Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har tanker om hvordan jeg kan ta noe utdanning for å kunne jobbe med kontor/administrasjon/saksbehandling? Saken er at jeg snart har en bachelor i historie, men vet ikke hva jeg skal med den. Det er ikke aktuelt å ta hele VGs eller en helt ny bachelor, finnes det noe enklere? Som kan gjøre meg mer attraktiv for sånne jobber. Setter pris på alle svar!

Anonym poster: 9cccce67d34cffbe420963d08357ce06

Videoannonse
Annonse
Gjest hva som helst
Skrevet

Ta en bachelor i økonomi og administrasjon eller lignende, og prøv å få innpass med en del av fagene du har fra før. Mest sannsynlig kan du fullføre en ny bachelor på to år da. Eventuelt er det også mange saksbehandlerstillinger i det offentlige som er besatt av samfunnsøkonomer, statsvitere og lignende.

Skrevet

Jeg har nesten en bachelor i historie (mangler to fag bare). Så gikk jeg ett år på fagskole (gikk advokatsekretær, men finnes administrasjonssekretær, helsesekretær ol) og holder på å søke jobber nå :) Men vær forberedt på at du kanskje ikke får jobb med en gang, er mange om beinet på sånne stillinger (i Oslo hvertfall). Jeg jobber nå som vikar på kontor, og selv om det ikke er som sekretær så er det en begynnelse :)

Skrevet

Doh: hva slags skole tok du dette gjennom? Får du studiestøtte? Har hørt mye negativt om sånne fagskoler.

TS

Anonym poster: 9cccce67d34cffbe420963d08357ce06

Skrevet

Jeg gikk på Treider fagskole (de har nå slått seg sammen med Utdanningshuset og heter nå Treider Fagskoler. I Oslo har de fortsatt sine heltids, ettårige studier). Er veldig fornøyd med de, greie og flinke lærere og en skole som ønsker å ta vare på elevene sine. Det er hvertfall slik jeg opplevde lærerne og ledelsen.

Man får stipend og lån, og man får skolepenger (men dessverre ikke nok til å dekke skolepengen. Lånekassen sin feil, ikke fagskolene).

Det har også kommet en organisasjon for fagskolestudenter som er i oppstartsfasen nå, men den skal jobbe for bedre vilkår for fagskolestudenter. Vi/de er liksom blitt glemt av politikerne, når man snakker om studenter er det utelukkende de på universitet/høyskole det gjør at mange ikke vet hva en fagskole er og det finnes mange fordommer der ute. Dessverre. Men jeg kan virkelig anbefale fagskole altså (flygerutdanningen er forresten fagskoleutdanning. Skipsoffiser en en annen retning. Så ikke bare "tull" som mange tror)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...