet

jeg har samme erfaring som deg -det er nok litt laktose igjen i den melken der på samme måte som koffeinfri kaffe ikke er 100% koffeinfri, så hvis man drikker mer enn en bestemt mengde av såkalt laktosefri melk så får man veldig vondt i magen osv(avhengig av hvor mye laktose man har fått i seg).men har ingen dårlige erfaringer med den laktosefrie yogurten :-)

jeg tror det er fordi yogurt blir syrnet(og da blir melkesukkeret brutt ned)i tillegg til at laktosen blir fjernet.

laktose blir fjernet ved at noe blir tilsatt slik jeg har forstått det.

Jeg tåler ikke den laktosefrie yoghurten fra Tine. Og en sjokolademelk fra Arla. Selv om det står 0% laktose.

Jeg tror heller ikke helt på at alt er 100% fritt for laktose.

Anonym poster: 1fced79817286c1fe5e6588ef9be9f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...