Tøffeldyret Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har endelig funnet et treningssenter som er lite, og ikke så veldig folksomt. Jeg har vært der noen ganger, men jeg føler meg veldig ukomfortabel i klærne jeg trener i. Jeg bruker bare en stor, løs joggebukse og vanlig bomullst-skjorte. Jeg må alltid rette på klærne og blir veldig varm og klam. Derfor ønsker jeg meg skikkelig treningstøy, noe ala dette: http://iikt.wordpres...ingsmotivasjon/ Problemet er at jeg er en ganske stor jente.. Tør ikke å veie meg, men vil tro jeg veier rundt 95kg. Jeg har pæreform med ganske store pupper, middels smal midje, enorm rumpe og kraftige lår. Jeg har også en del cellullitter på rumpa og baksiden av lårene, som synes gjennom på vanlig thights, og er redd for at det samme skal skje på sånn treningsbukse. Jeg vet ikke helt om jeg vil føle meg vel i sånne inntilsittende treningsklær, men jeg trenger virkelig noe som er bedre å trene i enn de klærne jeg pleier å bruke. Jeg håper også at trening skal bli mer motiverende når jeg har skikkelig utstyr. Jeg vil gjerne vite deres helt ærlige mening om store jenter i sånne antrekk. Jeg vet at mange har nok med seg selv når de trener, og ikke ser på andre. Jeg vet også at jeg ikke burde bry meg om hva andre synes, og bruke det jeg selv synes er komfortabelt. Men jeg sliter en del med angst, og er veldig sensitiv for hva andre synes om meg. Derfor vil jeg gjerne vite hva folk egentlig synes om folk på min størrelse i sånne klær på treningsstudio.
super-s Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Prøv Rönisch Anti-Shake-buksen! Den gjør som navnet sier, at ikke ting rister, og celulittene vises ikke like godt. Veier selv i underkant av 83 kg, men føler meg ganske vel i disse buksene. De er svært behagelig å bruke også! Du kan jo prøve den i butikken og se om du føler deg vel i den!
Lisette80 Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er 171 høy, veier ca 88/89kg, jeg bruker trang topp og trange tights når jeg trener, det ser kanskje ikke så bra ut, men jeg føler jeg får trenet best med disse klærne vs store slaskete klær.. Tenkt på at folk kanskje synes det ser rart ut, men tenker også at folk får synes hva di vil, jeg er der tross alt for å trene meg slankere og fastere, jeg er ikke på treningssenteret for å ta meg bra ut for andre 1
Lisette80 Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Så synes du absolutt skal ta på deg tights, og ikke bry deg om hva evt andre synes 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Hvis folk ser på deg så er det fordi de tenker: Oi, så flink hun er som jobber så hardt for å forbedre seg selv. De fleste syns det er inspirerende å høre om folk som er kraftige overvektige og begynner å trene Anonym poster: 90c0647251dd0a4e16ae209f4f23469f 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg synes ikke det er noe i veien for å bruke stramt treningstøy, uansett hvor stor eller liten man måtte være. Det du må passe på er at tøyet er i riktig størrelse. Den typen treningstøy du linker til blir veeeeeldig gjennomsiktig når det blir strukket, og det er lite kledelig med gjennomsiktig treningstøy - uansett størrelse på bæreren. Anonym poster: 6002b310947d3ab0a54b8148127b58d3 4
bambyb82 Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Foreslår en hold in trenings tights i sort. Holder kroppen på plass og sort er litt forminskende rent synsmessig På overkroppen kan du godt velge en litt løsere treningstopp. Da vil du ikke se evt valker som kan komme på magen Ellos hr mage fine topper En link til singlet toppenen her, men de har mange fine under kategori "topper" og http://www.ellos.no/dame/overdeler/singlet/sport?N=680Z1z141odZ1z141puZ1z141sl
Tøffeldyret Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2012 Så snille dere er Skal sjekke ut den Rönisch Anti-Shake-buksen, og se om det kan være noe. Håper bare ikke den er for dyr, for økonomi er også et viktig punkt her. Jeg visste ikke at det fantes hold-in-treningstøy, faktisk. Strammer ikke det veldig når man trener? Ser for meg at man blir ekstra klam og føler seg litt flatklemt... TS
Popc0rn Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Problemet er at jeg er en ganske stor jente.. Tør ikke å veie meg, men vil tro jeg veier rundt 95kg. Jeg har pæreform med ganske store pupper, middels smal midje, enorm rumpe og kraftige lår. Pærer har som regel ikke "ganske store pupper". Sikker på at du ikke er timeglass? Uansett, jeg er større enn deg og går med inntilsittende treningsklær uten å tenke over det. Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem. Det er bare å velge rett størrelse og et plagg som ikke er for uflatterende (i den grad man bryr seg om det). Selvfølgelig skal det ikke være så stramt at man ikke får bevege seg skikkelig, men løse klær er som regel bare i veien når man trener. 1
Tøffeldyret Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2012 Pærer har som regel ikke "ganske store pupper". Sikker på at du ikke er timeglass? Uansett, jeg er større enn deg og går med inntilsittende treningsklær uten å tenke over det. Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem. Det er bare å velge rett størrelse og et plagg som ikke er for uflatterende (i den grad man bryr seg om det). Selvfølgelig skal det ikke være så stramt at man ikke får bevege seg skikkelig, men løse klær er som regel bare i veien når man trener. Det kan godt være jeg tar feil om kroppsfasongen min. Bruker 80D i bhstørrelse ihvertfall. Men jeg er nok ikke helt timeglass, for jeg har hørt at de er ganske sjeldne. Skal visst være ganske nøyaktige mål for at man er et timeglass. Men det er ihvertfall bra at du har selvtillit til å trene i sånne klær
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er også ganske stor, men etter jeg begynte å bruke løpetights når jeg løper er det uaktuelt å gå tilbake til vanlig joggebukse. Bruker heller en litt vid, lang t-skjorte over, så føler jeg meg mer vel. Om noen synes jeg ikke burde bruker tights - se, det tar jeg rennafart og driter i. Anonym poster: 1d0f47a72d9b251fc2f5089f49db69f1 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg mener helt ærlig at store damer også kan gå i stramt treningstøy så lenge det ikke er for lite slik at det står som pølseskinn Bruk gjerne en lang singlet eller skjorte. Dersom noen vet om noen gode lange singleter eller lange skjorter så må de bare rope ut! Anonym poster: 403c102f5c65050389d00b9de71cac3e 1
Gjest barista Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Hva med å trene i noe slikt da: http://www.xxl.no/dameklaer-/treningsklaer-dame/treningsbukser-tights-dame/essential-stretch-pants-1070490 http://www.xxl.no/dameklaer-/treningsklaer-dame/treningsbukser-tights-dame/ledend-slim-polo-pant-treningsbukse-dame-1077565 http://www.xxl.no/dameklaer-/treningsklaer-dame/treningsbukser-tights-dame/plow-pant-treningsbukse-dame-1060029
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Nike har mange fine svarte tights i svart stoff som skjuler cellulitter, de er litt tjukkere i stoffet enn mange treningstights, du bør egentlig kjenne litt på stoffet, noen varianter har veldig tynt stoff. Tjukt stoff kamuflerer cellulitter. Jeg har bare erfaring med Nike, og er fornøyd. H&M har billige treningsklær. Ingen bryr seg om hva du går med når du trener, og 95 kg er ikke så mye! Du er stor, men ikke veldig stor. En svart tights og en treningstopp som går dekker minst halvparten av rumpa, gjerne hele, slik at du slipper å bekymre deg for om toppen sniker seg oppover ryggen. Det aller viktigste er en god trenings-BH som holder puppene på plass, en god BH er noe du MÅ prioritere (!!), ville anbefalt en tur innom Netty eller Change for å få målt størrelsen, de ansatte finner frem SPORTS-BH-er de tror vil passe deg. Angående treningsklær som strammer må jeg si det er positivt. Jeg liker ikke at jeg "disser" når jeg trener! Selv som normalvektig disser lårene. Hvis du "gjemmer" deg vekk i flagrende telt-klær for å skjule valkene vil folk se mer på deg, vil jeg tro! Hvis du har på deg "treningsuniformen" er det ingen som bryr seg!!!! Der store folk møter minst fordommer er på treningsstudio. :-) Anonym poster: 193a7a536c6ddf3ec1ad810cda89a25f 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 Det kan godt være jeg tar feil om kroppsfasongen min. Bruker 80D i bhstørrelse ihvertfall. Men jeg er nok ikke helt timeglass, for jeg har hørt at de er ganske sjeldne. Skal visst være ganske nøyaktige mål for at man er et timeglass. Men det er ihvertfall bra at du har selvtillit til å trene i sånne klær Har samme form, store lår, stor rompe, smalt og flatt liv, og middels til store pupper. Har ikke smale armer og små pupper som typiske pærer, men siden det er relativt strenge krav for timeglassen tenderer jeg nok mot pæren! Du har rett i at timeglass er sjeldne :-) Anonym poster: 193a7a536c6ddf3ec1ad810cda89a25f 1
Gjest Tigress Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Prøv kleda, i alle fall. Det er jo ikkje så pent når cellulittene kan sjåast, og det kan jo føre til at du blir litt utilpass, tenkjer eg, men dei tjukkaste stoffa bør skjule det ganske godt, altså. Eg har i alle fall cellulittar på ræva, men det kan ein ikkje sjå gjennom tightsen min. Elles er eg veldig tilhengar av at alle, uansett storleik, skal få bruke funksjonelle klede. Om som ein eller annan skreiv - om du blir glodd på så er det neppe negativt, kan hende ser dei på øvingane du gjer, kan hende tenkjer dei at det er kult at du trener sjølv om du er stor, kan hende tenkjer dei at dei gjerne skulle løfta like tungt som deg. Og truleg er dei fleste mest opptekne av seg sjølv. Sei frå om du likar antiristebuksa, då!
MrSmith Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 Folk flest tenker bare at det er positivt at store jenter trener. Sikkert noen som trekker et lettelsens sukk også for at de ikke har så mye å trene bort som de tyngste. Bruk de klærne du selv ønsker, det er alltid mer motiverende med skikkelig treningstøy.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Rönisch anti shake er nesten like ineffektiv til å skjule celulitter som hvilken som helst treningstights. Prøv kompresjonstights som Skins og 2XU (elite har tykkere stoff bak). Et par lapper dyrere, men det er verdt å spare hver krone for en slik. Go for it ts, trene i tights er dødsdeilig og bør aldri bli noe vi kun forbinder med slanke og fit kropper. Anonym poster: 95f3b913f2871eda774baf7498ea67f6
Roadrunner Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg vil absolutt anbefale deg godt treningstøy! En god tights (har selv flere 3/4 lange Nike-tights) gjør mye for treningsopplevelsen! Nike sine tights føles solide i stoffet (de holder ting litt på plass) og de er litt høye i livet slik at magen holdes på plass (viktig for min del som har endel ekstra på mage/rumpe/lår). Treningstopper kjøper jeg i skikkelig treningsstoff, gjerne litt kraftige i stoffet siden de ikke viser like mye. Litt loose fit, og litt lengde på toppen gjør at jeg føler meg komfortabel. Carite (www.carite.dk - finnes i utvalgte norske sportsforretninger) har mye fint treningstøy for kropper i ulike størrelser og former. Og sist, men absolutt ikke minst. En god BH er et MUST!! Jeg har funnet en veldig god Casall-topp (med lukking i ryggen, klarer ikke disse som må træs over hodet), og er superfornøyd (ca 80E/75F i vanlig BH..). Så konklusjonen: Løp og kjøp og kos deg med treningen!
Tøffeldyret Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #20 Skrevet 12. oktober 2012 Nike har mange fine svarte tights i svart stoff som skjuler cellulitter, de er litt tjukkere i stoffet enn mange treningstights, du bør egentlig kjenne litt på stoffet, noen varianter har veldig tynt stoff. Tjukt stoff kamuflerer cellulitter. Jeg har bare erfaring med Nike, og er fornøyd. H&M har billige treningsklær. Ingen bryr seg om hva du går med når du trener, og 95 kg er ikke så mye! Du er stor, men ikke veldig stor. En svart tights og en treningstopp som går dekker minst halvparten av rumpa, gjerne hele, slik at du slipper å bekymre deg for om toppen sniker seg oppover ryggen. Det aller viktigste er en god trenings-BH som holder puppene på plass, en god BH er noe du MÅ prioritere (!!), ville anbefalt en tur innom Netty eller Change for å få målt størrelsen, de ansatte finner frem SPORTS-BH-er de tror vil passe deg. Angående treningsklær som strammer må jeg si det er positivt. Jeg liker ikke at jeg "disser" når jeg trener! Selv som normalvektig disser lårene. Hvis du "gjemmer" deg vekk i flagrende telt-klær for å skjule valkene vil folk se mer på deg, vil jeg tro! Hvis du har på deg "treningsuniformen" er det ingen som bryr seg!!!! Der store folk møter minst fordommer er på treningsstudio. :-) Anonym poster: 193a7a536c6ddf3ec1ad810cda89a25f Skal gå innom H&M neste gang jeg er i nabobyen Men jeg har litt problemer med sportsbher også... Jeg bruker to stykker på en gang. Begge er kjøpt i sportsbutikk. De er bare sånn liten topp i stramt stoff som man trer over hodet. Selvom jeg har to stykker på, kan jeg ikke jogge uten å måtte holde en arm under brystene, for de blir ikke holdt på plass ordentlig. Er dette normalt, eller har jeg i overkant slappe bryster? Vet noen om en billig sportsbh som funker litt bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå