Gå til innhold

Mørk brunt til lys brunt - Fremgangsmetode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "hårhistorie":

For 8 år siden farget jeg håret fra mørk blond til sort. Etter et år tok jeg avfarging slik at det ble brunt. I årene siden har jeg hatt mørkebrunt/mokkabrunt hår.

Jeg har da i 8 år farget hele håret mitt permanent hver 3. måned hjemme, og det har det tålt bortsett fra at det er litt tynt i kronen(men det er kanskje vanlig?)

Håret mitt har hatt en tendens til å miste hårfargen fort. Selv den mørkeste brunfargen har blitt oransjbrun-aktig etter en måned. Da har jeg ikke brukt egnet shampo. Når jeg bruker egnet shampo holder fargen seg permanent.

Nå vil jeg farge hele håret lysbrunt permanent, ikke stripe. Problemet er at jeg ikke har råd til å punge ut mange tusen for det, og jeg kjenner ingen som kan dette. Hvordan gjør jeg dette, kan jeg f.eks prøve en lysbrun hårfarge hjemme 2-3 ganger, vil det da tilslutt bli den lysebrune fargen?

Blir takknemlig for svar!!

Anonym poster: 78a5ec24feb46df343a47e14d3e1c25d

Anonym poster: 013861ee6b34476e2759b70190aa682f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt..

Skrevet

Du må først ta avfarging i håret og så farge det i den lysebrune nyansen du ønsker. MEN det kan hende du må ha flere runder med avfarging(dette bør gjøres over tid) for å få det lyst nok og er du riktig uheldig ødelegger du håret såpass mye at det ikke vil ta til seg farge.

Skrevet

Du må først ta avfarging i håret og så farge det i den lysebrune nyansen du ønsker. MEN det kan hende du må ha flere runder med avfarging(dette bør gjøres over tid) for å få det lyst nok og er du riktig uheldig ødelegger du håret såpass mye at det ikke vil ta til seg farge.

_Må_ jeg ta avfarging? :/ Har bare gjort det hos frisøren. Og har samtidig troa på at 2-3 permanente lyse hårfarger kan skape endring..Trenger ikke å bli kjempelyst på kort tid altså. Men jeg er redd for avfargingen pga slitingen.

Skrevet

Du kommer ikke ti å se forskjell hvis du tar lys brun farge i mørk brunt hår, selv om du gjør det flere ganger. Og siden du har farget hele håret hver gang og ikke bare tuppene er håret ditt mettet med mørk farge. Det må avfarges, ja det blir tørt men det er den eneste måten.

Skrevet

Du kommer ikke ti å se forskjell hvis du tar lys brun farge i mørk brunt hår, selv om du gjør det flere ganger. Og siden du har farget hele håret hver gang og ikke bare tuppene er håret ditt mettet med mørk farge. Det må avfarges, ja det blir tørt men det er den eneste måten.

Signerer. Ved å bare bruke fargen i uten avfarging først risikerer du faktisk at det blir enda mørkere siden du legger lysbrun farge oppe mørkbrun.

Skrevet

Signerer. Ved å bare bruke fargen i uten avfarging først risikerer du faktisk at det blir enda mørkere siden du legger lysbrun farge oppe mørkbrun.

Skjønner. Takk for svar! Må nok bite i det sure eplet her å bruke avfaring.. Er dette vanskelig å gjøre hjemme, evt. hvor mye koster det hos frisør? Såg denne: http://decolourremover.com/decolour

Skrevet

Min "hårhistorie":

For 8 år siden farget jeg håret fra mørk blond til sort. Etter et år tok jeg avfarging slik at det ble brunt. I årene siden har jeg hatt mørkebrunt/mokkabrunt hår.

Jeg har da i 8 år farget hele håret mitt permanent hver 3. måned hjemme, og det har det tålt bortsett fra at det er litt tynt i kronen(men det er kanskje vanlig?)

Håret mitt har hatt en tendens til å miste hårfargen fort. Selv den mørkeste brunfargen har blitt oransjbrun-aktig etter en måned. Da har jeg ikke brukt egnet shampo. Når jeg bruker egnet shampo holder fargen seg permanent.

Nå vil jeg farge hele håret lysbrunt permanent, ikke stripe. Problemet er at jeg ikke har råd til å punge ut mange tusen for det, og jeg kjenner ingen som kan dette. Hvordan gjør jeg dette, kan jeg f.eks prøve en lysbrun hårfarge hjemme 2-3 ganger, vil det da tilslutt bli den lysebrune fargen?

Blir takknemlig for svar!!

Anonym poster: 78a5ec24feb46df343a47e14d3e1c25d

Skrevet

Jeg hadde mellomblondt hår med lyse striper som jeg farget mokkabrunt hos frisøren for et år siden. Jeg brukte ca et halvt år på å få tilbake den naturlige fargen min uten å bruke avfarging eller slite noe særlig på håret. Jeg kuret håret med olivenolje, gjerne over natten da jeg hadde lest at det kunne trekke farge ut av håret, også tok jeg mange tynne striper hos frisør. De ble litt gult, men jeg stripet håret selv igjen etter to uker og da ble det fint. Frisøren brukte bomull istedetfor folie ettersom det skulle se mer naturlig ut. Det gjorde jeg også, og hun hadde rett, overgangen mellom etterveksten og der stripen begynnte ble på en måte mykere. jeg kuret håret mye med redken proteinkur, samt jojobaolje og kokosolje hele tiden. Håret mitt er nå tilbake til sin naturlige mellomblonde farge og er veldig fint og sunt synes jeg iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...