Gå til innhold

Hva er meny hos dere på julaften?

Gjest Bell

Anbefalte innlegg

Alltid ribbe med sprø svor til middag, og riskrem med bringebær saus til dessert. Elsk!

Må emigrere ut i snøskavelen om fatter'n lager pinnekjøtt :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: Brødskiver og julebrød med diverse kjøttpålegg. Kaldt lammelår, hjemmelaga sylte, hjemmelaga kjøttrull. Ordentlig kakao.

Middag: Pinnekjøtt, kålrabistappe, mandelpoteter og surkål.

Dessert: Fruktsalat med litt sjokolade oppi. Eneste gangen i året vi har sjokolade i fruktsalaten.

Kaffe og kaker under pakkeåpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe med pølser, medisterkaker, rødkål, surkål, rosenkål, tyttebær, sjysaus og poteter. Himmelsk, og mannen min er god på å få sprø svor :)

Dessert er verdens største og beste fruktsalat, som ungene og jeg lager sammen mens han holder på med ribba. Gjerne med litt Møvenpick vaniljeis til.

Gleder meg allerede...!

Til lunsj på julaften har vi gjerne risgrøt med rød saft, men den store julefrokosten tar vi ikke før første juledag. Den kan til gjengjeld vare noen timer ;)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesielt på menyen til frokost og lunch. Jeg drar alltid hjem til foreldrene mine lille julaften, og hele julaften formiddag ligger jeg og daffer på sofaen mens jeg gomler på snop jeg har fått i julestrømpa. Nekter å gi opp den tradisjonen!

Til middag har vi både ribbe og pinnekjøtt og alt som hører med. Karamellpudding til dessert. Nam.

Typiske julefrokoster/lunsjer blir det noen av i løpet av romjula i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Brød med diverse julepålegg

Lunsj: Julekake/vørtekake med smør og brunost/gulost

Middag: Ribbe, sosisser, julepølse, medisterkaker, poteter, surkål, sjysaus, svisker og tyttebærsyltetøy

Dessert: Fruktsalat med krem og vaniljesaus

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost/ lunsj: Pariserloff og julebrød med div. julepålegg og annet godt pålegg og sjokolade med krem :)

Middag: Svinestek m/ sprø svor og svineribbe, med poteter, gulrot, saus, asparges,rosenkål, rødkål/ surkål osv :)

Dessert: Riskrem med rødsaus, julekaker, julegodterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...