Gjest Lita Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Ikke klarte å få i seg laxabon dagen før undersøkelsen? Jeg har tatt 2 toilax og skulle egentlig ha drukket laxabon nå, men kaster den opp like fort igjen... så det nytter ikke. Skal ta to til toilax før sengetid også.. Noen som har vært igjennom undersøkelsen før? gode tips for å eventuelt få den ned? Jeg er så redd de ikke vil ta undersøkelsen om jeg ikke har klart å drikke det.... :/
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Du får ikke tømt tarmen godt nok før undersøkelsen uten å bruke laxabon, og da ser de ikke skikkelig, ergo er ikke undersøkelsen nøyaktig og vits i å ta... Det er bare å holde seg for nesen, drikke og tvinge det ned. Anonym poster: 667358433cef296303c99636bbe0eac1 1
2shy Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Er laxabon det samme som tømningsvæske? Var vel trolig det jeg drakk før jeg skulle ta colonsoskopi for mange år siden. Jeg kastet det også opp, men dette var ikke noe jeg skulle bare drikke en dag før undersøkelsen, drakk det ganske lenge før. Fikk i meg bare en brøkdel av det jeg skulle, men fikk likevel tømt tarmen ganske bra slik at undersøkelsen gikk greit.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Huff, den gørra er grusom, og mengden enda verre.... Men ja, du bør få i deg minst halvparten for at undersøkelsen skal bli vellyket! Det du evt, kan gjøre er å dra på apoteket og kjøpe Phorsporal, det er bare 1 "shott" men fungerer som laxabon. Så klarer du å holde den nede, er det enklere enn å drikke 2 liter gugge... Anonym poster: a9ce6f696d74fcf50f67765e5bae9f12
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tenker det er koloskopi du skal ta. Du kan drikke en slurk med laxabon, så en slurk UBLANDET saft... jeg vet det ikke er anbefalt, men det hjelper deg å døyve smaken og dermed kvalmen. Klarer du å drikke litt mer enn halvparten, skal undersøkelsen gå greit. Du skal vel også drikke noe kontrastvæske når du kommer til sykehuset i morgen. Smaker kalk... Lykke til! PS, laxabon er for jævlig dyrt til å smake så ille....
lillemeg90 Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Som de andre sier er det viktig å prøve å få det ned på en eller annen måte.. Hva om du prøver å drikke med sugerør? Da kan du legge det langt bak på tungen så du slipper e delav smaken:) kjedelig om du kommer dit og må ta hele prosessen igjen fordi at du ikke er godt nok tømt:/ lykke til:)
Gjest pellepirat Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) jepp, har vært igjennom det samme, det er helt pyton å drikke et par liter av de greiene der. Men jeg drakk en slurk saft innimellom for å få en annen smak. Det står man ikke skal gjøre det, men det funket og tarmen ble tømt! Tok noe annet gangen før, lurer på om det var phosphoral som en annen nevnte. Da var det ikke en shot, men en shot blandet i et glass = bånnski og ferdig med det, var utvilsomt mye lettere selv om jeg holdt på å brekke meg å spy det opp, så var det bedre enn å brekke meg etter hver slurk med laxabon! Men man må bare igjennom det. hva gjør man ikke for å finne ut av hva som feiler en lykke til på undersøkelse! Endret 12. oktober 2012 av pellepirat
2shy Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Det jeg gjør når jeg må drikke noe som smaker herk, er å holde meg for nesa mens jeg drikker. Det hjelper litt
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Skal på undersøkelse I morgen. Skal drikke 3 liter men har bare gått I meg 8 dl. Og er så kvalm har time I morgen kl 13. Redd for å ikke få tømt meg helt. tar også tabletter toilax. Kan jeg få nok effekt med de? Anonymkode: 58559...bc1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Poenget er å få "vasket" tarmen innvendig, ellers ser ikke legen tarmveggen og hele undersøkelsen er mislykket. Toilax tabletter er ikke nok, du må få i deg Laxabon. Hold for nesen og svelg ned, drikk ett glass hvert tiende min så er det unnagjort på noen timer (+dobesøk så klart). Anonymkode: 66735...ac1
Honey Dew Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Laxabon smaker helt grusomt. Væpne deg med drops og ta noen slurker laxabon, ta så en drops og sug litt på den, ta så den utav munnen etter 1 minutt før du igjen drikker mer av laxabonen. Sug litt på dropsen etterpå, men ikke tygg den
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Tusen takk for tips. Har tatt et glass med sterk saft. Så tar en slurk av der så styrter et glass med det grusomme så litt sterk saft igjen. Men er det for sent at jeg ikke har klart å få I meg alt? Skulle gjøre det kl 1600 og helst bruke to timer. Men jeg har brukt 4 timer på det Også står det at hvis avføringen ikke er klarr så må jeg ta kly. Hvordan vet jeg at det trengs? Anonymkode: 58559...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå