Gå til innhold

Hannhunden min stinker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en 6 mnd gammel cavalierhann. Det lukter under magen på han, en sterk og stram lukt. Kan dette være "hannhundlukt"? Det lukter ikke av han ellers på kroppen, og det har ikke luktet av han før nå de siste dagene. Jeg vet at det ikke er analkjertlene, da han akkurat har vært hos veterinær og tømt dem (det luktet også helt annerledes). Har ikke byttet for eller gjort noe som skulle tilsi at han er stresset. Virker glad og fornøyd, og frisk som en fisk (tilsynelatende ihvertfall). Hva kan jeg i så fall gjøre med dette? Vil jo ikke bade han støtt og stadig heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhudskatar? Rester av urin i pelsen? Det kan jo være lurt å ta en vask,samt sjekk av utstyret og en stuss av pelsen

Gjest Cupcakegirl
Skrevet

Det er vel sånn kjønnslukt både hanner og tisper til tider har :wow: Tispa mi lukter noe av det samme enkelte ganger, men så går det vekk etter vi har vært på tur og ho sikkert har skvetta litt her og der. I følge veterinæren, er det vanlig, så lenge det ikke er ekstremt vond lukt over lang tid.

Skrevet

Takk skal dere ha, begge to :Nikke:

Da tar vi en liten vask og litt klipp, og ser an noen dager. Håper virkelig lukta blir borte, for den er virkelig grusom :kvalm:

Skrevet

Kan nok være urinresterende lukta?... Det jeg pleier å gjøre med min hver gang han har tisset, er å tørke han nede, sånn at det ikke fester seg lukt eller bakterier.

Anonym poster: c8a38b15b5e9df199dc1898281e253bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...