Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Hva gjør jeg galt når pannekakene blir stive? Ligger rett ut på stekespaden, henger ikke ned! Har i nok mel til passe tjukk røre, som suppe omtrent.
LilleMy Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Jo mer smør jo stiver pannekaker tror jeg.....
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Skal man ikke ha smør i pannekakerøre?
LilleMy Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Jo jøss! Men kanskje mindre enn du nå bruker? Forøvrig kan du legge pannekakene oppå hverandre når de er stekt. Da blir de nok myke igjen.....
Arkana Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har ganske mye smeltet smør i pannekakerøren min og mine blir ikke stive i allefall, har ellers mel, sukker, melk og egg. Ellers bør vel røren være ganske flytende og pannekakene tynne, de tykke er nok en del stivere enn de tynne. Prøv deg fram med litt forskjellige rører og konsistens og se hva du synes blir best. Det kan også være du har for sterk varme?
Gjest Myumi Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Hva gjør jeg galt når pannekakene blir stive? Ligger rett ut på stekespaden' date=' henger ikke ned! Har i nok mel til passe tjukk røre, som suppe omtrent.[/quote'] Det er ikke smør i røren som gjør det, det er egg. Hvor mange egg bruker du i forhold til mel?
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #7 Skrevet 26. februar 2004 Brukte 4 egg sist og kanskje 1/2-1 dl smør det ble røre til ca 12 pannekaker. Brukker ikke sukker, jeg, det har vi jo oppå!
*Artemis* Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Mine er også litt stive rett etter steking, men mykner fort. Legger de i en stabel opp på hverandre, og det gjør susen
Char_lotte_mor Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 jeg bruker enn oppskrift som er som dette : 4prosjoner 2dl mel 2,5dl melk 2egg 1ss magarin 1ts salt de blir ikke stive om jeg legge dem en og en oh ikke etter at de har lagt natten ovr heller.......
Gjest agurk Skrevet 26. februar 2004 #10 Skrevet 26. februar 2004 Du trenger ikke mer en to egg til en liter melk.
Brunhilde Skrevet 26. februar 2004 #11 Skrevet 26. februar 2004 Pannekakene blir bedre (sier jeg som ikke spiser dem, bare lager) jo flere egg man har i! Dessuten blir det mer fullverdig middag med mye egg. Sterk varme og lite røre om gangen - hell i og snu panna lynraskt for å fordele røren er cluet.
Glitterchick Skrevet 27. februar 2004 #12 Skrevet 27. februar 2004 Det jeg har lært for å få stive pannekaker er å ta i en liten slant med vann i røra. Det gjør jeg, og det funker brillefint.
Gjest Starya Skrevet 27. februar 2004 #13 Skrevet 27. februar 2004 Jeg bruker aldri smør i pannekakerøra, jeg. Tar vanligvis tre egg og resten på slump. Pannekakene blir greie, de. Har aldri opplevd at de er "stive".
Glitterchick Skrevet 27. februar 2004 #14 Skrevet 27. februar 2004 Oj, sorry, misforsto. Trodde du VILLE ha stive pannekaker jeg, det syns nemlig jeg er best! :-) Men som Lille My sier, hvis du stabler dem oppå hverandre blir de myke igjen.
Sofia Skrevet 27. februar 2004 #15 Skrevet 27. februar 2004 Smør i pannekakerøra :o :o WOW!!!! Det har jeg aldri hørt om før. Det bruker jeg i vaffelrøra men aldri i pannekakerøra. Jeg bruker en bitteliten klatt smør ved hver steking, og mine har aldri blitt stive..
Arkana Skrevet 27. februar 2004 #16 Skrevet 27. februar 2004 Smør i pannekakerøra :o :o WOW!!!! Det har jeg aldri hørt om før. Det er ikke akkurat en utrolig merkelig og upassende ingrediens.
Sofia Skrevet 27. februar 2004 #17 Skrevet 27. februar 2004 Det er ikke akkurat en utrolig merkelig og upassende ingrediens. Nei. Men unødvendig... Ja!
Arkana Skrevet 27. februar 2004 #18 Skrevet 27. februar 2004 Ingredienser som gir bedre smak er ikke unødvendige. Det er da ikke mer unødvendig med smør i pannekakerøre enn vaffelrøre.
Arkana Skrevet 27. februar 2004 #20 Skrevet 27. februar 2004 Slik jeg ser det så er pannekake middag, og da trenger man ikke å pøse på med fett. Vaffelkaker er mere kosemat og da kan man godt koste på seg litt "ekstra". Det er nå min mening.. Vel, nå kaller ikke jeg pannekaker middag da (annet enn usøtete pannekaker med kjøttfyll e.l.). Så de ytterst få gangene vi lager pannekaker så har jeg smør i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå