Gå til innhold

Innendørs potteplanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planter som en av mine hobbyer og jeg har hele tiden forsøkt å behandle dem mildt og snilt, derfor vanner jeg med" temperert vann". Aldri kaldt vann rett fra springen altså.

Har lagt merke til at jorda i potteplantene mine alltid er kald. Ikke innetemperert som jeg alltid har tenkt at de skulle være. Hva kan dette komme av? Tar ikke jorda opp varmen i rommet?

Hvordan er det med dine planter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har plantene stående på gulvet, slik at de for eksempel blir avkjølt av et kjølig gulv,så er det nok heller at jorda føles kaldere, enn at den er det, kan også være at det er kjøligere inntil vinduet enn inne i rommet. Om du lurer veldig, så kan du jo måle med et termometer.

Mine planter har det ganske bra takk! Skulle bare hatt større stue slik at jeg fikk utfoldet meg mer, slik som i gamle dager da jeg stort sett hadde rundt 100 planter i huset.

Skrevet

absinthia: Jeg er også en slik planteelsker som skulle hatt stooort hus til å eie dem alle sammen. Det finnes så mange arter som jeg gjerne skulle ha forsøkt, men som blir for store til at jeg kan ha dem her.

Neida, de plantene jeg spesielt snakker om her står langs en innervegg, to-tre meter fra verandadøra og den trekker ikke. De kjennes like kalde ut om sommeren også. Jeg har desverre ikke noe termometer for hånden, men det var en god idè. Skal få kjøpt meg en slik en og teste.

Mine planter gror, gir avleggere og trives godt, men jeg bare lurte... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...